Valiutos už naftą ir eksporto muitų srautas į Rusijos biudžetą susitraukė net 60 proc. per nepilnus du mėnesius, pažymima „Bloomberg“ ataskaitoje, kuri remiasi Rusijos finansų ministerijos ataskaitomis ir tanklaivių judėjimu. „Gamtinių išteklių upė, pildanti rusų biudžetą, ir toliau smarkiai senka“, – aiškinama straipsnyje.
Iki sausio 20-osios Rusijos biudžetas surinko vos 47 mln. dolerių iš naftos muitų, nors dar praėjusių metų lapkritį ir gruodį gaudavo apie 120 mln. dolerių per savaitę, o pavasarį ir vasarą sumos siekė ir iki 150-160 mln. per savaitę.
Nors Rusijos naftininkams pavyksta išlaikyti naftos eksporto jūros keliais apimtis (apie 3 mln. barelių per dieną), tačiau tai pavyksta padaryti tik taikant milžiniškas nuolaidas. Įkalbėti tuos dar likusius klientus Azijoje tai daryti sekasi taip pat sunkiai. „Urals“ rūšies naftos kaina iškraunant juos Baltijos jūros uostuose sausį siekė 39-45 dolerius už barelį. Kai kurie naftos produktų sandoriai ir apskritai buvo nuostolingi – kainavo pigiau už savikainą, „Reuters“ atskleidė prekybininkai.
Europos Sąjungos sankcijos Rusijos naftos produktų eksportui, kurios įsigalios šių metų vasarį, smogs Rusijos biudžetui dar labiau, rašoma „Dialog“.
„Didžiojo septyneto“ šalių, Europos Sąjungos ir Australijos valdžia sutarė dėl dviejų lubų įvedimo Rusijos naftos produktams, skelbiama BBC. Vienas iš jų numato dyzelinio kuro įsigijimo kainų ribojimą, kitas – mazuto.
Kovo mėnesį dar bus svarstoma iš naujo persvarstyti kainų lubas ir Rusijos naftai, kuri yra transportuojama jūros keliais.
Po šalių finansų ministrų susitikimo nuotoliniu būdu JAV finansų ministerija paskelbė, kad kainų lubų įvedimas padėjo pasiekti šiai priemonei iškeltus tikslus: apriboti Rusijos pajamas iš eksporto, o taip pat stabilizuoti pasaulinį energijos šaltinių tiekimą.