„Metavisata“ – terminas, kurį sukūrė mokslinės fantastikos rašytojas Nealas Stephensonas, – reiškia internetinį pasaulį, kuriame įvairūs vartotojai galės bendrauti, leisti pinigus, naudotis žiniasklaidos priemonėmis ir galbūt net dirbti kartu.
„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas projektą laiko „esminiu“ bendrovės ateičiai.
„Šiandien mes pradedame kurti metavisatos produktų grupę <...>, kad suburtume komandas, kurios įgyvendins šią ambicingą užduotį“, – pranešime teigė „Facebook“ papildytos ir virtualiosios realybės viceprezidentas Andrew Bosworthas.
„Svarbiausia metavisatos savybė bus buvimo kartu pojūtis – jausmas, kad tikrai esi su žmonėmis,“ – pridūrė jis.
Pasak A. Boswortho, „Facebook“ jau siūlo įrangą ir įrankius, leidžiančius žmonėms išgyventi artumo pojūtį, nepaisant jų skiriančio atstumo, pavyzdžiui, išmanieji ekranai „Portal“ ir virtualios realybės įranga „Oculus“.
„Norėdami įgyvendinti visapusišką metavisatos viziją, taip pat turime sukurti „jungiamąjį audinį“ tarp erdvių“, – teigė A. Bosworthas.
Metavisatos produktų grupei vadovaus Vishalas Shahas kuręs „Instagram“ produktus.
Tuo tarpu populiariojo vaizdo žaidimo „Fortnite“ kūrėja „Epic Games“ šių metų pradžioje paskelbė pritraukusi 1 mlrd. JAV dolerių naujo finansavimo, kurių dalį skirs savo metavisatos vizijos įgyvendinimui.
Pandemijos metu tokie vaizdo žaidimai kaip „Fortnite“ labai išpopuliarėjo, o jų kūrėjai regi galimybes plėsti veiklą kuriant priemonės virtualiems vakarėliams, susibūrimams ar darbo renginiams rengti.