Europos Komisijos pirmininkė Europos automobilių sektoriaus gelbėjimą įvardijo kaip vieną iš savo antrosios kadencijos prioritetų. Pasak jos, šios kadencijos metu daugiausia dėmesio bus skiriama Europos Sąjungos ekonominiam konkurencingumui stiprinti.
„Automobilių pramonė – Europos pasididžiavimas. Nuo jos priklauso milijonai darbo vietų“, – sakė ji ES įstatymų leidėjams, susirinkusiems Strasbūre pasveikinti jos naujosios komandos.
„Turime užtikrinti, kad ateityje automobiliai ir toliau bus gaminami Europoje“, – teigė ji.
66 metų U. von der Leyen sakė, kad tuo tikslu sušauks „strateginį dialogą dėl automobilių pramonės ateities“ Europos Sąjungoje.
Prie apvaliojo stalo ji ketina sukviesti svarbiausius sektoriaus žaidėjus, kad „drauge rastų sprendimus, kol ši pramonė išgyvena sunkų ir destruktyvų perėjimą“.
Europos automobilių pramonę ištiko krizė, kurios priežastys – didelės gamybos išlaidos, vangus perėjimas prie elektromobilių ir išaugusi konkurencija Kinijos rinkoje.
Elektromobilių pardavimai lėtesni, nei tikėtasi, o automobilių gamintojai susiduria su griežtesnėmis ES taisyklėmis dėl anglies dioksido emisijų.
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ ketina ženkliai sumažinti išlaidas ir įspėjo, kad pirmą kartą savo istorijoje gali uždaryti Vokietijos gamyklas. Ir tai tik vienas iš daugybės automobilių gamintojų ir tiekėjų paskelbtų išlaidų mažinimo atvejų.
Praėjusį mėnesį ES šalys pritarė didelių importo muitų įvedimui Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, tvirtindamos, kad Pekino parama vietiniams automobilių gamintojams kerta per europietiškų automobilių kainas.
Trečiadienį ES Parlamentas 370 balsais „už“, 282 „prieš“ ir 36 susilaikiusių patvirtino naująją U. von der Leyen komisiją.