Kaip rašoma išplatintame pranešime, daugiau kaip 26 tūkst. eurų vertės Baltarusijos piliečio automobilis „BMW X1“ buvo sulaikytas kaip prekė.
Vairuotojui surašytas protokolas dėl tarptautinių sankcijų arba Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytų ribojamųjų priemonių pažeidimo. Baltarusijos piliečiui gresia bauda ir automobilio konfiskavimas.
Lietuvos pasieniečiai nustatė, kad baltarusis galimai vežiojo automobilius, registruotus Europos Sąjungoje, perparduoti Baltarusijoje (komerciniais tikslais). Šiuo atveju automobilis buvo laikomas kaip prekė, o ne asmeniniam naudojimui. Tai yra draudžiama daryti dėl Baltarusijai ir Rusijai įvestų tarptautinių sankcijų. Automobilio vertė – 26 230 eurų.
Kovo 29-ąją paaiškėjo, kad Lietuva prisijungė prie Lenkijos ir Latvijos bei nebeįleidžia į Baltarusiją automobilių su tranzitiniais numeriais, kurių variklis yra galingesnis nei 1,9 litro ir jie yra brangesni nei 50 tūkst. eurų, rašoma „Zerkalo“.
Kovo 23-ąją Lenkija pasienyje pradėjo stabdyti didesnės nei 50 tūkst. eurų automobilius tranzitiniais numeriais ir „nukreipinėjo juos į Lietuvą su Latvija“. Jau Kovo 26-ąją paskutiniame iki tol „veikusiame“ pasienio punkte Latvijoje taip pat buvo įvestas draudimas, analogiškas lenkų.Kovo 29-ąją Lietuva taip pat uždraudė prekeiviams automobiliais važiuoti į Baltarusiją. Dėl to pasienyje susiformavo didelės važiuojančių automobiliais eilės. „Zerkalo“ skelbiama, kad eilėse yra stovima po 20-36 valandas. Manoma, kad bent dalis jų buvo prekeiviai automobiliais, skubėję patekti į Baltarusiją, kol ir Lietuva neuždarė jiems sienų.
„Zerkalo“ pažymima, kad oficialiai kažkokių pranešimų iš Lietuvos, Lenkijos ar Latvijos gauta nebuvo, tačiau ribojimai galėjo būti įvesti remiantis anksčiau skelbtomis ES sankcijomis.
Rekordinis eksportas į Baltarusiją, nepaisant karo
Tyrimų centro „Biuro“ duomenimis, Lenkija yra viena iš daugiausiai eksportuojančių automobilių į Baltarusiją šalių. Karo Ukrainoje metu automobilių importas iš ES į Baltarusiją išaugo net keturiskart – iki 1,5 mlrd. eurų bendros vertės, o praėjusiais metais viršijo ir 1,7 mlrd. eurų.
Daugiausiai automobilių Baltarusijai parduoda Vokietija, Lietuva ir Lenkija. Vien per paskutinius 9 praėjusių metų mėnesius iš šių trijų šalių į Baltarusiją buvo išvežta apie 60 tūkst. automobilių.
Ekspertai pažymi, jog karo Ukrainoje metu Baltarusija tapo šalimi, per kurią Rusija, nepaisant visų sankcijų, perkasi sau prabangius Vakarų gamintojų automobilius.