11 Dakaro startų – piloto pozicijoje esate daugiausiai startavęs lietuvis lenktynininkas, ar po Kalėdų galima tikėtis ir 12-ojo starto?
Laikas bėga labai greitai, o pasiruošimas Dakarui – ilgas ir dėmesio reikalaujantis procesas. Dakaras – tarsi Olimpinės žaidynės. Įprastai Olimpiados vyksta kas keturis metus, tiek trunka ir atletų pasiruošimo ciklas. Lyginant šiuos procesus Dakaro „Olimpiada“ vyksta kasmet, tad savo bei komandos formą maksimaliems išbandymams turime paruošti keturiskart greičiau. Neslėpsiu, tai vargina. Nežiūrint į tai, mes su Dakaru turime „nesuvestų sąskaitų“ bei potencialo, kurį turime parodyti. Šiuo metu intensyviai ruošiamės jau dvyliktajam mano Dakarui.
Paskutinį pusmetį iš Jūsų jaučiasi „informacinis vakuumas“. Ar viskas gerai?
Viskas gerai, bet svajonės daug kainuoja (juokiasi). Buvo nelengvi metai. Pirmą kartą per daugiau nei ketvirtį amžiaus trunkančią karjerą su komanda persikėlėme į naują biurą bei bazę. Tai buvo nemenkas logistinis iššūkis ir taip įtemptame mūsų sezone. Taip pat, komandoje turėjome nemažai pokyčių, sukalibruoti naujai atgimstantį organizacinį organizmą reikia įdėti daug laiko ir energijos. Turbūt visa tai ir lėmė, kad buvome susikoncentravę į savo vidų daugiau nei į išorę. Pavadinkime tai tarsi štiliumi prieš artėjančią naujienų audrą.
Kaip vertinate Laisvydo Kanciaus ir Roko Baciuškos laimėtus čempionų titulus?
Tai vienas didžiausių Dakaro kelio įvertinimų. Tam tikra prasme tai pergalė visiems mums ir du Pasaulio čempionai – tarsi asmeninė pergalė man. Lietuvoje pavyko sukurti fenomeną, kai didžioji visuomenės dalis domisi šiuo kasmetiniu iššūkiu. Dakaras tapo reiškiniu, kuris įdomus milžiniškai auditorijai – vyrams ir moterims, jauniems ir seniems. Čia gaudamas naudą ateina ir verslas. Nemažai komandų bei pilotų pasinaudojo šio reiškinio vaisiais. Proporcingai žiūrint Lietuva Dakare jau yra tapusi lydere pagal dalyvių skaičių. Dabar tapome lyderiais ir čempionų skaičiumi. Ar gali būti didesnis įvertinimas nei tai? Dabar reikia koncentruotis bei artėti link visų laukiamų rezultatų Dakaro „sunkaus svorio“ T1+ kategorijoje, kuri ateinančiais metais keičia pavadinimą į „Ultimate“.
Dakare Jūsų komanda mėgsta kelti kartelę. Ar artimu metu galima tikėtis netikėtų naujienų iš „Toyota Gazoo Racing Baltics“ stovyklos?
Nežinau kas gali būti netikėto, daugiau nei dešimtmetį keliaujant Dakaro keliu. Komanda įtemptai dirba visus metus. Turėsime keletą naujienų, viena iš jų turėtų pakelti komandinį lietuvių ūpą. Bet, dar teks palūkėti, daugiau naujienų bus visai netrukus.
Paskutinėmis lapkričio dienomis visų Europos dalyvių technika į Dakarą turės būti pristatyta į beveik tris tūkstančius kilometrų nuo Lietuvos nutolusį Barselonos (Ispanija) uostą. Būtent iš kurio lenktynių organizatoriai per mėnesį įsipareigoja visą lenktynių techniką laivu perkelti į Janbu (Saudo Arabija) uostą. Žymusis Dakaro ralis startuoja sausio 5-ą dieną, o finišas numatytas sausio 19-ą.