Ralio uždaryme ir gerbėjai, ir varžovai negailėjo ovacijų bendrosios įskaitos nugalėtojams Andriui Vaitekūnui ir Domantui Kaminskui, vairavusiems legendinį „Volkswagen Transporter“ ir iškovojusiems pagrindinį prizą – naujitelaičių „Goodyear“ padangų komplektą.
Nugalėtojai visoje 200 km distancijoje ir slalomo varžybose surinko mažiausiai baudos taškų ir šventė pelnytą pergalę.
„Šio ralio rengėjo, VšĮ „Saugus ratas“ organizuojamuose istorinių automobilių raliuose dalyvaujame nuo pat 2017-ųjų. Kaip užsikabinome, taip ir negalėjome sustoti, kol pagaliau šeštuoju bandymu įrodėme, jog sukaupta patirtis nenuėjo perniek“, – sakė A. Vaitekūnas.
„Mūsų pergalės pagrindinis faktorius – patirtis, – jam antrino ekipažo partneris D. Kaminskas. – Tai specifinis ralis, nereikalaujantis be atodairiško lėkimo, o ugdantis nuovoką ir skatinantis kelyje priimti teisingus sprendimus.
Tačiau didžiausia jo vertybė yra ta, kad istorinių automobilių ralis teikia ne tik galimybę daugeliui grožėtis nagingų restauratorių antrai jaunystei prikeltais garbaus amžiaus senoliais, o pačius renginio dalyvius vilioja naujomis pažintimis su šalies istorija, giliau joje įsirėžusiais įvykiais ir atskirų regionų žmonėmis“.
Viso to nestokojo ir ką tik pasibaigęs ralis. Net nuolatiniai dalyviai neprisimena kad jų išlydėti susirinktų tokia mina smalsuolių kaip Balninkuose, kad taip tektų palaužyti galvą bandant įspėti Ukmergės rajono piliakalnių paslaptis ar sprendžiant specialias užduotis kraštotyros muziejuje.
O ralio dalyviai bene vienbalsiai rekomenduotų ne vienos kavinės ar užeigos tikrais meistrais save tituluojantiems kibinų kepėjams nuvažiuoti į Balninkus ir pasidomėti, kaip tą ir su kokia išmone daro šio nedidelio miestelio bendruomenės moterys – tikros kulinarinio paveldo meistrės.
„Džiaugiuosi, kad įvertinote mūsų kartu rėmėjais pastangas suteikti jums galimybę ne tik lenktyniauti, - renginio uždaryme kalbėjo pagrindinis istorinių automobilių ralių organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Jei ir šis mūsų renginys jus paskatins saugesniam vairavimui, pagarbai bei didesnei atidai vienas kitam kelyje, būsime šį tą nuveikę“.
Tačiau ralis yra ralis, ir varžybiškumo elementas jame labai svarbus.
„200 km maršrute buvo tik trys slalomai, iš pirmo žvilgsnio nesudėtingi ir istorinių automobilių vairuotojams, - sakė vyriausiasis teisėjas Jaroslavas Polujanskis. – Tačiau daugumai dalyvių šis riešutėlis pasirodė dar kietokas, o klaidos slalomo trasoje virto baudos sekundėmis, gerokai žeminusiomis vietą galutinėje įskaitoje“.
Senovinės technikos puoselėtojai, kaip jau įprasta, varžėsi dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse.
Pirmojoje, iki 1980 m. gamybos išsaugotų arba atstatytų, išlaikant autentišką išvaizdą bei konstrukciją ir nenaudojamų kasdieninėms kelionėms automobilių grupėje nugalėjo Darius ir Vilius Gaidukevičiai, vairavę „Mercedes Benz 280CE“.
Pirmosios vietos laimėtojai pranoko dar vieną šeimyninį Lino Žvinakevičiaus ir Evelinos Žvinakevičiūtės ekipažą, kuris irgi rinkosi vokišką – „Volkswagen Kaefer“ automobilį.
Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė Tado Vitkevičiaus ir Felikso Krivickij duetas, vairavęs 1968 metais Zaporižėje pagamintą legendinį ZAZ 965. Tą patį, su kuriuo vieni „Vilduja istorinių automobilių ralio Prezidento Antano Smetonos keliais“ rėmėjų startavo ir šiemetiniame Monte Karlo ralyje.
Būtent Monte Karle daugeliui net nematytas, autentiškas vilniečių „zapukas“ susilaukė išskirtinio publikos dėmesio.
„Dalyvaujame jau ne pirmame istorinių automobilių ralyje, stebinančiame gera organizacija bei patrauklumu ir kuriame laimėti ne ką lengviau, nei Monake“, – juokavo trečiasis prizininkas T. Vitkevičius.
Iki 1990 m pagamintos originalios automobilinės technikos „Youngtimer“ klasėje su „Honda Legend“ savo pranašumą įrodė irgi šeimyninis Žydrūno ir Inos Jatautų ekipažas, pranokęs pirmuoju starto numeriu pažymėtą „Porsche 911“ vairavusius daugkartinius ralio dalyvius Donatą Devenį ir Valdą Jurką.
„Yra pavykę ir laimėti šį ralį, o šįsyk trečioji vieta – irgi nebloga, - nenusiminė tretieji prizininkai Vidmantas ir Janina Kažukauskai, distanciją įveikę su „Mercedes Benz 240D“.
Nugalėtojams ir prizininkams įveiktą ralį primins užimtos vietos, pelnyti originalūs medaliai ar
specialiosios „Liqui Molly“ alyvos, geriausiai tinkančios būtent istorinės technikos motorams ir kiti specialieji prizai.
Žiūrovai šį, kaip ir ankstesnius tokius ralius, įsimins matytos istorinės, tačiau žvilgančios lyg vakar nuo konvejerių nuriedėjusios technikos gausa. Todėl nenuostabu, kad tiek ralio starte Balninkuose, tiek vėlesnėse jo stotelėse Ukmergėje, Taujėnuose, Užulėnyje ir kitose jie apspisdavo dėmesį traukiančius eksponatus.
Ypatingos atidos susilaukė seniausias, 1955 m. pagamintas BMW 510A automobilis, kurį į ralio trasas išvairavo vilniečiai Arūnas ir Lina Vasiliauskai.
„Šis senolis prieš dvidešimt metų Lietuvą pasiekė iš Olandijos, tačiau ilgokai prastovėjo garaže. Dabar jis pilnai restauruotas pagal autentišką išvaizdą“, – būriui smalsuolių aiškino A. Vasiliauskas.
Ralio rengėjai pasistengė, kad renginyje važiuotų ne daugiau nei po vieną tos pačios modifikacijos automobilį. Todėl ir akis paganyti buvo tikrai į ką.