Karolio Raišio ir Ovidijaus Meilūno ekipažas prestižinėse istorinių automobilių varžybose po 11 greičio ruožų kyla į 7-tą poziciją seniausių automobilių kategorijoje ir 60-tą bendroje įskaitoje.
Kiek dalyvių gali tilpti į minutę?
Ralio gerbėjus labiausiai džiugina itin artimos kovos, dėl kurių lenktynininkai turi išspausti viską tiek iš savęs, tiek iš technikos trasoje. Tai labai matoma šalia trasos. Tačiau realybė dažnai būna kitokia. Įpusėjus varžyboms trasoje vos viena kita dvikova vyksta dėl sekundžių, didžiąją dalį varžybų dalyvių skiria minutės, o šie, matydami, kad nieko priekyje nebepavis važiuoja komforto zonoje laikydamiesi atokiau sekančiųjų.
Monte Karlo istorinių automobilių ralyje konkurencija atrodo kiek kitaip. Ji gerokai aršesnė. Du kartus seniausių automobilių kategorijoje su „Jaguar“ čia nugalėjęs Karolis Raišys trečiajame greičio ruože apsisuko trasoje.
„Padariau gana grubią klaidą, apsisukau kalnuotoje ir slidžioje vietovėje ir užtrukau apie minutę, kol grįžau į ritmą“, - papasakojo lenktynininkas.
Vos minutė prarasta „Rallyje Monte Carlo Historique“ trasoje lietuvių ekipažą nubloškė į 139-tą poziciją bendroje įskaitoje ir 16-tą vietą klasėje.
Iššūkius iššaukia nenuspėjamos sąlygos
„Jaguar MKII“ automobiliu važiuojantis Karolis Raišys sako, kad konkurencija seniausių automobilių kategorijoje šiemet aršesnė nei bet kada anksčiau, mat jauninant automobilių parką čia atsirado naujesnių ir greitesnių modelių.
Čia varžybos vyksta tiksliam laikui. Ekipažai siaurais kalnų keliais, kuriuose prasidėjo ralio istorija privalo važiuoti tiksliai nustatytu greičiu. Važiuojant lėčiau skiriamos baudos. Greičiau taip pat važiuoti negalima. Už tai vėl gresia baudos. Iššūkiai šiame ralyje atsiranda dėl trasų nenuspėjamumo. Kalnuose orų sąlygos kinta žaibiškai. Greičio ruožo pradžia gali būti ant sauso asfalto, o kylant į kalną ir judant link finišo gali tekti susidurti su sniegu ir plikledžiu. Tokiomis sąlygomis labai lengva padaryti klaidą, o norint išlaikyti organizatorių užduotą tempą tenka iš senų automobilių išspausti absoliučiai viską.
Karolis nori blogesnio oro
Tokios sąlygos – Karolio Raišio „arkliukas“. Tačiau šiemet vytis lyderius ne taip paprasta.
„Oras žiūrint paprastai, labai geras: šilta, malonu, saulė šviečia. Bet sniego nėra. Vos keli lopinėliai. O tai ne itin palanku mums, nes dabar kalba eina apie važiavimo ir kelio knygos
tikslumą, o tai nuo mūsų nepriklauso. Vidutinį greitį tokiomis sąlygomis palaikyti nėra sunku“, - aiškino K. Raišys.
Vis tik lietuviai nė negalvojo pasiduoti. Pravažiavus 11-a greičio ruožų jie pasiskynė kelią iki 7-osios pozicijos seniausių automobilių kategorijoje ir iki 60-os vietos bendroje įskaitoje.
Jų 1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MKII“ modelis įveikus 1 850 km nuo starto Milane nekėlė jokių techninių problemų ir ekipažą džiugino komfortu. Nors laiko miegui tokiose varžybose mažai, važiuoti tenka tiek dienomis, tiek naktimis, ekipažas nejaučia jokio nuovargio ir žiūri į priekį.
Jiems liko dar apie pusė tūkstančio kilometrų ir 5 greičio ruožai. Sklinda kalbos, kad paskutinėse trasose bus nemažai sniego. Tad lietuviai tikisi kilti dar aukščiau.