• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių traukos varžybose, arba „drage“, yra bene vienintelė aplinkybė, kurios nekenčia visi – ir dalyviai, ir organizatoriai: lietus. Jei kitose autosporto šakose prastos oro sąlygos tiesiog paįvairina važiavimą ar, blogiausiu atveju, priverčia atleisti akceleratorių, „drage“ lietus reiškia tai, kad varžybos nevyks. Yra vienintelis atvejis, kai prastas oras gali ne pakenkti, o padėti.

Automobilių traukos varžybose, arba „drage“, yra bene vienintelė aplinkybė, kurios nekenčia visi – ir dalyviai, ir organizatoriai: lietus. Jei kitose autosporto šakose prastos oro sąlygos tiesiog paįvairina važiavimą ar, blogiausiu atveju, priverčia atleisti akceleratorių, „drage“ lietus reiškia tai, kad varžybos nevyks. Yra vienintelis atvejis, kai prastas oras gali ne pakenkti, o padėti.

REKLAMA

Visgi Lietuvos „drago“ čempionato organizatoriai antrajame etape pamėgino oro sąlygas nugalėti ir jiems beveik pavyko.

Sinoptikai Kazlų Rūdos aerodrome vykstančiam čempionatui nieko gero nežadėjo: pirmąją varžybų dieną turėjo iškristi daugiau nei 30 mm kritulių, antrą – daugiau nei 20 mm. Nepaisant to, į antrąjį etapą susirinko beveik 90 dalyvių, pasiryžusių išnaudoti menkiausią properšą tarp lietaus debesų.

Kaip džiovinama trasa?

Sulaukę akimirkos, kai lietus baigėsi, organizatoriai puolė džiovinti trasą. Gerokai anksčiau buvo manoma, kad geriausiai trasą nudžiovina per ją pirmyn ir atgal važiuojantys automobiliai, vandenį išstumdantys savo padangomis. Tačiau šitokios taktikos atsisakyta.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes konsultuojamės su kolegomis iš Estijos, kurie turi gerokai daugiau patirties organizuojant tokio tipo varžybas, tad jie aiškina, jog toks važinėjimas leidžia į trasą prinešti purvo iš techninės zonos“, – pasakoja Tomas Stadalius, vienas čempionato organizatorių.

REKLAMA

Tad nustojus lyti organizatoriai griebėsi įrankių ir pirmuosius 100 metrų, kur trasa padengta gumos klijais, vandenį specialiomis šluotomis nustūmė tolyn. Dar 300 metrų teko nudžiovinti naudojant specialią oro pūtimo įrangą ir ja nupučiant vandenį nuo trasos.

Šitai leido surengti dalyvių kvalifikaciją ir jai tęstis kone iki pat vakaro, kai prapliupusi liūtis lėmė, jog varžybas teko perkelti į kitą dieną.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip paskirstomos vietos?

Antrąją „drago“ dieną taip pat akimirkai šyptelėjo sėkmė. Pavyko leisti dalyviams važiuoti, kol galiausiai prasidėjęs lietus privertė varžybas stabdyti.

Kai iškyla tokia situacija, pasakoja T. Stadalius, organizatoriai daug pasirinkimo neturi: prizines vietas tenka skirstyti remiantis kvalifikaciniais važiavimais.

Tad „Daily drive“ klasėje pirmą vietą pelnė Ieva Pečeliūnienė, antroje vietoje liko Janis Tomass Andersons, trečias – Evaldas Vosylius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Stock“ klasėje pirmas buvo Adrijus Kisieliauskas, antras liko Robertas Šalna, trečias -

Osvaldas Kazakevičius.

„Street A“ klasėje laimėjo Remigijus Virbalas, antras – Donatas Morkūnas, trečias – Olegas Fiodorovas.

„Super Stock“ klasėje nugalėjo Kęstutis Arlauskas, antras – Audrius Bagdonavičius, trečias – Rokas Ramanauskas.

„Street B“ klasėje pirmas buvo Remigijus Alešiūnas, antras – Vytautas Matusevičius, trečias – Klavs Laivinš.

REKLAMA

„Super Street“ klasėje nugalėjo Saulius Petrošius, antroje vietoje – Dainius Procykas, trečias – Darius Norkus.

„Super Gas“ klasėje laimėjo Aleksandras Želudkovas, antras liko Andrius Ūsas, trečias – Robertas Kukta.

„Pro FWD“ klasėje pergalė teko Irmantui Katinui, antra liko Gerda Andrėkienė, trečias – Audrius Matulis.

Galiausiai „Super Comp“ klasėje nugalėjo Aivaras Štikelis, „Outlaw“ klasėje – Ježij Chmelevskii, o „Jr. Dragster“ klasėje – Daniils Bičkovs.

REKLAMA

Lietus blogai ne visada

Kaip sako T. Stadalius, kitaip nei kitose autosporto šakose, „drage“ lietus dalyviams labai pavojingas, mat dauguma jų važiuoja su padangomis, skirtomis specialiai šiai disciplinai – be jokio protektoriaus. Tad, sako organizatorius, kartais net ne lietus, o tiesiog drėgnas oras paverčia viską čiuožykla.

„Danga atšąla ir tampa labai slidi“, – tikino pašnekovas.

Tačiau, pasirodo, vanduo gąsdina ne visada. Pasirodo, jei būna trumpalaikis ir labai smarkus lietus dieną prieš varžybas, vanduo gali nuplauti visas dulkes nuo trasos ir pagerinti sukibimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Du etapai per mėnesį

Po lietingo antrojo Lietuvos „drago“ čempionato traukos varžybų dalyviai dar kartą susitiks jau rugpjūtį. Paskutinis vasaros mėnuo šios automobilių sporto šakos atstovams bei gerbėjams bus labai intensyvus, mat į Kazlų Rūdos aerodromą čempionato organizatoriai kvies net dukart.

Trečiasis čempionato etapas vyks rugpjūčio 5–6 dienomis, o ketvirtasis lauks mėnesio pabaigoje, rugpjūčio 26–27 dienomis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų