• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paskutiniu metu vis dažniau ralio lenktynes lydi ir skaudžios avarijos, tačiau tiek ten dalyvaujantys sportininkai, tiek ir lenktynių organizatoriai gina sporto šaką ir teigia, kad ji – viena saugiausių dėl didžiulių investicijų į žiūrovų ir dalyvių saugumą, o avarijų priežastys būna įvairios.

Paskutiniu metu vis dažniau ralio lenktynes lydi ir skaudžios avarijos, tačiau tiek ten dalyvaujantys sportininkai, tiek ir lenktynių organizatoriai gina sporto šaką ir teigia, kad ji – viena saugiausių dėl didžiulių investicijų į žiūrovų ir dalyvių saugumą, o avarijų priežastys būna įvairios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skaudžiai prieš dvi savaites savo lenktynes pirmajame šių metų Lietuvos ralio čempionato etape užbaigė vienas iš lyderių ekipažų. Po skaudžios avarijos ekipažo šturmanas Justas Vičiūna jau antrą savaitę guli lovoje.

REKLAMA

36-rių Justas po avarijos kol kas negali vaikščioti, su juo dirba kinezeterapeutas, kuris jį bando kuo greičiau pastatyti ant kojų. 

„Penki slankstelio skilimai ir kryžkaulio lūžis, jei visumoje, tai visa apačia stuburo yra pažeista“, – Lauryno Matonio TV3 žinių reportaže kalbėjo J. Vičiūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, avarijos automobilių sporte, ypatingai ralyje, yra dažnos, tačiau medikai pastebi, kad automobiliuose įrengti saugos lankai, specialūs diržai bei sportininkų ekipiruotė padeda išvengti tragiškų pasekmių, nors pasitaiko ir sudėtingų traumų. 

„Dažniausiai pasitaiko, kada automobilis verčiasi, ir, jeigu gerai neprisegti diržai – nukenčia stuburas. Ten dažniausiai skilimai, lūžimai, suspaudimai. Taip pat pasitaiko ir šonkaulių lūžių, taip pat nukenčia plaštakų kaulai lūžta, o daugiau tai tokių... Kojos, kad lūžtų, tai būna, bet rečiau“, – pasakojo ralio varžybų spec. tarnybų koordinatorė Vida Valantinaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patys sportininkai atkreipia dėmesį į skaudžias kolegų pamokas, iš kurių jie stengiasi pasimokyti. 

„Nežinau, turbūt po Vlado Jurkevičiaus avarijos aš kažkaip dvigubai atsakingiau visada žiūrėdavau į diržus, į diržų susireguliavimą, užsitempimą. Tai manau, kad šitas tikrai nepablogino situacijos, vadinkim taip“, – sakė sunkią traumą patyręs J. Vičiūnas.

REKLAMA

Sportininkas kalbėjo apie avariją Rokiškio ralyje prieš dvejus metus, kurią patyrė dabartiniai Lietuvos čempionai Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas. 

„Nebuvo pirma avarija mano ralyje. Per tiek metų, manau, kad apie 10 jau nemažų esu turėjęs, bet čia buvo skausmingiausia fiziškai, kadangi susižeidžiau nugarą. Tai tiesiog priminė, kad vis dėlto autosportas yra pavojingas, ir čia laiko klausimas, jeigu pakankamai ilgai važiuoji ir sieki kažkokio rezultato, tai anksčiau ar vėliau turėsi avariją“, – pasakojo lenktynininkas V. Jurkevičius.

REKLAMA

Tiesa, nepaisant tokių skaudžių patyrimų, tiek sportininkai, tiek medicinos personalas tikina, kad šis sportas yra pakankamai saugus, o padažnėjusias avarijas jie teisina didėjančia konkurencija trasoje.

„Manau, kad vis dėlto automobilių sportas yra saugiausias, nes daugiausiai apsaugota ir, jeigu jau nukenčia, tai vadinasi buvo labai didelė kinetinė jėga“, – teigė už spec. tarnybas ir saugumą ralyje atsakinga V. Valantinaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lenktynininkas V. Jurkevičius yra panašios nuomonės: „Šiaip manau, kad autosportas Lietuvoje yra saugus. Vis tiek, kuo didesnė konkurencija, tuo natūraliai visi labiau stengiasi, ir konkrečiai šiemet taip buvo, pirmas čempionato ralis, santykinai daug avarijų buvo jame. Čia turbūt keli dalykai susidėjo, pirma – konkurencija didėja ir visi siekia kažkokio rezultato, o antra – buvo pakankamai sunkios sąlygos.“

O paskutinė skaudžiausia avarija įvyko Utenos ralio lenktynėse dar rugsėjo pabaigoje, kai ralio metu į žiūrovų minią įlėkė sportininkų automobilis. Tąkart žiūrovas žuvo vietoje, iki šiol dėl šio įvykio vyksta ikiteisminis tyrimas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų