Liepos 20 dieną, penktadienio vakarą, iš karto po „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijos, trasą apgaubs tiršti svylančių padangų dūmai – čia vyks Lietuvos drifto čempionato PRO lygos ketvirtasis etapas.
Didžiausioje Lietuvoje automobilių sporto šventėje išvysime ir penktus metus drifto varžybose dalyvaujantį Benediktą Čirbą.
Iš Ukmergės kilęs sportininkas šiemet Palangoje vairuos visiškai naują bolidą, pagamintą BMW E46 kėbule ir bus vienas pagrindinių favoritų užlipti ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio.
Driftas – naujas gyvenimo etapas
Nuo mažų dienų su technika draugaujantis B.Čirba drifto lenktynėse dalyvauja nuo 2013 metų.
„Tikrai nepasakyčiau, kad driftas yra mano pašaukimas, tai – mano naujas gyvenimo etapas. Savo sportininko karjerą pradėjo nuo slalomo ir pasiekęs viską, ką norėjau, supratau, jog privalau imtis naujų iššūkių. Draugai mane paskatino tapti profesionaliu drifto meistru. Išbandęs šią alternatyvą likau sužavėtas ir esu labai patenkintas šiuo savo sprendimu“, - portalui tv3.lt atskleidė Benediktas Čirba.
Lietuvis lenktynininkas šiame sezone pakėlė sparnus iš gimtosios šalies ir dalyvauja aukščiausio lygio prestižinėse Europos drifto varžybose.
Treniruotėms renkasi specialias vietas
Ir nors visas sportininko gyvenimas pagrinde sukasi aplink driftą, B.Čirba niekada nebuvo linkęs išgarsėti, kaip „kelių erelis“, bei treniruotėms renkasi laiko patikrintas vietas.
„Niekada to nedariau gatvėje ir manau, kad nedarysiu. Man per daug yra reikalingos ir svarbios teisės, kad taip rizikuočiau“, - paklaustas, ar kada nors varžyboms treniruojasi gatvėse atsakė sportininkas.
„Treniruojuosi tam skirtose vietose arba varžybų metu rengiamose treniruotėse. Šiai sporto šakai specialiai sukurtų trasų mūsų šalyje nėra. Lietuvoje treniruojuosi Kaune Nemuno žiede (Kačerginėje) arba privačiose aikštelėse su leidimais“, - tvirtino ukmergiškis.
B.Čirba puikiai suvokia, jog vairuotojo teisių praradimas jam kainuotų labai brangiai, greičiausiai netgi tektų kuriam laikui pristabdyti savo karjerą, o to jis tikrai nenori.
Keleivių staigiais judesiais negąsdina
Ir nors Benedikto gyvenime driftas užima ypatingą vietą, jis tikrai nėra dėl to pametęs galvą.
Priešingai, sportininko vairuojamame automobilyje šalia sėdintys keleiviai gali jaustis saugūs.
„Gatvėse nedriftinu nei vienas nei su draugais. Viena iš to priežasčių – mano kasdieninis automobilis varomas priekiu, - juokauja sportininkas. - treniruočių metu, draugai, pažįstami, kiti žmonės sėsdami į mano bolidą, žino ko laukti ir ko gali tikėtis. Taip, kad netikėtai „uždriftinti“ ir nustebinti šalia sėdinčio žmogaus – nesigauna ir nesigaus!“
Lietuvos vardą tarptautinėse drifto varžybose garsinantis ukmergiškis pripažįsta, jog šiam sportui skiria labai daug laiko ir pasidžiaugė sulaukiantis didelio žmonos palaikymo: „Žmona supranta ir palaiko mane. Išleidžia ir dienos ir nakties metu, nes žino, jog manęs reikia ir BMW bolidui.“
Varžybos Palangoje – ypatingos
Vienas iš Lietuvos drifto čempionato lyderių Benediktas Čirba praėjusių metų lenktynes Palangoje prisimena iš ne pačios geriausios pusės.
Tada jo automobilyje sulūžo viskas, kas tik galėjo, ir visas svajones apie podiumą teko atidėti kitiems metams.
Sportininkas atvirauja, jog nekantriai laukia visų motosporto renginių Lietuvoje, tačiau varžybos Palangoje išsiskiria savo masto dydžiu ir žiūrovų susidomėjimu.
Tuo pačiu pripažįsta, jog šalia vieno didžiausių Lietuvos kurortų esanti trasa gerokai skiriasi nuo kitų drifto etapų.
„Šis etapas nėra pats sunkiausias, bet tikrai nėra ir lengvas. Ši trasa yra išskirtinė, nes ji yra ant viaduko. Sunkiausia dalis yra apsisukimas, toje vietoje reikia labai sulėtėti, bet nesustoti ir išlaikyti trajektoriją. Galbūt kai kam atvažiavus pirmą kartą, gali pasirodyt, jog tai yrai sunkiausia trasa Lietuvoje“- apie Palangos trasos ypatumus pasakojo sportininkas.
Tradiciškai drifto varžybos tampa dideliu išbandymu automobilių padangoms. B.Čirba atskleidė, kad Palangoje viso renginio metu įskaitant treniruotes ir varžybas tikisi sunaudoti nuo 10 iki 16 komplektų padangų.
„Sunku tiksliai pasakyti, kiek maždaug kilometrų drifto metu atlaiko viena padanga. Viskas priklauso nuo trasos greičio, nuo kelio dangos ir kaip smarkiai spausi gazą. Apytiksliai sakyčiau tarp 2-3km.“, - atskleidė drifto meistras.
Garaže saugo „žvėriuką“
Šį savaitgalį Palangoje vyksiančiose „GERA DOVANA DRIFT“ varžybose Benediktas Čirba turės ypatingai galingą BMW E46 kėbulo automobilį, kurį daugelis varžovų jau spėjo pakrikštyti galingiausiu automobiliu rikiuotėje.
Pats sportininkas juokiasi, kad iš standartinių detalių automobilyje liko tik priekiniai ir galiniai posūkių žibintai bei variklio dangčio vyriai.
„Po šio BMW variklio gaubtu – iš „Lexus GS300“ išimtas 2JZ GE variklis. Jam sumontuota turbina, dabar jis pasiekia 750 AG ir 900 Nm sukimo momentą. PRO lygiui reikalingi „arkliai“, kad galėtum važiuodamas dideliu greičiu prasukti plačias ir kibias „semi-slick“ tipo padangas. Mums tokios reikalingos, nes mes, kitaip nei liaudis mano, ne tik „statome skersą“.
Mes turime kontroliuoti slydimą, slysdami šonu – ir lėtėti, ir greitėti, vytis kitus varžovus, koreguoti slydimo kampą. Mums reikia ne tik daug galios, bet ir gero sukibimo tiek priekinėje, tiek galinėje ašyse, reikia didelio pasukamumo, tinkamos važiuoklės, kad galėtume reguliuoti ratų išvirtimus, suvedimus“, - pagrindinius drifto sporto sporto niuansus atskleidė B. Čirba.
Ukmergiškis atskleidė, jog prieš naują sezoną šį bolidą surinko kartu su „GroundWirus“ mechanikų komanda, o į varžybas kartu su juo vyksta 2-3 mechanikai.
Tačiau dažniausiai sportininkas savo bolidą ruošia vienas, nebent jam prireikia aplinkinių pagalbos, o norinčių padėti atsiranda visada.
Įspūdingos avarijos – retas reiškinys
Nepaisant labai pajėgaus bolido garaže, sportininkas kratosi favorito etiketės.
Anot jo, kiekvienos drifto varžybos yra skirtinga istorija ir niekada nežinai, kas gali nutikti.
Šiame sporte labai svarbu ne tik vairuotojo įgūdžiai, tačiau ir turimos technikos patikimumas.
Ir nors Benedikto Čirbos rankose bus galingo automobilio vairas, sportininko teigimu rimtų avarijų drifto varžybose dažniausiai pavyksta išvengti.
„Automobilio apibrozdinimai ir kontaktai su priešininkais ar atitvarais yra įprastas dalykas šioje sporto šakoje, tačiau to nepavadinčiau avarijomis.
Tiesa, praeitais metais turėjau didelį incidentą Vengrijoje, kai Drift GP varžybose, treniruočių metu, dideliu greičiu, šonu rėžiausi į atitvarus. Dėl didelio smūgio sulinko net saugos lankai“, - didžiausią savo avariją drifto lenktynėse prisiminė ukmergiškis.
Ką gi - pasiruošimo darbai baigti ir jau netrukus paaiškės ketvirtojo Lietuvos drifto čempionato PRO lygos etapo laimėtojas.
Primename, jog ketvirtadienį Palangoje 18.00 – 22.30 val. vyks „GERA DOVANA DRIFT“ treniruotės.
O sekančią dieną penktadienį 18.00–18.50 val. vyks treniruotės, 19.00–19.50 val. – kvalifikaciniai važiavimai, 20.00–22.30 val. – finalinės varžybos.