Sudėtingiausios pasaulio lenktynės rengiamos jau 46 metus iš eilės, tačiau mūsų šaliai būtent šios taps ypatingomis – 2024-ųjų Dakaras išsiskirs istoriškai gausiausiu lietuviškų ekipažų skaičiumi. O tuo, kad nuo sausio 4-osios gerbėjai galėtų patogiai sekti visus svarbiausius lenktynių įvykius, pasirūpins TV3 žiniasklaidos grupė – oficialus Dakaro 2024 transliuotojas Lietuvoje.
„TV3 žiniasklaidos grupė jau daugelį metų transliuoja visą šalį vienijančius sporto renginius, o 2024 metais sporto transliacijų tinklelis bus ir dar platesnis. Kitus metus pradėsime kaip žiūrimiausi Lietuvoje jau 20 metų – tai skatina dar labiau įsiklausyti į tai, kas domina mūsų žiūrovus. Todėl metus pradėsime raižydami Saudo Arabijos smėlynus kartu su Dakaro lenktynių pilotais, o vasaros viduryje kviesime stebėti svarbiausią metų sporto renginį – Paryžiaus vasaros olimpines žaidynes“, – sako Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė.
Plačiausiai visus Dakaro įvykius žiūrovams kasdien nušvies kanalas TV6, o iškart po vakaro žinių svarbiausia dienos apžvalga pasitiks ir TV3 žiūrovus. Taip pat adrenalino gerbėjai kviečiami sekti naujienas ir internete bei besiklausant „Power Hit Radio“, kur reikšmingiausius įvykius praneš dėl autosporto galvą pametęs Laurynas Matonis.
Vos po mėnesio, sausio 4-19 dienomis, Dakaro smėlynuose savo drąsą, valios jėgą ir technikos patikimumą išbandys puikiai visiems žinomi lenktynininkai. Taip pat turėsime progą susipažinti ir su smėlynų ralio debiutantais. Vaidoto Žalos, Benedikto Vanago, Roko Baciuškos, Ginto Petraus ir Laisvydo Kanciaus sėkmingi startai džiugina, o netikėti sunkumai nagus graužtis verčia jau ne vienerius metus.
Naujame amplua pasirodys Arūnas Gelažninkas. Jis bus savo žmonos Emilijos Gelažninkienės – pirmos moters iš Lietuvos, kuri Dakare vairuos bagį – šturmanas. Sunkvežimiu Arabijos kopas vėl šturmuos Vaidoto Paškevičiaus vedamas ekipažas. Pirmą kartą Dakaro lenktynėse save išbandys Vladas Jurkevičius, Artūras Kanopkinas, Modestas Siliūnas.
Dakaro pirmasis etapas, vadinamas prologu, startuos istoriniame, seniau nei prieš 1000 metų įkurtame Alulos mieste. Visą Saudo Arabiją per 12 etapų kirtę Dakaro dalyviai finišuos Yanbu mieste, Raudonosios jūros pakrantėje. Lenktynininkų laukia ilgi, smėlio kopų kupini greičio ruožai, kuriuose jiems teks susidurti ne tik su techniniais sunkumais, bet ir stengtis neišklysti iš niekaip nepažymėtų kelių.
Lenktynių organizatoriai šiemet į varžybas įtraukė ir naujovę, dėl kurios Dakaro veteranų patirtis mažai ką reikš. Naujo formato – 48 valandų chrono – etape lenktynininkai bus išskirstyti į 8 bivakus. Automobiliai ir sunkvežimiai važiuos kitokia trasa nei motociklai ir bagiai. Ekipažai neturės jokios informacijos apie tai, kaip sekasi jų varžovams ir neturės galimybės pasinaudoti savo komandų pagalba, tačiau galės padėti vieni kitiems. Automobilių klasės lyderiai nebeturės prabangos sekti motociklininkų paliktais pėdsakais.
Organizatoriai neabejoja, kad toks formatas tarp automobilių vairuotojų lems chaosą, o kartu – kels lengvą šypseną motociklininkams, kurie dažniausiai atlieka vedlių vaidmenį keturratėms transporto priemonėms.
Iš viso lenktynininkai per dvi savaites turės įveikti 12 lenktynių etapų, kurių bendras ilgis yra beveik 8000 kilometrų. Per lenktynes pilotai turės įveikti daugiau nei 4700 kilometrų greičio ruožų.