O į čempionato uvertiūra tapusį tradicinį velykinį slalomą, vykusį lietingą šeštadienį, susirinko net 84 žilagalviai veteranai, dar neseniai įvairiose šalies ir užsienio trasose garsinę šalies automobilių sportą.
Abejas varžybas surengė Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija (TASVA) drauge su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) senjorų komitetu, Lietuvos automobilių, Kauno automobilininkų bei Lietuvos „Porsche“ klubais.
Veteranams – išskirtinis dėmesys
„Puiki, įsimintina šventė, kurios neįmanoma nei praleisti, nei pamiršti“, - po varžybų džiaugėsi 87-erių automobilių sporto meistras Algirdas Rymonis.
Veteranas ir vėl didžiavosi iškovota taure, tačiau didžiausio dėmesio susilaukė garbingą 90-čio jubiliejų švenčiantis, vyriausias amžiumi velykinio slalomo dalyvis, Antanas Dailidė.
Jubiliatui įteiktas LASF garbės nario ženklas ir kiti apdovanojimai, o jį sveikino Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, einantis LASF prezidento pareigas Egidijus Janavičius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis, VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis, TASVA direktorius Romualdas Mažuolis, buvę automobilių sporto meistro bendražygiai ir varžovai.
Tokiu pat ženklu apdovanotas ir kuklesnį 70-čio jubiliejų pažymintis Algimantas Glikas.
Pakili atmosfera persikėlė ir į slalomo aikšteles, o jas vienos pirmųjų išbandė moterys, kurios varžėsi dviejose grupėse. Savais automobiliais startavusių grupėje nugalėjo Rugilė Dailidaitė, aplenkusi Laimą Suchich ir Viktoriją Jakaitę, o organizatoriaus pateiktus automobilius geriausiai tramdė Evelina Dringelienė, Monika Štaraitė ir darsyk sėkmę bandžiusi V. Jakaitė.
Tapo tradicija kai veteranų slalome varžosi ir žmonės su negalia, kurie šįkart rungtyniavo irgi dviejose klasėse. Su rankinio valdymo automobiliais ir vėl nepralenkiamas buvo širvintiškis Algimantas Kojis, pranokęs Haroldą Tukaną ir Raimondą Dabužinską, o iš automobilius su daliniu rankiniu valdymu vairavusiųjų greičiausias buvo Povilas Valaskevičius, aplenkęs Vladą Juozą Petrauską ir Tadą Makūną.
Aplodismentais sutikta dar viena velykinių slalomų naujovė - Ukrainoje, Zaporožėje daugiau nei prieš 40 metų pagaminti ZAZ 968 ir jo pirmtakas ZAZ 965 bei juos į trasą išvairavę veteranai.
Papuošti Lietuvos ir Ukrainos vėliavėlėmis istoriniai automobiliai priminė jų šalį gamintoją ir jos žmones karo žaizdų draskomoje Ukrainoje. O rūpestingų rankų puoselėjama technika atlaikė ne tik veteranų slalomo trasos vingius, bet ir šiemetinį Monte Karlo ralį.
Neatsitiktinai su ZAZ 965 pergalę šventė šio prestižinio ralio dalyvis vilnietis Tadas Vitkevičius, aplenkęs draugus ir varžovus Feliks Krivickij ir Evaldą Augutį.
Veteranai brangina buvusių savo kolegų ir varžovų atminimo taures, dėl kurių vyksta aštriausia kova.
Kauno rajono savivaldybės administracijos įsteigtą LASF garbės teisėjo Evaldo Čerškaus atminimo taurę iškovojo Albinas Andrašiūnas, ilgamečio LASF prezidento Sigito Alesiaus atminimo taure džiaugėsi laimėjęs ir savo grupės varžybas Alfredas Štaras, o vieno iš automobilių sporto pradininkų ir veteranų velykinio slalomo iniciatorių, sporto meistro Vidmanto Čiutelės atminimo taurė įteikta Algimantui Mozūraičiui.
Čempionato starte – nelengvas išbandymas
Ryte prasidėjusios šalies automobilių slalomo čempionato pirmojo etapo varžybos baigėsi tik vėloką sekmadienio vakarą. Mat kiekvienam sportininkui pirmenybių starte teko net po keturis važiavimus skirtingų konfigūracijų dviejose trasose, o tų startų, kaip jau minėta, būta net 68. Važiavimų laikus teisėjai sumavo.
Po lenktynių pakiliausios nuotaikos buvo Edvinas Sabalys iš „Slalomo akademijos“, kuris su BMW 323ti visas keturias trasas įveikė greičiausiai – per 5 min. 58,66 sek.
Edvinas ne tik vienintelis iš visų dalyvavusiųjų visas trasas įveikė greičiau nei per 6 min., bet ir gerokai išgąsdino slalomo vilkais, karaliais ir kitokiais skambiais epitetais tituluojamą didoką šios sporto šakos entuziastų būrį. Jis laimėjo ir OC (laisvosios) klasės varžytuves, beveik 10 sek. aplenkęs Karolį Šližauską su „Mazda MX-5“ ir ištikimą „Subaru Impreza“ automobiliui Vytį Pauliukonį, laimėjusį ir kelis prestižinius ralius „Aplink Lietuvą“.
E. Sabalys dominavo ir galiniais ratais (RWD) varomų automobilių klasėje, kur jo laikas buvo kiek kuklesnis – 6 min12,13 sek., tačiau to užteko, kad sau už nugaros paliktų Darių Morkūną su „Mazda MX-5“ ir pripažintą slalomo meistrą Alfredą Štarą, vairavusį tokį pat automobilį.
Automobilių, turinčių visų keturių varančiųjų ratų (AWD) pavarą gana ryškiai dominavo automobilių sportą ne iš nuogirdų pažįstantis 15min.lt žurnalistas Tomas Markelevičius, vairavęs „Toyota Yaris GR“.
Tomas pranoko tokį pat automobilį vairavusį antrąjį prizininką Martyną Kavaliauską ir trečiąją vietą užėmusį Praną Gustą su „Audi A3“.
Šios grupės nugalėtojas džiaugėsi ne tik pergale, bet ir šeimyninio dueto sėkme. Panevėžietis į Kauną atvyko kartu su žmona Rūta, 2020 m Lietuvos automobilių slalomo čempione, šią sporto šaką kultivuojančia jau šešis metus.
Rūta vairavo „Mitsubishi Colt“ ir kopė ant antrojo nugalėtojų pakylos laiptelio dailiosios lyties atstovių klasėje. Ji 8 sek. atsiliko nuo šios klasės nugalėtojos Justės Strups, vairavusios „Mazda MX-5“ ir ryškia persvara pranoko trečiąją prizininkę Augustę Rupšytę, į trasą išvairavusią „VW Golf“.
R. Markelevičienė su tuo pačiu „Colt‘u“ varžėsi ir priekiniais ratais (FWD) varomų automobilių klasėje, kur į priekį praleido tik tris vyrus – su tokiu pačiu automobiliu nugalėtoju tapusį Aurimą Margevičių, antrąją vietą laimėjusį Agnių Narbutą su „Honda Civic“ ir trečiąjį prizininką Ruslaną Filatovą, pasirinkusį „Honda CRX“ automobilį.
Beje, FWD klasė buvo gausiausia, joje varžėsi net 19 sportininkų.