„Iki šiol turėjome 3 lenktynes, kurios truko visą dieną. Paskutiniąją dieną per vieną dieną turėsime lygiai tiek pat – 3 lenktynes, taigi šansą surinkti arba prarasti tiek pat taškų, kiek surinkome per pirmąsias tris dienas“, – apie itin svarbią lenktynių dieną pasakoja jachtos „Nida III“ įgulos narys Ričardas Novošinskas.
Pirmąją dieną įgulos varžėsi pakrantės lenktynėse greta Rygos, antrąją dieną etape nuo Rygos iki Salacgrivos, trečiąją dieną, kai varžybos turėjo vykti nuo Salacgrivos iki Koisguistes, lenktynės buvo atšauktos dėl nepastovaus ir silpno vėjo, na o vakar įgulos susirungė etape nuo Koisguistės iki Kuressaares.
„Nuo pat varžybų pradžios turėjome labai silpną vėją. Turbūt užvakar buvo įdomiausios lenktynės. Atrodė, kad distancija – visiška tiesė, tačiau gavome labai skirtingas sąlygas – nuo štiliaus, iki stipraus vėjo. Buvo visiška loterija, nes vėjo kryptis keitėsi labai dažnai, vyko savotiška loterija, kaip pasiseks pataikyti į palankų pasisukimą. Tų lenktynių metu, ko gero, visos komandos sugebėjo kažkurį laiką pabūti pirmoj vietoje“, – įspūdžiais dalinasi R. Novošinskas.
„Nida III“ komanda visose trijose įvykusiose lenktynėse stabiliai užėmė antrąją vietą ir bendroje įskaitoje kol kas vienu tašku nusileidžia tik estų įgulai „Sugar“ (kpt. Alari Akermann).
Toje pačioje ORC 2 grupėje buriuojanti „Idefix“ įgula kol kas nė vienų atskirų lenktynių metu prizinių vietų neiškovojo, tačiau dėl stabilių finišų 4-5 pozicijoje, bendroje įskaitoje sugebėjo iškopti į trečiąją vietą ir paskutiniąją dieną kovos, kad ją išlaikytų.
ORC 1 grupėje taip pat verda įtempta kova – Lietuvos „Arabela-Auga“, šiuo metu esanti trečioje pozicijoje, čia turi tiek pat taškų kiek ir antroje vietoje esanti latvių „Nicole“ (kpt.Arnis Remess). Nuo pirmoje vietoje esančių „Cafe Sailing“ (kpt. Eero Pank) juo skiria 4 taškai.
„Tikrai įdomios ir sudėtingos lenktynės. Labiausiai dėl to, kad kol kas distancijose dėl silpno vėjo turėjome labai daug nenuspėjamos loterijos. Tačiau tai – irgi šio sporto dalis, su kuria tiek sėkmės, tiek nesėkmės atveju tenka susitaikyti. Paskutiniąją dieną prognozė žada kiek stipresnius ir stabilesnius vėjus, tai tikrai kovosime dėl kuo aukštesnės pozicijos, būtent to čia ir atvykome“, – sportiniu įgulos nusiteikimu dalinosi komandos kapitonas Raimondas Šiugždinis.
Šią paskutiniąją dieną įgulos varžysi olimpinėmis vadinamose priešvėjinio/pavėjinio kurso lenktynėse, kurios, būdamos trumpesnės ir dinamiškesnės, iš įgulų pareikalaus ne tik navigacinių sugebėjimų ir ištvermės, kaip kad ilgesnėse lenktynėse, bet ir itin sparčių ir tikslių manevrų, bet darnaus įgulos darbo.
Iš viso Lietuvai šiose varžybose atstovauja 7 įgulos: „Nida III“ (kpt. A. Burkšas), „Arabela-Auga“ (kpt. R. Šiugždinis), „Idefix“ (kpt. T. Barakauskas), „Next“ (kpt. M. Ambrulaitis), „Te Kyla“ (kpt. V. Bestauskas). „Prus Primo“ (G. Chomentauskas), „Lietuva“ (O. Kudzevičius).
Iš viso regatoje startuoja 45 įgulos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos. Rezultatus galima sekti čia.