„Lygiai po mėnesio, liepos 17-ąją, mes su jumis vėl susitiksime Palangoje, į kurią automobilių sporto gerbėjų žvilgsniai krypsta jau 25-ąjį vidurvasarį paeiliui, - lenktynių pristatyme kalbėjo jų pagrindinis organizatorius, VšĮ „1000 km lenktynės“ direktorius Darius Jonušis.
Nuo pat 2000-ųjų be pertraukų mūsų rengiamos lenktynės šiemet jau 25-osios, todėl jubiliejaus proga visų pirma norėčiau pasveikinti ir padėkoti visiems, prisidėjusiems, kad renginys tapo populiarus, patraukiantis daugelio žiedinių lenktynių meistrų dėmesį. Būtent jų meistriškumas ir didelis žiūrovų dėmesys renginiui lėmė, kad „Aurum 1006 km lenktynės“ išsikovojo garbingą vietą tarp populiariausiųjų ir Europoje“.
D. Jonušis dėkojo visai savo komandai, kurių pastangomis gimsta renginys, ir ištikimiausiems šių lenktynių dalyviams, kurių keletas per 25 metus tepraleido tik po 2-3 varžybas.
Taurė sugrąžinta organizatoriams
Pristatymo kulminacija tapo „Aurum 1006 km lenktynių“ pagrindinio trofėjaus – pereinamosios nugalėtojų taurės - sugrąžinimas lenktynių organizatoriui. Taurę jis saugos tik mėnesį, iki liepos 20-osios, kai ant pagrindinio trofėjaus vėl bus išgraviruotas naujų laimėtojų vardas.
Filmuoti vaizdai susirinkusius nukėlė į pernai vykusias 24-ąsias lenktynes ir jų finišą, kai jo liniją pirma kirto „Stateta BRO by HMobile“ komanda, kurios „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ automobilį vairavo danai Anders Fjordbach ir Jan Magnusen bei lietuviai Eimantas Navikauskas ir Edvinas Žadeikis.
Absoliutūs lenktynių laimėtojai tada atvežė ir tikrą uogą ant pabaigtuvių torto. Pakeliui į pergalingą finišą, A. Fjordbach važiuodamas 305 ratą, jį įveikė pasiekęs naują trasos rekordą – 1 min. 05,425 sek., kuris taps pagrindiniu orientyru analogiškas svajones audžiantiems jubiliejinių, 25-ųjų lenktynių favoritams.
Rankose laikydamas sugrąžintą taurę D. Jonušis sakė tikįs, jog ir šiemet lenktynės bus ne mažiau atkaklios ir nekompromisinės. Teigti tą nereikia būti dideliu orakulu – užtenka pažvelgti į varžybų techninį parką, kuriame kasmet daugėja naujausių, itin galingų ir greitų automobilių.
Pergalė – daugelio tikslas
Ambicingų tikslų neslėpė pristatyme dalyvavusi, viena pagrindinių favoričių laikoma „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komanda, startuosianti su greičiausiu GT3 klasės „Audi R8“ automobiliu.
„Tai bus jau devintasis mano automobilis, kurį vairuosiu lenktynėse Palangoje. Galbūt būtent šis kartas nemeluos?“ – pristatydamas savo kolegas Karolį Jovaišą ir Egidijų Gražį kalbėjo vienas ekipos lyderių Mantas Matukaitis.
Pasak jo su tokiu automobiliu tiesiog negalima mažinti ambicijų
Ir M. Matukaitis, ir komandos vadovas Mindaugas Valiūnas lyderio vaidmenį planuoja K. Jovaišai - vienam greičiausių lenktynininkų, kuris anksčiau Palangoje ir su senesnės kartos „Porsche GT3 Cup“ sugebėdavo įkąsti naujesniems tos pačios markės, vaikytis „Lamborghini“ arba tuos pačius GT3 klasės automobilius.
Karolis - „Simuliatorių Akademijos“ treneris, kuris treniruoja ir patį M. Matukaitį, ir tos pačios komandos sportininką E. Gražį.
Juntamas ir nuolatinės šių lenktynių dalyvės „Antėja Racing Team“ kokybinis šuolis, kurios lenktynininkai šiemet į daugeliui žiūrovų jau gerai pažįstamo jų dyzelinio BMW 135 persėdo į kultinį šių varžybų automobilį „Porsche 992 Cup“.
Jį vairuos ekipos senbuvis Rimas Cesiulis, Vidas Gedutis, Vaidotas Mitkus ir Robertas Saveikis, o komandai diriguos UAB „Daugartis“ vadovas Gediminas Kriaučiūnas.
„Didelių ambicijų neturime. Svarbiausia pajusti naujojo automobilio pranašumus ir valdymo subtilybes, o paskui jau matysim...“ – sakė R. Cesiulis.
Šalia „Antėjos“ kovinio bolido stovėjo ir „Aros Marine by Dream 2 Drive“ „Porsche GT3 Cup 992“, o apie komandos planus pasakojo Kajus Šikšnelis.
Gedimino prospekte stovėjo ir „Safety car“ bei „Rescue car“ emblemomis paženklinti naujausi KIA gamos automobiliai, kuriems tokios svarbios funkcijos tenka jau ne pirmi metai, o šie taikos trasoje sargybiniai nepavedė dar nė karto.
Lenktynėse – daug lenktynių
„Aurum 1006 km lenktynės“ – tai ne vien 1000 km maratonas. Renginyje gausu kitų varžybų, kupinų kovinio azarto, viliojančio ne tik aukščiausios klasės sportininkus, bet ir mėgėjus.
„Jau turime 99 ekipažų paraiškas, pateiktas dalyvauti tradicinėse „108 km moterų iššūkio“ lenktynėse, - pasakojo šių varžybų iniciatorė ir organizatorė Jolanta Iselionienė. – Apsiribosime ne daugiau, kaip 108 komandomis, tad vakansijų liko labai nedaug“.
„108 km moterų iššūkio“ lenktynių bendras maršrutas 255 kilometrai, iš kurių – 108 km pagal kelio knygą, o visi kiti kilometrai - pervažiavimai tarp rungčių.
Moterų iššūkio varžybų dalyvės startuos ir finišuos pagrindinėje „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje, o iššūkio nugalėtojos ir prizininkės bus pagerbtos lenktynių didžiojoje scenoje.
Šiemet jau aštuonioliktą kartą rengiamos ir drag‘o varžybos, kurios truks dvi dienas, o ginčą dėl greičiausiojo titulo drag‘o meistrai pradės ketvirtadienį, liepos 18 d.
Organizatoriai jau pradėjo dalyvių registraciją į gražias tradicijas turinčias varžybas, kuriomis greičių gerbėjai pagal tradiciją mėgaujasi „Aurum 1006 km lenktynių“ pradžioje ir kurios, kaip tikisi organizatoriai, ir šiemet žiūrovams suteiks ne mažesnį pliūpsnį adrenalino.
Tai vienos iš nedaugelio varžybų, skatinančios legalų, dideliais greičiais pasižyminčių automobilių traukos varžybų sportą, kartu populiarinančios saugų eismą bei rodančios pavyzdį kur ir kaip galima lenktyniauti kuriant šventę ir sau, ir žiūrovams.
Jei drag‘as – jau įprastos greičio varžybos, tai decibelų drag‘as (dB Drag) - vienos jauniausių, visame pasaulyje populiarios automobilių garso sistemų entuziastų varžybos, kuriose kiekvienas bando įrodyti, kieno automobilyje sumontuota garso sistema galingesnė, matuojant uždaro ar atviro automobilio tūrio vienete skleidžiamo garso lygį decibelais.
Šiemet tai bus septintosios pamečiui „Audio Freakz Lietuva“ komandos rengiamos automobilių garso sistemų entuziastų varžytuvės, kuriose žiūrovai pagrįstai tikisi ne tik motorų gaudesį nustelbiančio kurtinančio garso, bet ir naujovių.
Atvykę į Palangą stebėti „Aurum 1006 km lenktynių“ žiūrovai ir patys galės išmėginti jėgas slalomo trasoje. Būtent tokias galimybes siūlo tradiciniai žiūrovams skirti „Technitis” automobilių slalomai.
Jau įvyko aštuonios nemenko susidomėjimo susilaukusios tokios varžybos, o šiemet jos bus devintosios paeiliui.
Šalia sportinių – ir istoriniai automobiliai
Greta sportinių bolidų, kurių varikliai tikrąjį garsą parodys po mėnesio maratoninių lenktynių trasoje, deramą vietą Gedimino prospekte užėmė ir žvilgantys, kruopščių restauratorių antram gyvenimui prikelti istoriniai automobiliai.
Garbingos vietos solidžių muziejų ekspozicijose verti keturračiai turėjo savo gerbėjų būrį ir susilaukė nemenko atėjusių į lenktynių pristatymą žiūrovų dėmesio.
„Ko gero didžiausioji šių automobilių vertė ne ta, kad jie galėtų stovėti muziejų salėse, o ta, kad jie važiuoja, jų turėtojai dalyvauja įvairiose parodose ir tuo džiugina istorinės technikos mylėtojų akį“, - sakė istorinius automobilius į Vilnių atgabenusios „Memel Motor Fest“ renginių koordinatorius Edmundas Dargis.
Gintas Žilevičius Gedimino prospekte siūlė atkreipti dėmesį į jo išskirtinį „Chrysler 300C HEMI“, „Auto Art Group“ pristatė net keturis skirtingus, išskirtinai atrodančius automobilius – „AUDI S5“, „Audi A35 AMG“, BMW M4 ir ypatingai ryškios spalvos, labai gražią TESLĄ.
„RetroNILL“ atstovai demonstravo kolekcinius, klasikinius ir retro automobilius - 1970 m. gamybos „Cadillac Deville“, kurio ratus suka V8 7,7 litro darbo tūrio variklis, penkeriais metais senesnį, taip pat V8 7,0 litro darbo tūrio variklį turintį „Lincoln Continental Convertible“, baltą it gulbę 1989 m. laidos „Bentley Turbo R“ su V8 6.75 litro + turbo varikliu, 5 litrų V12 varikliu apginkluotą „Toyota Century“ ir kukliausią, 1986 m. gamybos tik 3,2 variklio varomą „Porsche 911“.
Gedimino prospekte buvo išrikiuota 11 istorinių automobilių. Daug didesnę ir įvairesnę tokių keturračių „Aurum 1006 km lenktynių“ dienomis „Memel Motor Fest“ demonstruos Palangoje, kur išskirtinių automobilių savininkams pagrindinę lenktynių dieną – šeštadienį - bus suteikta galimybė apsukti garbės ratą pagrindine lenktynių trasa, o vėliau išsirikiuoti parodai ant tilto.
Istoriniai automobiliai važiuos ir į kurorto centrą, į Basanavičiaus gatvę, kur palangiškiai ir miesto svečiai išskirtinius keturračius galės apžiūrėti iš labai arti.