Kovo 17 dieną Australijoje startuoja 2013 metų „Formulės-1“ sezonas, jame triskart iš eilės pasaulio čempionu tapusį vokietį Sebastianą Vettelį ir „Red Bull“ komandą nuo sosto rimtai pasirengusios nustumti mažiausiai keturios ekipos.
Ateinantį savaitgalį Melburne prie lenktynių starto linijos stos 11 komandų ir 22 pilotai. Per devyniolika etapų paaiškės, ar „Red Bull“ pilotas S. Vettelis apgins čempiono titulą ar jam visgi teks pripažinti sustiprėjusių varžovų pranašumą.
Priešsezoniniai testai Barselonoje davė nemažai peno ekspertams ir šie netgi rimtai pamėgino prognozuoti būsimą lenktyninkų rikiuotę. Lenktynių komentatorius ir ekspertas Arūnas Volungevičius įspėja, kad vanduo dar drumstas ir testų faktais galima manipuliuoti.
„Vienos komandos kažkiek slepia kozirius kišenėje, kitos atvirkščiai – parodo geresnę sportinę formą. Testuose „Mercedes“ komanda maloniai nustebino, bet ir ji pernai parodė geriausią laiką, tačiau sezonas nesigavo toks geras. Iš to, kas vyko Barselonoje paskutinėmis testų dienomis, tik „Mercedes“ ir „Ferrari“ pamėgino savo greitį, o „Lotus“, „Red Bull“ ir „McLaren“ to nerodė“, - Balsas.lt sakė jis.
– Ar galima remiantis testais Barselonoje kalbėti apie „Formulės-1“ komandų pajėgumą šiais metais?
– Ekspertai dėlioja tam tikrą rikiuotę ir galima iš esmės ta jų nuomone rimtai pasikliauti. Anot jų, lenktynių režime „Red Bull“ šiek tiek greitesnis už keturias komandas – „MacLaren“, Mercedes“, „Lotus“ ir „Ferrari“, kurios vertinamos beveik lygiai. Pastebima, kad „Mercedes“, Red Bull“ ir „Lotus“ komandos gana „švelniai“ elgiasi su padangomis, o tai gali turėti įtakos šiais metais, kai padangos galima sakyti pasidarė vienu laipteliu minkštesnės. Kai bus daugiau sustojimų, padangų taupymas darys dar didesnę įtaką nei pernai.
– Kokio sezono galima tikėtis?
– Neįdomių sezonų pastaruoju metu nebuvo. Šis turėtų būti įdomus vien dėl to, kad išliko stabilūs techniniai reikalavimai. Mašinos tobulinamos, radikalių pasikeitimų nėra. Tai sudaro sąlygas mašinoms savo pajėgumu artėti viena kitos. Didelė tikimybė, kad turėsime lygią kovą tarp penkių komandų. Jei taip būtų – fantastika.
– Kas iš pilotų galėtų nustebinti?
– Sunku pasakyti. Nežinau, ar gali Fernando Alonso kaip pilotas pakartoti tokius rezultatus kaip pernai. Lewisas Hamiltonas pernai buvo stiprus, bet turėjo daug techninių problemų. Ar naujoje komandoje jis sugebės visiškai atsiskleisti jau pirmame sezone? Įdomu, kaip atrodys Nico Rosbergas šalia brito. „Lotus“ komandoje – netipiška porelė. Abu pilotai Kimi Raikkonenas ir Romainas Grosjeanas čia antrą sezoną, o tai – prielaida stabilumui ir geresniam pasirodymui. Įdomu, kaip Sergio Perezas atrodys aukščiausio kalibro komandoje – „McLaren“. Sensacijų tikėtis būtų sunku. Šį sezoną daug naujokų – jų tiek dar nebuvo. Jei praėjusį sezoną buvo šeši pasaulio čempionai, tai šįmet – penki naujokai. Tiesa, jie važiuos tose komandose, kurios žiūrovams ne itin įsimena.
– Ar pasaulio čempiono titulą ginantis Sebastianas Vettelis toliau seks Michaelio Schumacherio rekordais?
– Jis turi viską, ko reikia, triumfui pakartoti. Nemaža dalimi jo sėkmė prieklauso nuo bolido. „Red Bull“ šiais metais tobulino mašiną, kurią jau vysto penktus metus. Iš vienos pusės – gerai. Pastaruosiuos trejus metus jis turėjo labai gerą bolidą. Vilčių, kad jis bus blogas, nėra. Tiesa, ta pati tobulinama mašina neturi didelių galimybių greitėti. Konkurentai, kurie darė klaidas, turi didesnes galimybes padaryti šuolius į priekį nei „Red Bull“. S. Vettelis yra puikios sportinės formos. Jis jau išmokęs maksimaliai išnaudoti tą įrangą, kurią turi. Tai – subrendęs pilotas, žinantis, kaip kovoti dėl kiekvieno taško. Jį bus sunku nustumti nuo sosto. Yra daug norinčių sutrukdyti jam taip toliau sėkmingai važiuoti.
– Kokią drįstumėte prognozuoti galutinę šio sezono rikiuotę?
– Drumstas vanduo. Nėra tolių baisių situacijų, kaip pavyzdžiui pernai prieš sezoną, kai „Ferrari“ bolidas atrodė itin lėtas. Manau, kad kandidatai į titulą išlieka tie patys, kaip ir pernai – S. Vettelis ir F. Alonso. Jei leis mašina, L. Hamiltonas tikrai pademonstruos aukštą klasę. Laukiame malonių staigmenų ir iš K. Raikkoneno.
TIK FAKTAI
2013 metų „Formulės-1“ sezonas – 64-tas. Jis prasidės kovo 17 ir baigsis lapkričio 24 dieną. Tai bus paskutinis sezonas, kuriame bus naudojami 2,4 litro V8 tipo varikliai. Nuo kito sezono juos pakeis 1,6 litro V6 varikliai.
Iš pradžių planuota 2013 metų sezoną 20 lenktynių tvarkaraštyje, tačiau buvo sutarta, kad naujasis etapas – Naujojo Džersio (JAV) gatvių trasa – bus pridėtas prie 2014 metų sezono lenktynių.
Tarp didžiausių pokyčių lenktynių pilotų sąraše – čia nebeliko Michaleio Schumacherio. Septyniskart pasaulio čempionas pernai dar kartą baigė karjerą ir savo vietą „Mercedes“ komandoje užleido Lewisui Hamiltonui. Pastarojo vieta „McLaren“ komandoje atiteko meksikiečiui Sergio Perezui.
2013 metų sezoną nebematysime ir HRT ekipos. Prėjusių metų lapkritį jos savininkai paskelbė ieškantys pirkėjų. Iki lapkričio 30 dienos komanda turėjo rasti lėšų, kad galėtų dalyvauti 2013 metų sezono lenktynėse, bet to padaryti jai nepavyko.
KOMENTARAI
Simas Juodviršis, Lietuvos kartingo čempionas:
„Red Bull“ jau nebus tokia greita komanda kaip ankstesniais metais. Mano nuomone, greitos bus „Ferrari“ ir „Mercedes“ ekipos. Esu „Ferrari“ sirgalius ir tikiuosi, kad jų bolidai bus greičiausi. Anksčiau sirgau už Michaelį Schumacherį, o dabar tikriausiai palikysiu Fernando Alonso. Pastarais jau įrodė, kad iš prasto bolido gali išspausti daug. Šiais metais tokiu „juoduoju arkliuku“ laikyčiau „Lotus“ su Kimi Raikkonenu.“
Benediktas Vanagas, ralio lenktynininkas:
„Esu pakankamai nutolęs nuo „Formulės-1“ lenktynių. Jos vėl tampa įdomios, bet dar inertiškai mažiau domiuosi, nes vienu momentu tos lenktynės buvo tapusios vangokos. Iš esmės man patinka „Red Bull“ komanda ir manau, kad Sebastianas Vettelis gali apginti čempiono titulą ir naująjį sezoną.
Anksčiau buvau didelis Michaelio Schumacherio gerbėjas ir lenkiu galvą prieš visą tai, ką jis yra padaręs. Pirmasis jo išėjimas iš didžiojo sporto buvo laiku ir vietoje. Nesu tikras, ar buvo išmintingas sprendimas grįžti.
Ar ralio lenktynininkai domisi „Formule-1“? Ralis ir žiedinės lenktynės – visiškai kitos dimensijos. „Formulė-1“ įdomu kaip labai didelis sportas. Paneigti šių lenktynės svarbos negali. Manau, kad ralyje važiuojantys žmonės turi daugiau polėkio, bet tai mano asmeninė nuomonė.
2013 metų „Formulės-1“ komandos ir pilotai
„Red Bull“: Sebastianas Vettelis (Vokietija) ir Markas Webberis (Didžioji Britanija)
„Ferrari“: Fernando Alonso (Ispanija) ir Felipe Massa (Brazilija)
„McLaren“: Jensonas Buttonas (Didžioji Britanija) ir Sergio Perezas (Meksika)
„Lotus“: Kimi Raikkonen (Suomija) ir Romainas Grosjeanas (Prancūzija).
„Mercedes“: Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija) ir Nico Rosbergas (Vokietija)
„Sauber“: Nico Hulkenbergas (Vokietija) ir Estebanas Gutierrezas (Meksika)
„Williams“: Pastoras Maldonado (Venesuela) ir Valtteri Bottas (Suomija)
„Force India“: Paul di Resta (Didžioji Britanija) ir Adrianas Sutilas (Vokietija)
„Toro Rosso“: Danielis Ricciardo (Australija) ir Jean-Ericas Vergne (Prancūzija)
Caterhamas: Charlesas Picas (Pancūzija) ir Giedo van der Garde (Olandija)
„Marussia“: Luizas Razia (Brazilija) ir Maxas Chiltonas (Didžioji Britanija).
2013 metų „Formulės-1“ sezono tvarkaraštis
Kovo 17 diena: Australijos „Grand Prix“ (Albert Park, Melburnas)
Kovo 24 diena: Malaizijos „Grand Prix“ (Sepang International Circuit, Kuala Lumpūras)
Balandžio 14 diena: Kinijos „Grand Prix“ (Shanghai, Šanchajus)
Balandžio 21 diena: Bahreino „Grand Prix“ (Sakhir, Sakiras)
Gegužės 12 diena: Ispanijos „Grand Prix“ (Catalunya, Barselona)
Gegužės 26 diena: Monako „Grand Prix“ (Circuit de Monaco, Monte Karlas)
Birželio 9 diena: Kanados „Grand Prix“ (Circuit Gilles Villeneuve, Monrealis)
Birželio 30 diena: Didžiosios Britanijos „Grand Prix“ (Silverstone Circuit, Silverstonas)
Liepos 14 diena: Vokietijos „Grand Prix“ (Nürburgring, Niurburgas)
Liepos 28 diena: Vengrijos „Grand Prix“ (Hungaroring, Budapeštas)
Rugpjūčio 25 diena: Belgijos „Grand Prix“ (Circuit de Spa-Francorchamps, Spa)
Rugsėjo 8 diena: Italijos „Grand Prix“ (Autodromo Nazionale Monza, Monza)
Rugsėjo 22 diena: Singapūro „Grand Prix“ (Marina Bay Street Circuit, Marinos įlanka)
Spalio 6 diena: Korėjos „Grand Prix“ (Tarptautinė Korėjos trasa, Jeongamas)
Spalio 13 diena: Japonijos „Grand Prix“ (Suzuka Circuit, Sudzuka)
Spalio 27 diena: Indijos „Grand Prix“ (Jaypee, Didžioji Noida)
Lapkričio 3 diena: Abu Dabio „Grand Prix“ (Yas Island, Abu Dabis)
Lapkričio 17 diena: JAV „Grand Prix“ (Amerikos trasa, Ostinas)
Lapkričio 24 diena: Brazilijos „Grand Prix“ (Autodromo Jose Carlos Pace, San Paulas)
TAIP PAT SKAITYKITE: