Per dešimtmetį ir lietuvių pamėgtas renginys šiandien yra vienas didesnių autosporto įvykių Baltijos šalyse. Nuo 2020 m. jis oficialiai tapo pasaulio ralio čempionato etapu. Beje, nors estai to siekė kurį laiką jiems, „pagelbėjo“ COVID-19, 2020 m. gerokai pakoregavęs autosporto šakų kalendorius – tuo metu dalis lenktynių buvo atšaukta, tad estai pasisiūlė etapą organizuoti būtent „Rally Estonia“ metu. Mūsų tautiečiams tai tapo puikia galimybe išvysti greičiausius pasaulio lenktynininkus nuo namų nuvykus vos kelis šimtus kilometrų.
„Rally Estonia“ vizitinė kortelė – tramplynai ir posūkiai, žiūrovams dovanojantys daug įspūdingų reginių. Dar 2019 m. po pirmųjų ralio kilometrų B. Vanagas lenktynes apibūdino kaip „šimto tramplinų ir daugybės posūkių ralį“.
„TOYOTA GAZOO Racing“ triumfas
2021 m. Estijos ralis buvo karštas. Labai karštas. Saulei kepinant, ant greito žvyro niekas nebuvo karštesnis už suomį Kalle Rovanperä. 20 metų ir 289 dienos. Būdamas tokio amžiaus, kai daugelis jaunuolių pradeda mokytis arba tęsia mokslus, Kalle Rovanperä tapo jauniausiu varžybų nugalėtoju FIA pasaulio ralio čempionato istorijoje.
Jis buvo daugiau nei dvejais metais jaunesnis už savo tautietį Jari-Matti Latvalą – „Toyota Gazoo Racing“ vadovą, kai šis 2008 m. taip pat buvo pasiekęs jauniausio varžybų nugalėtojo rekordą.
Tačiau kol kas didžiausia žvaigždė Estijoje yra WRC čempionas Ottas Tanakas. Nepaisant daugybės problemų šiame sezone, estas užima trečiąją vietą čempionato įskaitoje, prie kurios prisidėjo praėjusį mėnesį Sardinijoje iškovota pergalė ir Kroatijoje antrasis podiumo laiptelis.
O. Tanakas namuose bus laikomas favoritu, nes jau yra laimėjęs šias varžybas keturis kartus, o paskutinį kartą – 2020 m., kai šis ralis pirmą kartą buvo įtrauktas į WRC tvarkaraštį.
Monstriškas „Toyota Hilux“
Vos prieš savaitę pirmą kartą pasaulio bajų taurės čempionate startavę B. Vanago ir K. Sikk ekipažas, šį kartą išmėgins Estijos kelius. Tai bus jau antrasis kartas, kai „Toyota DKR Hilux“ pasirodys „Rally Estonia“.
Klasikinio ralio automobiliai iš tiesų atrodo įprasti. Panašūs į tuos, kuriuos kiekvieną dieną matome gatvėje. Tad ralio renginiuose palyginti „monstriškų“ rodmenų (daugiau nei 2 t svorio, 2,3 m pločio ir apvilgąs 37 colių ratais) B. Vanago „Toyota Hilux“ tampa traukos centru automobilių mėgėjams.
„Mūsų dalyvavimas Estijos raliuose jau tampa tradicija. Savo dydžiu išsiskiriantis „Toyota DKR Hilux“ žiūrovų čia laukiamas ne ką mažiau nei WRC bolidai. Drauge su Kuldaru savaitgalį išnaudosime tolimesnėms treniruotėms ir namų darbams, – sakė „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas.
Saugumo misija – B. Vanagui ir K. Sikk
Savaitgalį Estijoje pasirodysiantis B. Vanago ir naujojo šturmano Kuldaro Siko duetas nelenktyniaus. Jis atliks nulinio ekipažo – saugumo misiją.
Prieš oficialų startą WRC ralyje, žiūrovai išvys ganėtinai ilgą procesą – pirmiausia pravažiuos trys saugos automobiliai, kurie patikrins trasą, apsaugos darbuotojų išsidėstymą, saugos juostas ir žiūrovų nuotolį nuo trasos.
Po jų seks „0 ekipažai“, tarp kurių bus ir „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda. Svarbu tai, kad „nuliniai ekipažai“ turi atitikti tuos pačius saugumo reikalavimus kaip ir pagrindiniai sportininkai. Iš viso tokių ekipažų privalo būti nuo 3 iki 5, jie žymimi mažėjimo tvarka. Tad B. Vanago ir K. Siko valdomas „Toyota Hilux“ ne tik įspės aistruolius prieš startuojant WRC ekipažams, bet ir galutinai patvirtins trasos būklę.
„Rally Estonia“ vyksta liepos 14–17 d. Tartu mieste ir jo apylinkėse, Estijoje. Lenktynių ekipažai per tris dienas turės įveikti 24 greičio ruožus arba 314 km.