Portalas tv3.lt pakalbino keletą sporto atstovų, kurie ir pasidalijo mintimis, kiek draudimai padarys įtakos.
Dar svarbiau, kad visi akcentavo vieną ir tą pačią detalę, kurios tokiame sprendime pasigedo – buvo keltas klausimas dėl alternatyvų rėmimui, bet tokių vėliau niekas taip ir nepasiūlė.
Rasti rėmėjų, kurie remtų reikšmingesnėmis sumomis – nelengva
„Esame nedidelis miestas ir tų finansinių resursų nėra tiek daug, kad laisvai ir lengvai rastume rėmėjus. Tad mums kiekviena parama, ar tai lažybininkas, ar ne, yra labai svarbi.
Be to, yra daug kitų niuansų, kurie dabar po įstatymo pakeitimo bus. Pavyzdžiui, reklamos laiko apribojimai. Neaišku, ar čia vienai įmonei, ar iš viso. Turės būti išaiškinimas. Įsivaizduokite, vyksta LKL rungtynės apie dvi valandas. O azartinių lošimų bendrovės remia tiek lygą, tiek mus, tiek varžovų komandą. Tai kažkaip reikės reklamą išdalinti“, – tv3.lt portalui sakė Utenos „Uniclub Bet Juventus“ krepšinio klubo vadovas Eimantas Skersis.
Jam antrino ir „Šiauliai-Casino Admiral“ krepšinio klubo atstovas Irmantas Kukulskis, pasak kurio, šiuo metu iš azartinių lošimų bendrovės gaunama parama sudaro kone trečdalį šio miesto klubo biudžeto.
„Mums draudimai turėtų atsiliepti ženkliai, kadangi šiai dienai skaičiuojame, kad klubui paramos iš tokio tipo mūsų partnerio yra apie 33 proc. Kol kas su lažybų bendrove dar nekalbėjome, bet draudimai turės pastebimą reikšmę visame procese. Tikimės, kad sureaguos vietinis verslas. Esame komanda su istorija ir viliamės, kad verslas padės sureguliuoti tokias netektis”, – tvirtino I. Kukulskis.
Nusivylimo Seime priimtu sprendimu neslėpė ir Vilniaus „Wolves Twinsbet“ klubo vadovas Andrius Žiauberis, pasak kurio, didžioji dalis krepšinio klubų ir kitų sporto organizacijų yra priklausomi nuo azartinių lošimų bendrovių rėmimo, kadangi akivaizdu, kad tai yra reikšminga rėmimas.
„Jeigu manoma, kad bus persiorientuota ir greitai rasta, kuo pakeisti tokį rėmimą, aš labai tuo abejoju. Juk anksčiau, kai alkoholio reklamos draudimai atsirado, irgi buvo kalbama apie tą patį. Bet juk papildomų sprendimų taip ir nebebuvo”, – svarstė su tv3.lt portalu bendravęs A. Žiauberis.
Faktui, kad surasti alternatyvių rėmėjų, kurie gali stambiau remti sportą būtų be galo sunku, pritarė ir tv3.lt portalo kalbinta stipriausio šalies futbolo klubo Vilniaus „Žalgirio“ vadovė Vilma Venslovaitienė.
Ji neatviravo, kokia suma yra remiamas klubas, bet tikino, kad rėmėjų ir taip sunku surasti.
„Rėmėjų, bent jau futbole, labai sudėtinga rasti, kurie tokiomis sumomis galėtų remti kaip, kad remia azartinių lošimų bendrovės. Juk mes neturime futbolo transliacijų, kurios sukuria itin patrauklų vaizdą, nėra stadionų į kuriuos galėtume pakviesti daug žiūrovų ir t.t.“, – teigė ji.
Pasigedo svarbios detalės – pasiūlytų alternatyvų
Pasak V. Venslovaitienės, sporto atstovams teko dalyvauti svarstymuose dar prieš priimant azartinių lošimų įstatymo pakeitimus.
Ten, pasak jos, buvo kelta rimtų ir konkrečių klausimų – tai kokios tuomet gali būti alternatyvos po įstatymo, draudžiančio azartinių lošimų reklamą?
Tačiau dabar įstatymas priimtas, o apie jokias alternatyvas nekalbama.
„Suprantu situaciją, argumentus, kodėl priimtas įstatymas, bet tokiu atveju turime sėsti ir kalbėtis – kas toliau su mūsų šalies sportu? Nes rėmimo sumos yra didelės ir jos daro įtaką.
Na ir apskritai, sporto organizacijose, pagrindinės sporto komandos yra tik ledkalnio viršūnė. Po apačia yra ir jaunimas besiugdantis. Jeigu tokiais draudimais bandoma pasirūpinti psichologine žmonių sveikata, tuomet reikėtų drausti ir daugiau dalykų“, – tv3.lt portalui sakė „Žalgirio“ vadovė.
Alternatyvų trūkumą, kaip vieną didžiausių problemų išskyrė ir „Wolves Twinsbet“ klubo vadovas A. Žiauberis.
„Suprantu, kad gyvenime viskas turi būti su saiku – miegas, valgymas, tame tarpe ir lošimai. Tik šiai dienai sunku įsivaizduoti, kokias alternatyvas rėmimui rasti, nes jų niekas kaip ir nepasiūlė. Manau, kad draudimai labai stipriai atsilieps, o ypač – komerciniams klubams, organizacijoms, kurie save išlaiko, negauna net ir savivaldybių paramos”, – mintimis dalijosi A. Žiauberis.
Tuo tarpu „Šiaulių“ atstovas I. Kukulskis, sprendimus drausti azartinių lošimų reklamą, ir alternatyvų nepasiūlymą, įvardijo kaip eilinį smūgį sportui iš valstybės.
„Liūdna, kad valstybė neduoda svertų. Juk anksčiau buvo ir alkoholio reklamos draudimai ir niekas neišėjo į gerą. Deja, įstatymai nėra sukurti atsvarai tiems draudimams“, – sakė I. Kukulskis.
Įsigaliojus įstatymo pakeitimams bus uždrausta skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą.
Dauguma įstatymo pakeitimų įsigalioja 2025 m. liepos 1 d., tačiau įstatymo projekte rašoma, kad taip pat numatomas pereinamasis laikotarpis iki 2027 m. pabaigos, kurio metu būtų leidžiama naudoti reklamą, jei joje neteikiama jokia informacija apie technologines sąsajas su lažybas organizuojančios bendrovės interneto svetaine.
Ją skelbiant televizijoje, radijuje ir internete, tai nebūtų ilgesni kaip 15 sekundžių trukmės intarpai, rodomi ne dažniau kaip tris kartus per valandą nuo 6 iki 18 valandos ir ne dažniau kaip du kartus per valandą nuo 18 iki 24 valandos.
Tuo metu interneto svetainėse skelbiama lažybų reklama negali būti pateikiama iškylančiuosiuose languose kurie uždengia dalį ar visą svetainės turinio. Skelbiama reklama su nuoroda į lažybos bendrovių interneto svetaines neviršija 20 proc. viso reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos ir 10 proc. nuo 18 iki 24 valandos.