Techninės „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ savybės
„Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ savybės:
- nuvažiuojamas atstumas – iki 60 km;
- maksimalus greitis – 25 km/h (ribojamas);
- nominali variklio galia – 400 W;
- maksimali galia – 1 000 W;
- baterijos talpa ir energijos suvartojimas – 10 200 mAh / 477 Wh;
- masė – 22,4 kg;
- maksimali apkrova – 120 kg;
- įveikiama įkalnė – 22 proc.;
- ratų skersmuo – 10";
- ratų plotis – 60 mm;
- apsaugos klasė – IP X5;
- kaina – apie 549 EUR;
„Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ savybės:
- nuvažiuojamas atstumas – iki 60 km;
- maksimalus greitis – 25 km/h (ribojamas);
- nominalic variklio galia – 400 W;
- maksimali galia – 1 000 W;
- baterijos talpa ir energijos suvartojimas – 10 200 mAh / 477 Wh
- masė – 22,3 kg;
- maksimali apkrova – 120 kg;
- įveikiama įkalnė – 22 proc.;
- ratų skersmuo – skersmuo 10";
- ratų plotis – 60 mm.
- apsaugos klasė – IP X5;
- kaina – apie 649 EUR.
Kaip matote, techniniai duomenys labai panašūs, tačiau skiriasi važiuoklės konstrukcija, išmanumas ir kai kurios funkcijos. Besidomintys naujais paspirtukais, gali pastebėti, kad „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ modelis kainuoja gerokai mažiau, nei debiuto metu kainavo senesnis „4 Pro“ modelis. Ar tai reiškia, kad už mažesnę kainą gausite mažiau? Tikrai ne – gausite daugiau.
Rėmas, važiuoklė, varikliai, stabdžiai
„Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ savo išvaizda labai panašūs. Išėmę iš dėžės iš karto įvertinsite aukšto lygio surinkimo kokybę, jokių klibėjimų, jokių priekaištų standumui. Itin tvirtas jų rėmas pagamintas iš plieno, keliamoji galia – solidi: šiais paspirtukais gali važiuoti 120 kg masės vairuotojas. „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ spalvinėje gamoje dominuoja juodi ir pilki tonai, „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ puošia ir raudoni akcentai.
Akis patraukia priekinio ir galinio ratų amortizatoriai. Jų konstrukcija skiriasi. „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ paspirtuko priekyje – dvi cilindruose esančios spyruoklės, gale (po padu) sumontuota viena spyruoklė. „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ paspirtuko priekiniai amortizatoriai – hidrauliniai–spyruokliniai, gale iš tolo šviečia du ryškūs raudoni cilindrai – svirtiniai–spyruokliniai amortizatoriai. Amortizatoriai ne tik užtikrina didesnį komfortą važiuojant asfalto danga, jie padeda ir važiuojant žvyrkeliu, pievoje išmintais takais, gerai amortizuoja kelio dangos smūgius. Abu paspirtukai turi pakankamai plačius, 60 mm pločio ratus, kas užtikrina didesnį saugumą važiuojant asfaltu ir galimybę saugiau važiuoti neasfaltuotais keliais. Universalūs, įvairioms sąlygoms tinkantis modeliai.
Jei ankstesnio „4 Pro“ modelio variklis buvo sumontuotas priekiniame rate, tai naujausių „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ paspirtukų varikliai sumontuoti galiniame rate – pasirinktas saugesnis variantas. Priekiniai paspirtukų ratai turi būgninį stabdį, galiniai – elektrinį stabdį su ABS. Abiejų paspirtukų stabdžių sistema veikia labai sklandžiai, efektyviai, stabdymo kelias labai trumpas. Iš esmės, stabdžių veikimas man labai patiko, nes jis gerokai sklandesnis nei senesnių modelių – eliminuotas tas staigus stabdžio jėgos padidėjimas, paspaudus stabdžio rankenėlę. Dabar stabdžio jėga didėja tolygiai nuo švelnaus pristabdymo iki staigaus, vairuotojas turi visišką stabdymo jėgos kontrolę.
Dar vienas įdomus, su važiavimo saugumu susijęs, sprendimas – traukos kontrolės (arba antipraslydimo) sistema. Ji naudinga važiuojant šlapiu asfaltu, per balas ar žvyruotu keliu. Šios sistemos valdymo algoritmai reguliuoja variklio trauką pagal situaciją ir sudėtingomis sąlygomis neleidžia varančiajam ratui praslysti. Važiuojant sausu asfaltu, ji nereikalinga, bet važiuojant sudėtingomis sąlygomis padidina saugumą.
„Xiaomi“ paspirtukų valdymas, šviesos, energijos atgavimas
Abu paspirtukai valdomi vairo centre esančiu mygtuku. Juo galite įjungti ir išjungti paspirtuką, pasirinkti važiavimo režimą ir įjungti arba išjungti šviesas. Ekrane rodoma visa informacija (greitis, baterijos įkrovos lygis, pasirinktas važiavimo režimas, įjungti žibintai, ratų slėgio sumažėjimo perspėjimas ir t.t.). Papildomas šių paspirtukų valdymo galimybes rasite „Xiaomi Home“ programėlėje.
Priekyje yra galingas LED žibintas; gale – raudonas žibintas, įsijungiantis kartu su priekiniu arba mirksintis kai stabdoma; rankenų galuose – posūkių žibintai; priekyje ir šonuose sumontuoti atšvaitai. Priekinis LED žibintas skleidžia ryškų šviesos srautą, gerai apšviečia kelią: važinėjant naktį, viskas puikiai matosi. Programėlėje galima nustatyti, kad temstant priekinis žibintas įsijungtų automatiškai, taip pat galima nustatyti, kad galinis žibintas būtų visada įjungtas.
„Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ paspirtukas dar turi du papildomus stilingus žibintus, sumontuotus po stovėjimo platforma, per visą jos ilgį. Dieną jie nematomi, naktį šviečia įspūdingai, tad jei norite, programėlėje galite nustatyti, kad „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ platformos apačia šviestų, bei apšviestų kelio dangą akį traukiančia „electric“ spalva.
Abu paspirtukai turi tris pasirenkamus važiavimo režimus. „Pėsčiojo“ režimas greitį riboja iki 6 km/h, „Standartinis“ režimas didžiausią greitį riboja iki 20 km/h , o įjungus „Sport“ režimą „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ greitėja smagiau ir pasiekia maksimalų 25 km/h greitį.
Abiejų paspirtukų varikliai dirba ir kaip generatoriai, pavyzdžiui, leidžiantis nuo kalno, staigiai atleidus akseleratorių, stabdant, paspirtuko variklis įkrauną bateriją. Programėlėje galima pasirinkti vieną iš trijų energijos atgavimo (rekuperacijos) lygių. Paspirtukas „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ dar turi išmaniąją energijos atkūrimo funkciją, kuri, pagal situaciją, pati parenka energijos atkūrimo intensyvumą. Išbandžiau šią funkciją ne kartą, ji tikrai naudinga, prailgina nuvažiuojamą atstumą: važiuodavome dviese (vienodo svorio vairuotojai), tuo pačiu keliu, tik vienas tokios funkcijos neturinčiu paspirtuku „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“, o kitas – „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“. Abiejų paspirtukų variklių galia ir baterijos talpa – tokia pati, tačiau įjungus išmaniąją paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ energijos atkūrimo funkciją, jo baterijoje energijos visada likdavo daugiau.
Programėlė rodo baterijos būklę, kiek dar galėtume nuvažiuoti kilometrų, jūsų važinėjimo istoriją. Taip pat galima užrakinti variklį. Atsisakyta nustatytą greitį palaikančios greičio kontrolės funkcijos, buvusios ankstesniame 4 kartos modelyje. Miestuose ji tikrai nereikalinga.
„Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ turi parkingo funkciją. Jei sustosite ir nulipsite nuo paspirtuko įkalnėje ar nuokalnėje, įjungus šią funkciją paspirtukas patikimai stovės vietoje, nepradės judėti žemyn.
Įspūdžiai
Jau pirmojo važiavimo metu atkreipsite dėmesį į paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ pakabą, užtikrinančią didesnį važiavimo komforta.
Pasirinkus sportinį „S“ režimą, įsibėgėjimas bus greitas. Abu paspirtukai yra ne tik vikrūs, bet ir pakankamai manevringi, ką tikrai pajusite, kai teks apsisukinėti ankštoje erdvėje, važiuoti siauriais ir vingiuotais takais. Su statesnėmis įkalnėmis problemų neturėjau nei vairuodamas „Xiaomi Scooter 5 Pro“, nei važiuodamas paspirtuku „Xiaomi Scooter 5 Max“ – jie smagiai „lipa“ į stačias keliolikos procentų įkalnes.
Pagal „Xiaomi“ pateiktus duomenis abu paspirtukai turėtų nuvažiuoti 60 km, tačiau nemanau, kad tiek nuvažiuoti pavyks. Visų elektrinių transporto priemonių gamintojai (ne išimtis ir automobilių gamintojai) nurodo, jog maksimalus nuvažiuojamas atstumas pasiekiamas esant konkrečioms sąlygoms (ramus oras, lygus kelias, pastovus nedidelis greitis, jokių stabdymų ir greitėjimų, nedidelio svorio vairuotojas), kurios nuo realių gali labai skirtis. Vienokį maksimalų atstumą nuvažiuos 60 kg sveriantis paspirtukininkas, visą laką važiuojantis lygiu keliu, pastoviu 15 km/h greičiu ir visai kitokį 100 kg sveriantis paspirtukininkas, mėgstantis staigiai greitėti, „spausti iki dugno“, daug stabdydamas ir greitėdamas, nuolat įveikdamas įkalnes ir nuokalnes. Vienoks nuvažiuojamas atstumas bus ramią, bet ne karštą vasaros dieną, ir visai kitoks šaltą, vėjuotą rudens dieną.
Vertinimas
Pralėkus nemažai kilometrų su „Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ – įspūdžiai tik teigiami. Patiko abiejų paspirtukų stabilumas, manevringumas, našumas, važiavimo komfortas. Šios savybės geresnės nei ankstesnių modelių. Stabdžiai efektyvūs, stabdymo jėgos kontrolė – ideali.
Išbandžiau traukos kontrolę žvyruotame kelyje, lietinga dieną – veikia neblogai, saugo, kad neapsivožčiau. Ant sauso asfalto ji šiek tiek persistengia, bet ne tam skirta.
Abu paspirtukai puikiai tinka kasdieniam važinėjimui mieste ir ne tik asfaltuotomis, bet ir neasfaltuotomis individualių namų kvartalų gatvėmis – univesalumo jiems netrūksta.
„Xiaomi Electric Scooter 5 Pro“ ir „Xiaomi Electric Scooter 5 Max“ – dinamiški, pakankamai toli nuvažiuojantys, patikimi ir saugūs miesto paspirtukai.
Kuri rinktis? „Max“ už „Pro“ 100 eurų brangesnis, bet turi kitokius amortizatorius, parkingo sistemą, išmaniąją energijos atgavimo sistemą, stilingą platformos apačios apšvietimą. Jums spręsti ar šie privalumai verti didesnių investicijų ar visiškai tenkins „Pro“ modelis.
Apžvalgos autorius: R.Kažimėkas.