• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paauglys sirguliuoja jau antrą savaitę, o gydytojo konsultacija – tik po pusantros savaitės. Su tokia realybe susidūręs vilnietis Linas (vardas pakeistas ir žinomas, – aut.) piktinosi, kad šiuo metu į polikliniką apskritai vos įmanoma prisiskambinti, ką jau kalbėti apie gyvą vizitą pas gydytoją. Pati gydymo įstaiga tvirtina, kad tai tebuvęs nesusikalbėjimas ir situacija jau išspręsta.

Paauglys sirguliuoja jau antrą savaitę, o gydytojo konsultacija – tik po pusantros savaitės. Su tokia realybe susidūręs vilnietis Linas (vardas pakeistas ir žinomas, – aut.) piktinosi, kad šiuo metu į polikliniką apskritai vos įmanoma prisiskambinti, ką jau kalbėti apie gyvą vizitą pas gydytoją. Pati gydymo įstaiga tvirtina, kad tai tebuvęs nesusikalbėjimas ir situacija jau išspręsta.

REKLAMA

Į portalą tv3.lt kreipęsis vyras pasakojo, kad paauglys susirgo dar praeitą savaitę – laikėsi apie 37 laipsnių temperatūra, vargino kosulys.

„Sūnus gydėsi arbatomis, lovos režimu. Nuo to lyg ir pagerėjo, bet jis ir toliau stipriai kosėja, todėl reikėjo gydytojo konsultacijos, nes nežinau, ar nebus koks bronchitas“, – sakė Linas ir pridūrė, kad praėjusią savaitę sūnaus atliktas koronaviruso testas buvo neigiamas.

Vyras vakar nuo ryto bandė prisiskambinti į Šeškinės polikliniką, tačiau be rezultatų. Kaip pasakojo jis, autoatsakiklis tiesiog primindavo, kad „kai atsilaisvins registratorės, perskambinsim“. 

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau per visą dieną taip niekas ir neperskambino, o vakare, 20.30 val., vyras sulaukė žinutės, kurioje „dėkojama už supratingumą“. 

REKLAMA

Konsultacija – tik spalio 29 d.

Antradienį Linas į registratūrą paskambino dar anksčiau ryte. Atsiliepusi darbuotoja, išklausiusi, kad vaikas kosėja antra savaitė, pasiūlė vizitą pas šeimos gydytoją spalio 29 d. 

„Perklausus, ar čia iš tiesų abu vienas kitą supratome teisingai, kad vaikas su temperatūra ir kosuliu po 10 dienų pas šeimos gydytoją nuotolinei konsultacijai priimamas, darbuotoja nusistebėjo, kad „dvi savaites kosėja, dabar jau temperatūra yra“ ir perklausė, „kiek temperatūros?“

REKLAMA
REKLAMA

Toliau sekė pusė minutės tylos ir atsakymas, kad šiai dienai talonų neturime, tik 29 dienai. Taip pat – kad galiu bandyti skambinti rytoj ryte, gal bus kokie neplaniniai talonai“, – pasakojo vyras. 

Redakcija susipažino su pokalbio garso įrašu, kurio išrašą pateikiame skaitytojams:

Paciento atstovas: „Norėčiau pasiteirauti, ką daryti, nežinau, vaikas antra savaitė jau serga, kosėja. Norėtųsi pasirodyti kažkur pas gydytoją.“ 

Poliklinikos registratūra: „Arčiausiai, ką galiu pasiūlyti, tai 29 dienai, iš ryto. Būtų nuotolinė konsultacija.“ 

Paciento atstovas: „Bet jis, na, turiu omeny, šiuo metu serga, šiuo metu su temperatūra, ir šiuo metu kosėja.“ 

Poliklinikos registratūra: „Mhm, tai sakėt, kad dvi savaites kosėja, dabar jau temperatūra yra? Kiek temperatūros?“ 

Paciento atstovas: „37,2 buvo vakar vakare.“ 

Poliklinikos registratūra: „Šiai dienai talonų neturime, tik 29-ai dienai. Galite bandyti rytoj 7 ryto vėl skambinti, gal bus atsiradę kažkokie neplaniniai talonai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas teigė neturintis pretenzijų konkrečiai poliklinikai, tačiau stebėjosi, kodėl sistema neveikia.

„Čia priekaištas ne pačiai gydymo įstaigai ar jos darbuotojams, o sistemai, kuri neturi, ką pasiūlyti tokiu atveju. Gal į kitas poliklinikas nukreiptų, gal rajonines? 

Na, kažkur juk reikia žmogui gauti bent jau pirminę medicinos pagalbą, čia juk ne apie trečio lygio specialistus ir eiles pas juos kalbame, o pas šeimos gydytojus. Ar man greitąją pagalbą kviestis dėl kosulio ir 37 laipsnių temperatūros?“ – klausė Linas. 

REKLAMA

Tiesa, kaip vėliau informavo jis, portalui tv3.lt dėl šio atvejo kreipusis į poliklinikos vadovybę, šeimos gydytoja paskambinusi dar tą pačią dieną.

Teigė, kad atvejis išskirtinis

Portalas tv3.lt primena, kad esant skubiam atvejui šeimos gydytojas pacientą turėtų priimti tą pačią dieną, kai įprastam planiniam vizitui – per 7 darbo dienas (tuo metu pas gydytoją specialistą asmuo turėtų patekti per mėnesį). 

REKLAMA

Šeškinės poliklinikos direktorės pavaduotoja gydymui Ingrida Savickienė patvirtino, kad tokia tvarka galioja ir šioje gydymo įstaigoje, todėl stebėjosi, kodėl vaikas, jei jis karščiuoja, galėjo būti registruotas tik po 10 d.

„Taip neturėtų būti, nes 37 laipsnių temperatūra jau laikoma karščiavimu ir įsijungia kitas algoritmas – vaikas yra registruojamas į karščiavimo kliniką. Šis atvejis įdomus panagrinėti, nes jei taip buvo, tai nelabai atitinka mūsų tvarkos – jei yra karščiavimas, žmogus turi pakliūti tą pačią dieną“, – prašydama daugiau duomenų situacijai pakomentuoti kalbėjo ji. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai, kad žmogui susirgus ūmiai visos šeimos klinikos, šeimos medicinos centrai, pirminės sveikatos priežiūros įstaigos skubiai ir konsultuoja, yra pažymėjusi ir Lietuvos šeimos gydytojų profesinės sąjungos valdybos narė Jurga Dūdienė.

„Pirmiausia tai bus telefoninis skambutis, kurio metu įvertinama, ar reikalinga kontaktinė apžiūra, kai reikia atlikti tyrimus, padaryti kardiogramą ar paklausyti plaučius. Tada pacientas pasikviečiamas gyvai kontaktinei konsultacinei. O jei įmanoma klausimus išspręsti telefonu, tai ir yra atliekama. Tikrai ūmiai susirgę žmonės nepaliekami“, – sakė gydytoja.

REKLAMA

Sako, kad netiksliai apibūdino paciento būklę

Išsiaiškinusi situaciją I. Savickienė kiek vėliau portalui tv3.lt patikino, kad tai buvęs nesusikalbėjimas.

„Pokalbio metu paciento atstovas neišsamiai ir netiksliai apibūdino paciento būklę, todėl registratorė, vadovaudamasi algoritmu, nepriskyrė atvejo, kuriam reikalinga skubi pagalba ir pasiūlė planinę konsultaciją. Su registratorėmis, kurios nėra medicininis personalas, aptarsime šį atvejį ir papildysime algoritmą tam, kad ateityje būtų surinkta išsamesnė ligos anamnezė“, – komentavo ji.   

REKLAMA

Pašnekovė pridūrė, kad, įvertinus situaciją, su pacientu šiandien jau susiekta ir suteiktos visos reikalingos paslaugos.

„Apgailestaujame dėl aprašytos situacijos. Mums labai svarbu gauti informaciją apie tokius atvejus, juos išspręsti ir užtikrinti, kad nesikartotų“, – komentavo ji.

Pirmadieniais prisiskambinti visada sunkiau

Apie šiuo metu ypač dideles eiles pas šeimos gydytojus ir specialistus poliklinikose kalbama vis garsiau. Anot I. Savickienės, Šeškinės poliklinika – ne išimtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Situacija tikrai sudėtinga, srautai didžiuliai, reikia susitvarkyti, tiek su planiniais, tiek kovidiniais pacientais, tiek paprastais peršalimais“, – komentavo ji. Papildomas šeimos gydytojams tenkantis krūvis – skambučiai bandant įtikinti vyresnio amžiaus žmones pasiskiepyti nuo COVID-19.

Paklausta, ar dažnai į polikliniką net prisiskambinti yra sudėtinga, ar tai irgi daugiau išskirtinis atvejis, pašnekovė pažymėjo, kad išties pirmadienį registratorėms tenka didžiausias krūvis.

REKLAMA

„Matome skambučius ir kitomis dienomis prisiskambinti įmanoma, bet pirmadieniais srautai gerokai išauga. Todėl pacientų prašome, kad tą dieną neskambintų dėl planinių vizitų. Nes juk nepriimsi žmogaus tik pirmadieniais dirbti. Bet kokiu atveju mes teikiame planinę pagalbą, informuojame, kad jei jie neprisiskambino, tai antradienį bus jau pakeltas ragelis ar perskambinta. O jei tai jau yra kritinė būklė, tai važiuoja į stacionarą ir kviečiasi greitąją“, – pasakojo ji.

REKLAMA

Žada mažinti biurokratinę naštą šeimos gydytojams

Seimo Sveikatos reikalų komitete praėjusią savaitę pradėjus nagrinėti prieinamumo pas gydytojus problematiką ir galimus to sprendimo būdus, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) konstatavo, kad situacija dėl eilių pas šeimos gydytojus šiemet nėra drastiškai bloga.

Lyginant eiles 2019 ir 2021 m., nurodoma, kad patekimo per pirmąją savaitę, t. y. 7 dienas, sumažėjo nuo 86 iki 76 proc. „Bet tai yra pakankamai neblogas rodiklis. Deja, yra įstaigų (jų yra 11 proc.), kuriose pas šeimos gydytoją įmanoma patekti per tris savaites“, – teigė SAM specialistė Brigita Kavaliauskienė.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi daug blogesnė situacija su ambulatorinėmis specializuotomis paslaugomis. „Nors 2020 m. buvusi paslaugų skaičiaus duobė laipsniškai išsilygina, tačiau 2019 m. lygio nepasiekė ir ryškiausias kritimas yra stebimas žiūrint į specialistų konsultacijų skaičių. (...) Tik skubios medicinos pagalbos paslaugos išliek stabiliausios“, – nurodė SAM specialistė.

Lyginant 2019 ir 2021 m. didžiausios laukimo eilės yra pas gydytojus kardiologus, ilgiau nei mėnesį laiko reikia laukti daugiau nei pas 45 proc. gydytojų. 

B. Kavaliauskienė pristatė, kad šeimos medicinos paslaugų prieinamumui gerinti ketinama stiprinti šeimos gydytojo komandas, kas padėtų nukrauti bereikalingą papildomą darbą.  

„Taip pat numatoma, kad šeimos gydytojo komandos bus papildytos sekretoriumi ir atvejo vadybininku, kuris pagerintų prieinamumo procesą. Taip pat numatytos priemonės ir administracinės naštos mažinimui“, – sakė SAM specialistė.

Susidūrėte su panašia problema? Papasakokite mums, konfidencialumą garantuojame.

Tikrai taip ir yra. Siandien skambinau ryte apie 7 val i centro poliklinika kad vaika uzrasyti pas gydytoja nes vaikas sloguoja ir kosti. Tai pasake nera vietu geriausiu atveju ryt vakare jums gydytoja paskambins nuotoline konsultacija suteiks.... tai cia ziauru nes kosulys su karkalais o taip ilgai laukiant laisvai gali issivistyt koks bronchitas arba plaiciu uzdegimas, o tada sakys kad covidas... keista kad viskas nuotoliniu budu- idomu tai kaip galima vaiko neistyrus kazka nustatyt: tarkim be kraujo tirymo ar neisklausius plauciu gydyti paskui kaip?! Keista anksciau kai ekstrasensai teikdavo konsultacijas telefonu ar Kasperovskis pakraudavo vandenuka ir gydydavo per telika tai vadindavo juos sarlatanais-apsimeteliais o dabar gydytojai daro ta pati bet tai vadinasi konsultacija ir gydymu! Stebuklu salis ta musu Lietuva....
@Vaja Su galva gerai?! Matyt ne tik gydymo negavote bet ir meiles kad toks jusu mastymas. Vaikams iki 18 metu gudymas nemokamas kaip ir suaugusiems kurie moka psd patys arba dirbant ji apmoka darbdavys.... gal tada kad sazininga butu reikia jums pasiulyti ta pati- kad moketumet arba primoketumet pats ar pati jus uz savo gydymo paslaugas?!
Už tai reikia dėkoti valdžios šiūkšlynui
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų