Lietuvos pėsčiųjų asociacija akcentuoja, jog sostinės savivaldybė per mažai rūpinasi, kad sutartis miesto tvarkytojai vykdytų atsakingai.
Vilniaus gyventojams keista, kodėl mieste šaligatviais važinėja sunkiasvorė, o ne lengvesnė, mažiau infrastruktūrą gadinanti technika.
„Draudžiama važinėti didesniu nei 3,5 tonos šaligatviais. Pats traktorius gal to šaligatvio ir nelaužo, bet iš esmės važiuoti gi nebūtina. Kartais galima važiuoti važiuojama dalimi, o pėsčiuosius vaikyti važiuojančiais traktoriais ir tokį vaizdą keistą kurti atrodo ne visai civilizuotai. Įvertinus, kad yra tos mažosios technikos, kuria galima valyti. Turbūt būtų logiškiau ją naudoti“, – tvirtina Lietuvos pėsčiųjų asociacijos vadovas Eduardas Kriščiūnas.
Vilniečiai miestą prižiūrinčioms bendrovėms turi ir daugiau pastabų:
„Aš nežinau, ką su tomis šakomis jie žada daryti, prie konteinerių daug kur guli, tos šakos nuo krūmų, jos nugnybtos ir neaišku, kur jos ten. Ar čia biokurą padarys iš jų.“
„Lapai iš rudens nebuvo sugriebti. Nešioja po visą miestą. Čia gyvenu Šiaurės miestelyje, visur šiukšlynas baisus.“
„Per lėtai valo, sakyčiau. Tuoj viskas išdžius ir tas smėlis, kuris yra ant gatvių, pakils visas į orą, turėsim tų smulkiųjų dalelių labai daug.“
Dalį klaidų bendrovės pripažįsta
Miesto tvarkytojai pasakoja, kad reaguoja į vilniečių vertinimus. Aiškina, kad šaligatviais važinėja ne per sunki technika.
„Šaligatvių ir teritorijų priežiūrai galime naudoti techniką, kuri sveria ne daugiau kaip 3,5 tonos, tai vaizdinėje medžiagoje užfiksuotas yra traktorius, kuris šio limito neviršija ir gali būti naudojamas paslaugai atlikti, tai kaip šiuo atveju lapams surinkti“, – sako „Ekonovus“ atstovė Vilma Balčiauskaitė.
Tiesa, dalį klaidų bendrovė pripažįsta. Esą tokių situacijų, kai miestas skęsta dulkėse, būti neturėtų.
„Šaligatvius ir pakraščius gatvėje valome specializuotomis, elektra varomomis vakuuminėmis šlavimo mašinomis. Ir tą darome drėkindami. Tačiau pasitaiko atvejų, kai smėlio būna itin didelis kiekis, vadinasi, turime pasitelkti rankinį būdą arba sunkiąją techniką smėlio atkelti. Šiuo konkrečiu atveju matome, kad šiek tiek buvo neįvertinta situacija dėl smėlio kiekio ir tas dulkėtumas atsirado“, – teigia „Ekonovus“ atstovė Vilma Balčiauskaitė.
Miesto tvarkytojai priduria, kad sureagavo į tokį netinkamą valymo atvejį ir pakeitė šį gatvės ruožą tvarkiusią techniką. Į bendrovių klaidas stengiasi reaguoti ir sostinės savivaldybė.
„Pasitaiko atvejų, kada mūsų rangovai, mūsų samdytos įmonės netinkamai tvarko dangas ir kelia dulkėtumą. Tokie atvejai galimi tik esant drėgniems orams, o šiaip galima valymo technika yra specialios vakuuminės mašinos su drėkinimo įranga“, – pasakoja Vilniaus miesto savivaldybės atstovė Rasa Ražanskienė.
Savivaldybė gali skirti baudas
Savivaldybė gali už klaidas skirti baudas miestą prižiūrinčioms bendrovėms, po tūkstantį eurų už kiekvieną atvejį.
„Šiemet buvo keletas tokių pažeidimų dėl keliamo dulkėtumo, važinėjimo ant vejų, kietųjų dangų su technika sunkiasvore, buvo tokių atveju. Rangovai įpareigojami dangas sutvarkyti“, – tvirtina Vilniaus miesto savivaldybės atstovė Rasa Ražanskienė.
„Keisti reikėtų valdžios požiūrį, kada valdžia visada teisi. Reikėtų kartas nuo karto žiūrėti ir į gyventojų požiūrį ir į pasirašytas sutartis. Reikalauti, kad tos sutartys būtų vykdomos. Čia turėtų prisidėti prokuratūra, nes sutartys yra nevykdamos piktybiškai, chroniškai. Esu daug kartų pranešęs apie daromus sutarčių pažeidimus. Savivaldybė ne tai, kad gali, bet ir privalo skirti baudas ir gali nutraukti sutartį, jeigu sutartys vykdomos netinkamai“, – teigia Lietuvos pėsčiųjų asociacijos vadovas Eduardas Kriščiūnas.
Miestas ragina gyventojus, pamačiusius prastai atliekamų darbų pavyzdžius, kreiptis į savivaldybę.
Daugiau apie tai – vaizdo įraše straipsnio pradžioje.