Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas sako, jog Kazachstanas ir iki šiol buvo probleminis regionas, tačiau neramumai turės įtakos visai logistikos grandinei ir importuojančiam verslui.
„Kazachstanas jau keletą metų yra probleminė vieta. Jie labai sunkiai tvarkosi su visais krovinių srautais – tiek geležinkelio, tiek sausumos kelių, jei neklystu, nuo 2019 metų ten yra amžinos spūsčių problemos sienų sandūroje. Todėl kas ten beįvyktų, tokio pobūdžio įvykiai procesų nepalengvins, turint omenyje, jog Kazachstanas yra pagrindinė tranzito šalis tarp Kinijos ir Europos“, – BNS teigė E. Daukantas.
Jis prognozuoja, kad kroviniai smarkiai vėluos, tačiau kol kas susilaiko nuo rekomendacijų asociacijos nariams.
„Mes bandome kontaktuoti su kolegomis kazachais, norėdami ką nors rimto rekomenduoti savo nariams. Visų pirma reikia suprasti, kas ten vyksta ir ko reikėtų laukti. (...) Kaip ir būdinga verslui, kolegos Kazachstane mus bando raminti, nenorėdami prarasti klientų, todėl tikros informacijos yra labai mažai“, – aiškino E. Daukantas.
„Manau, prireiks kelių savaičių, kad išties suprastume, kokios bus viso to pasekmės“, – pridūrė jis.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas BNS taip pat tvirtino, jog Lietuvos vežėjai kol kas neturi pakankamai informacijos, kad galėtų tinkamai įvertinti situaciją Kazachstane.
„Kol kas mes tikrinamės su įmonėmis. Žinome apie porą atvejų, kai krovinys nebuvo pristatytas užsakovams, tikriausiai dėl susiklosčiusios situacijos, bet tikslesnės informacijos šiuo metu neturime. Ten atjungtas internetas ir sustojusios visos komunikacijos“, – sakė P. Drižas.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS teigė, kad bendrovė atidžiai stebi situaciją Kazachstane, tačiau kol kas problemų nepajuto.
„Mes į Kazachstaną vežame labai nedidelius šaldytos produkcijos krovinius iš Klaipėdos uosto. Iš savo klientų kol kas nesame gavę jokių žinių apie kažkokius pokyčius“, – teigė M. Dubauskas.
Pasak jo, traukiniai iš Kinijos per Kazachstaną ir Lietuvą į Europą kol kas važiuoja, kaip ir anksčiau.
Kazachstane savaitgalį kilo protestai prieš staigų suskystintųjų dujų kainų augimą. Žanaozeno mieste prasidėjusios demonstracijos vėliau išplito į kitus rajonus ir peraugo į masinius neramumus – susirėmimus su policija ir valstybinių įstaigų pastatų šturmą.