Po tragedija virtusios avarijos Kaune socialinėje erdvėje pasirodė pareiškimų iš gyventojų, kad neadekvačiai besielgiantį vairuotoją jie matė dar iki įvykio, bet apie tai niekam nepranešė. Policijos atstovai tai kritikuoja ir ragina žmones operatyviau pranešti apie kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Tokie įvykiai rodo, kad mūsų eismo dalyviams trūksta sąmoningumo, sako Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.
„Nors pranešimų apie netinkamą elgesį kelyje policija sulaukia vis daugiau ir daugiau, bet ne visuomet žmonės linkę pranešti apie įtartiną vairuotoją, įtartiną dalyvį eisme“, – sako jis.
Jis paragino žmones reaguoti ir operatyviau pranešti apie pažeidimus.
„Tokie įvykiai, kurie įvyko Kaune, ne vieną privers susimąstyti, kad įvykyje galėjo dalyvauti jis pats, jo artimas žmogus ir galbūt tai paskatins pranešti dažniau apie įtartiną elgesį eisme automobilio vairuotojui“, – sako V. Grašys.
Pirmieji ženklai, kuriuos reikia atpažinti – neadekvatus elgesys kelyje, netinkamai valdomas automobilis, staigūs judesiai – pagreitėjimas, vinguriavimas, išvažiavimas į priešpriešinę eismo juostą.
„Manau, kad absoliuti dauguma chuliganišką vairavimą tikrai pastebi. Tai, kas verčia kitus eismo dalyvius imtis kokių nors kitokių priemonių, kad būtų išvengta susidūrimo ar kito įvykio. Viskas, kas neįprasta šioje vietoje.
Bet dar turime pakalbėti apie tai, kad prieš pat sėdant neblaiviam ir neadekvačiam vairuotojui kažkas gali matyti, ką jis daro – kai sėdasi neblaivus prie vairo iš vakarėlio. Žmonės turėtų patys imtis priemonių, kad toks žmogus nesėstų prie vairo. O jeigu nepavyksta jo patiems sulaikyti, tada kreiptis į policiją bendruoju pagalbos numeriu 112“, – nurodo V. Grašys.
Ar įmanoma išvengti automobilio, kuris važiuoja priešpriešais?
Čia svarbu laiku pastebėti kliūtį ir imtis manevravimo priemonių – dėti visas pastangas, kad būtų išvengta susidūrimo.
Kad tokių tragedijų būtų išvengta, anot V. Grašio, turėtume šviesti visuomenę: „Turėtų žmonės būti mažiau tolerantiški daromiems ir ne tokiems grubiems kelių eismo pažeidimams. Kaip pavyzdžiui, kai sėdime keleivio pozicijoje, kai vairuotojas paėmęs telefoną – turėtume įspėti, kad jis taip negali elgtis, kad kelia pavojų ir sau, ir aplinkiniams. Šioje vietoje turėtume nustoti toleruoti netinkamą elgesį ir, manau, tai turėtų prisidėti prie saugumo keliuose“.
Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė. Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė, gimusi 1994 m., kuri gydoma ambulatoriškai.
T. Raubos kūnas į Šiaulius bus pargabentas pirmadienį. Ar vyras bus laidojamas šiame mieste – dar nenuspręsta.
„Niekas nenuspręsta, dar viskas yra šiltai. Dar žmogaus nėra – nieko dar nėra“, – tv3.lt sako T. Raubos žmona.
Tiriamos dvi versijos
Šiuo metu tiriamos dvi pagrindinės įvykio versijos, patvirtino bylą kuruojantis prokuroras.
„Iš pirminių duomenų galiu spręsti, kad galėjo būti navigacijos suklaidinimas ir neblaivumas asmens, kad šitaip neadekvačiai važiavo. O jis, kadangi bandė apsisukinėti kažkur [rodo], kad buvo pasiklydęs. Jam reikėjo važiuoti link Klaipėdos, o jo kryptis buvo link Vilniaus. Jis stengėsi pavažiuoti kryptimi link Klaipėdos, išvažiavo priešpriešais ir važiavo priešpriešais“, – naujienų portalui tv3.lt patvirtina bylos prokuroras.
„Pirmiausia mes lauksime kraujo atsakymo dėl blaivumo“, – priduria jis.
Aiškėja, kad iki tragedija pasibaigusios avarijos Mercedes blaškėsi Kaune.
„Pravažiavęs Kleboniškių tiltą link Jonavos gatvės. Toje juostoje yra nuvažiavimas į dešinę, jis ten buvo sustojęs įjungęs kairio kelio posūkio signalą“, – patvirtina prokuroras, pridurdamas, kad šitaip vyras trukdė kitiems vairuotojams.
Automobilis, kuriuo važiavo T. Rauba, buvo registruotas kito asmens vardu, galimai šeimos nario.
„Tą galima pagal pavardę spręsti. Apklausime būtinai ją artimiausiu metu“, – sako prokuroras.
„Pagrindinė versija yra žmogaus adekvatumas, blaivumas – ar nuo narkotikų, ar nuo alkoholio buvo apsvaigęs. Tai dabar tik galima spėti. Jeigu asmuo blaivus, jeigu automobilyje buvo navigacija, įranga, galima spėti, kad jį suklaidino navigacija“, – priduria jis.
Duomenų, ar mašinoje rasta svaigalų, pirminiais duomenimis, nėra.
Policija BNS FotoNeturėjo teisės vairuoti
Tragišką avariją kelyje Vilnius – Kaunas sukėlęs, vieną žmogų pražudęs ir pats žuvęs vyras neturėjo teisės vairuoti.
„Jis žinomas policijos pareigūnams dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Vairuotojas neturėjo teisės vairuoti transporto priemonę, ši jam buvo atimta“, – BNS sakė Kauno apskrities policijos atstovė Reda Zarauskienė.
Šiaulių apskrities policijos atstovė Gailutė Smagriūnienė BNS sakė, kad 2020 metų kovo 9 dieną šis šiaulietis buvo sustabdytas K. Korsako gatvėje Šiauliuose, jis tada vairavo automobilį „Chrysler Grand Voyager“, jam buvo nustatytas 2,52 promilės girtumas. Dėl vairavimo išgėrus buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Tų pačių metų balandį teismas nutarė perduoti vairuotoją laiduotojo žinion ir trejiems metams atėmė teisę vairuoti, taip pat teismas nusprendė iš vairuotojo išieškoti mašinos vertė atitinkančią pinigų sumą – 2,3 tūkst. eurų.
Kauno prokuratūros atstovė Tautvilė Merkevičiūtė BNS sakė, kad panašiu laikotarpiu buvo nustatyti dar trys vairuotojo padaryti pažeidimai – du susiję su mašinos statymu, trečiasis – su leistino greičio viršijimu.