• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valdžia pavėžėjams uždėjo apynasrį – nepriekaištinga reputacija ir 0 promilių

Papildyta 15.32 val. Pavėžėjai kreipsis į Nausėdą

Seimas nusprendė nuo 2020 metų sausio įvesti naujas taksi ir pavėžėjų paslaugų teikimo taisyklės. Politikai nusprendė pritarti naujiems pavėžėjų veiklos reikalavimams, tarp kurių – nepriekaištinga reputacija ir nulis promilių.

Seimas nusprendė nuo 2020 metų sausio įvesti naujas taksi ir pavėžėjų paslaugų teikimo taisyklės. Politikai nusprendė pritarti naujiems pavėžėjų veiklos reikalavimams, tarp kurių – nepriekaištinga reputacija ir nulis promilių.

REKLAMA

Parlamentas ketvirtadienį balsavo dėl naujos redakcijos Kelių transporto kodekso, numatančio taksi ir pavėžėjimo paslaugų teikimo atskyrimą.  Tuo pačiu automobiliu galėtų būti vykdoma tik vienos rūšies keleivių vežimo už atlygį veikla. Tai reiškia, kad taksi vairuotojai negalėtų verstis pavėžėjimo veikla.

Už įstatymo projektą balsavo 80 Seimo narių, 12 pasisakė prieš.

Tikisi sumažinti „šešėlį“

Gintarė Skaistė mano, kad šis įstatymas labai lauktas ir reikalingas.

„Žmogui bus aišku, ką jis išsikvietė – ar taksi, ar pavėžėją“, – teigė konservatorė.

Politikė mano, kad svarbiausia šiame įstatyme yra „šešėlio“ mažinimas pavėžėjų veikloje.

Mykolas Majauskas teigė, kad pavėžėjų paslaugos kaina yra priimtina ir jų dalyvavimas didina konkurenciją transporto sektoriuje. Politikas tvirtino, kad jį tenkina ir pavėžėjų paslaugų kokybė ir prieinamumas.

REKLAMA
REKLAMA

„Į klausimą, kokią mes problemą sprendžiame, aš sau galiu atsakyti – taksi problemą, kuriems sunku konkuruoti su pavėžėjais“, – dėstė Seimo narys.

REKLAMA

Jo nuomone, papildomi biurokratiniai mechanizmai tik apsunkins pavėžėjų veiklą ir tai neišgelbės taksi verslo.

Jurgis Razma mano, kad priimtas įstatymas pridės skaidrumo taksi ir pavėžėjų verslui, atskirs šias veiklas, kurios skiriasi pagal savo specifiką. Politikas kvietė kolegas palaikyti įstatymo projektą.

Valstietis Edmundas Pupinis mano, kad įstatymo projektas suvienodins taksi ir pavėžėjų sąlygas.

REKLAMA
REKLAMA

„Sąlygos geros ir vieniems ir kitiems, bet jos turi būti kiek įmanoma vienodos“, – kalbėjo E. Pupinis.

Kreipsis į prezidentą

Pavėžėjimo paslaugą teikiančios įmonės „eTAKSI“ įkūrėjas ir direktorius Andrius Norkaitis tvirtina, kad nors sveikina politikų norą skaidrinti šį sektorių, priimti pakeitimai kenkia jo verslui.

„Prisidengiant kova su šešėliui, priimti pakeitimai, kurie vienoms įmonėms pablogina, o kitoms pagerina sąlygas. „eTAKSI“ vienas iš konkurencinių pranašumų yra tai, kad keleiviai, naudojantys „eTAKSI“ programėlę, turi galimybę pasirinkti taksi vairuotojus ir/arba pavėžėjus nuosavu automobiliu ir greičiau sulaukti automobilio“, – aiškino A. Norkaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, draudimas, neleidžiantis tam pačiam vairuotojui teikti ir pavėžėjo, ir taksi paslaugas,  riboja konkurenciją bei pažeidžia Konstituciją, kuri teigia, kad nuosavybė yra neliečiama.

„Kreipsimės į prezidentą, kad jis atsižvelgtų į tai, kad dalis pakeitimų pažeidžia kitus teisės aktus bei Konstituciją ir vetuotų šį įstatymą“, – teigė A. Norkaitis.

REKLAMA

Nauji reikalavimai

Pataisomis siūloma leidimus verstis taksi ir pavėžėjų veiklai išduoti tik tada, jeigu asmuo bus įregistravęs individualią veiklą, turės ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą. Pavėžėjais negalėtų dirbti piktnaudžiaujantys alkoholiu ar narkotinėmis medžiagomis.

Taip pat būtų reikalaujama, kad asmuo būtų automobilio, kuriuo bus teikiamos pavėžėjimo paslaugos, savininkas arba jį valdytų kitu pagrindu.

REKLAMA

Savivaldybes siūloma įpareigoti interneto svetainėje skelbti informaciją apie išduotus leidimus teikti taksi ir pavėžėjų paslaugas. Taip pat būtų informacija apie leidimus, kurių galiojimas sustabdytas ar toks leidimas panaikintas.

Pataisomis be kita ko siūloma numatyti konkrečius atvejus, kada leidimai teikti pavėžėjimo paslauga būtų panaikinami. 

Pavėžėjus ketinama įpareigoti po kelionės nedelsiant, bet ne vėliau kaip per valandą, elektroniniu būdu pateikti keleiviui kelionės ir mokėjimo dokumentą ir jame nurodytas vairuotojas, jo leidimo dirbti numeris, paslaugos suteikimo data, kelionės trukmė ir ilgis, jos pradžios ir pabaigos laikas, išvykimo ir atvykimo vieta, kaina ir sumokėta suma.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be kita ko norima, kad pavėžėjus klientai galėtų lengvai atskirti nuo taksi paslaugų teikėjų. Todėl pavėžėjus ketinama įpareigoti savo automobilio viduje ar išorėje pritvirtinti ženklą, leidžiantį identifikuojanti, kad šia transporto priemone teikiama keleivių vežimo už atlygį paslauga.

Pavėžėjams siūloma drausti ant automobilių dėti plafonus ar kitus apipavidalinimo elementus, kurie naudojami taksi automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų