„Šiuo metu pakankamai daug matome eismo įvykių, dėl kurių didelės spūstys susidarė. Tradiciškai prieš Kalėdas turime intensyvesnį eismą, kada sutrumpinta darbo diena būna ir žmonės skuba dar apsipirkti ir išvažiuojančių daug iš miesto yra“, – komentavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) atstovė Julija Samorokovskaja.
Gyventojai suplūdo į gatves ir juda ne tik miesto viduje, bet ir įvažiuoja bei išvažiuoja iš Vilniaus.
„Buvo techninis eismo įvykis Tūkstantmečio gatvėje, tai susidarė didžiulė spūstis įvažiuojant į miestą. Iš miesto kol kas nematau, kad būtų kamščių“, – sakė policijos atstovė.
Tikėtina, kad artėjant vakarui automobilių spūsčių Vilniuje tik dar daugės, minėjo J. Samorokovskaja.
Spūstis sukelia prastos oro sąlygos ir Kalėdų apsipirkimo karštinė
„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Morta Bičkauskaitė komentavo, kad pagrindinės spūsčių priežastys: pasikeitusios eismo piko valandos ir prastos oro sąlygos.
Anksčiau judriausio eismo metas sostinėje būdavo dienos vakare, spūstys formuodavosi iki 18 val. Dabar šis laikas pasikeitė ir vairuotojai priversti lūkuriuoti eilėse iki pat 20 val., dalijosi pašnekovė. Spūsčių laikas užsitęsia, nes gyventojai prieš šventes juda į prekybos centrus.
„Kol kas šią savaitę yra pastebimas mažesnis eismas nei praeitą, tačiau spūsčių formavimuisi daro įtaką pasikeitusi gyventojų rutina. Šiuo metu pastebimas ilgesnis vakarinio piko laikas – prasideda anksčiau ir tęsiasi ilgiau. Vietoje vakarinio piko pabaigos 17.30-18.00, kai kuriose miesto vietose jis pailgėjęs iki 19 valandos, o kai kuriose miesto vietose pastebimos spūstys ir iki 20 valandos. Po darbų gyventojai važiuoja ne namo, o į prekybos centrus ar kitas prekybines vietas, todėl piko laikas išsitęsia“, – nurodė „Susisiekimo paslaugos“.
Spūstys kyla ir dėl sudėtingų oro sąlygų. Esant slidžiai kelio dangai vairuotojai juda mažesniu greičiu, važiuoja atsargiau ir lėčiau pravažiuoja pro šviesoforus, todėl spūstys susidaro ties sankryžomis, dalijosi M. Bičkauskaitė.
„Taip pat spūstis formuoja ir padažnėję eismo įvykiai. Tam tiesioginę įtaką, žinoma, daro sunkesnės eismo sąlygos – krituliai (tiek sniegas, tiek lietus), šaltis ir ledas. Šiuo metu kelio danga yra slidesnė, todėl dažniau įvyksta eismo įvykiai, dėl kurių susiformuoja transporto priemonių spūstys. <...> Oro sąlygos taip pat paveikia ir transporto priemonių judėjimą. Esant slidžiai kelio dangai vairuotojai važiuoja lėtesniu greičiu ir sankryžose per žalios spalvos signalą pravažiuoja mažiau automobilių“, – tv3.lt informavo M. Bičkauskaitė.
M. Bičkauskaitė apžvelgė, kokiose Vilniaus gatvėse šį švenčių sezoną spūstys formuojasi dažniau.
„Didžiausi srautų padidėjimai (apie 10 proc.) šiais metais prieš šventes fiksuojami Ozo–Gelvonų g. ir Laisvės pr.–T. Narbuto g. sankryžose. Logiška, nes pro ten visi važiuoja į prekybcentrius. Lyginant su prieškarantininiu laikotarpiu, srautai paaugo Ukmergės–G. Vilko g., Laisvės per.–T. Narbuto g. ir Ozo–Gelvonų g. sankryžose ryškiausiai – apie 10 – 20 proc.“, – pranešė „Susisiekimo paslaugos“.
Ragina keliuose būti budriems
Kaip praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija, šiuo metu keliuose yra slidžių ruožų, tad vairuotojai turėtų išlikti budrūs.
„Dėl besitęsiančio snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą, sudėtingesnės eismo sąlygos šiuo metu yra vakarų, šiaurės ir pietų Lietuvoje.
Čia pagrindiniai keliai daug kur provėžoti, slidūs, vietomis padengti plonu puraus ar pažliugusio sniego sluoksniu, ypač vakarų Lietuvoje. Likusioje šalies dalyje pagrindiniai keliai daugiausia šlapi, tik rytiniuose rajonuose yra sniego provėžų.
AB „Kelių priežiūra“ slidžius ir apsnigtus kelių ruožus barsto ir valo, tačiau vairuotojų prašome atsižvelgti į kelio dangos būklę ir meteorologines sąlygas bei rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį“, – informuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Ketvirtadienį oro temperatūra svyruoja nuo 2 iki 7 laipsnių šalčio, rytų Lietuvoje nuo 6 iki 11 laipsnių šalčio.
Pateikė sąrašą kelių, kur šiuo metu didžiausios spūstys
„Susisiekimo paslaugos“ pranešė, kad vairuotojams verta suklusti, jei jų planuojamas maršrutas kertasi su pagrindinėmis miesto gatvėmis.
Paskutiniais duomenimis, didžiausios spūstys susiformavo šiuose sostinės keliuose:
Olandų g. link Olandų žiedo;
Kareivių g. link Kareivių g.–Žirmūnų g. sankryžos (važiuojant nuo O. Milašiaus g.);
Kareivių g. link Kareivių—Verkių g. sankryžos (nuo Žirmūnų g.);
Ozo g. link Kareivių—Kalvarijų—Ozo g. sankryžos;
Kareivių g. link Kareivių–Kalvarijų–Ozo g. sankryžos;
Kalvarijų g. link Kareivių–Kalvarijų–Ozo g. sankryžos (abejomis kryptimis);
Savanorių pr. link Savanorių pr.–Žemaitės g.–V. Pietario g. sankryžos (iš centro);
Švitrigailos g., link Kauno g.—Švitrigailos g. sankryžos (iš centro);
Švitrigailos g. (link centro);
V. Kudirkos g. link J. Jasinskio–Pamėnkalnio g.–V. Kudirkos g. sankryžos (link centro);
Kalvarijų g. link Kalvarijų–Žalgirio g. sankryžos (abejomis kryptimis);
Žalgirio g. link Kalvarijų–Žalgirio g. sankryžos (važiuojant nuo Geležinio Vilko g.);
Žalgirio g. link G. Vilko–Žalgirio g. sankryžos;
Lukiškių g. link Lukiškių–Gynėjų g. sankryžos;
Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko–Žalgirio g. sankryžos (iš centro);
Geležinio Vilko g. link A. Goštauto g.;
Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko–Ukmergės g. sankryžos (į centrą);
Šeimyniškių g. link Konstitucijos pr.;
Laisvės pr. link Laisvės–Justiniškių g. (iš centro);
Laisvės pr. link Laisvės pr.–Rygos g.–Buivydiškių g. sankryžos (iš centro);
Eišiškių pl. link Dariaus ir Girėno g.;
J. Jasinskio g. link J. Jasinskio—Pamėnkalnio—V. Kudirkos g. sankryžos;
Konstitucijos pr. link Konstitucijos pr. — T. Narbuto g. žiedo;
Žirnių g. link Tūkstantmečio g. (link centro);
Žirnių g. link Minsko pl.–Žirnių–Liepkalnio g. sankryžos;
Ozo g. link Ozo–Gelvonų g. sankryžos (abejomis kryptimis);
Eišiškių pl. link Dariaus ir Girėno g.;
Ozo g. link G. Vilko g. (nuo Šeškinės);
Eišiškių pl. link Dariaus ir Girėno g.