Lietuvos apeliacinis teismas rugpjūčio 22 dieną atmetė inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ ieškinį – įmonė prašė panaikinti sprendimą nutraukti konkursą. Teismas paliko galioti birželio 21 dienos Vilniaus apygardos teismo nutartį.
2018 metų balandį paskelbtą konkursą Lietuvos oro uostai nutraukė po to, kad daugiausia keleivių Vilniuje pravežančios pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ ir „WizzAir“ pakeitė savo rankinio bagažo politiką.
„Fima“ teismui teigė, kad konkursą bendrovė nutraukė dėl abstrakčių, nepagrįstų ir nepakankamų priežasčių, nepateikus objektyvių duomenų, kad jo metu padidėjo bagažo pralaidumo poreikis.
Apeliacinis teismas akcentavo, kad be „Ryanair“ ir „WizzAir“ bagažo politikos pokyčių, konkurso nutraukimui įtakos turėjo ir užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ bankrotas – skirtingai nei ši, jos skrydžius perėmusi „GetJet Airlines“ suinteresuota bagažo savitarnos paslaugų plėtra.
Teismas akcentavo, kad konkursas paskelbtas 2018-ųjų balandžio 5-ąją, tuo metu „Ryanair“ apie pasikeitusią bagažo politiką informavo rugpjūtį, „WizzAir“ – spalį, o „Small Planet Airlines“ bankroto byla iškelta 2019-ųjų pradžioje.
„Šios aplinkybės taip pat nesuponuoja išvados, kad perkančioji organizacija galėjo numatyti pirkimo apimčių pasikeitimus dar iki pirkimo paskelbimo“, – rašoma teismo nutartyje.
Be to, pasak teismo, „Ryanair“ ir „WizzAir“ jau pakeitus bagažo politiką taip pat susidomėjo savitarnos bagažo atidavimo postų diegimu, nors iki tol tokio susidomėjimo nereiškė. Tokį susidomėjimą, anot teismo, išreiškė ir „GetJet Airlines“.
„Ryanair“ ir „WizzAir“ 2018-ųjų lapkritį sumažinus rankinio bagažo, kurį keleiviai gali nemokamai gabenti orlaivio salone, svorį ir apimtis, padidėjo registruoto bagažo.