Vilniaus apygardos teismas (VAT) ketvirtadienį atmetė Ispanijos bendrovės pretenzijas pripažinti šį konkursą neteisėtu. Jo laimėtoja buvo paskelbta Italijos bendrovė „Rizzani de Eccher“.
Savo sprendimą VAT motyvavo Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) liepą priimta nutartimi, kad Vyriausybė ir vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija teisėtai pripažino, kad ispanų bendrovė neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
„Jau minėtoje pareiškėjos „Puentes“ inicijuotoje administracinėje byloje teismų išvada bei nutarimas buvo pripažinti visiškai pagrįstais ir teisėtais, o „Puentes“ nesutikimo su jais argumentai atmesti (...) Mažiau ribojančių priemonių taikymas lemtų sandorio sudarymą, o tai reikštų grėsmę nacionaliniam saugumui keliančių ryšių turinčios „Puentes“ dalyvavimą įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektą“, – rašoma VAT nutartyje.
Šis sprendimas per 14 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.
Vyriausybė šių metų pradžioje nutarė, kad tilto rangovo konkursą laimėjusi Kinijos korporacijos valdoma „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl „LTG Infra“ su ja sausio pabaigoje nepasirašė 62,5 mln. eurų vertės (be PVM) sutarties.
Vyriausybė buvo pripažinusi, jog tilto darbų sutartis su Ispanijos kompanija neatitinka nacionalinio saugumo interesų, nes ji „turi ar praeityje turėjo nacionaliniam saugumui riziką didinančių ar grėsmę keliančių ryšių su užsienio institucijomis, tų valstybių fiziniais ar juridiniais asmenimis“.
Kaip teigė LRT, du trečdalius Ispanijos įmonės akcijų 2020 metais įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai 2020-ųjų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.
„Grupo Puentes“ LNK televizijai buvo pareiškusi nesutinkanti, jog ji yra kinų valdoma įmonė – esą koncernas didžiulis, jam vadovauja ispanai, o kinai akcijų turi tik vienoje iš grupės įmonių ir net ne toje, kuri statytų tiltą.
Už europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandžio pradžioje pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Italijos „Rizzani de Eccher“, kuri įsipareigojo pastatyti ilgiausią geležinkelio tiltą Baltijos šalyse.
Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos ir turėtų būti ilgiausiu tokiu tiltu Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.