Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) praėjusią savaitę galutinai atmetė įmonės skundą ir paliko iš esmės nepakeistą Lietuvos apeliacinio teismo pernai priimtą sprendimą panaikinti „Biovelos-Utenos mėsos“ ženklo „Kaukazo“ registraciją.
„Nėra pagrindo nesutikti su bylą nagrinėjusių teismų išvada, kad žymuo „Kaukazo“ prekių, kurioms registruotas ieškovės („Biovela-Utenos mėsos“ – BNS) prekių ženklas, atžvilgiu yra aprašomojo pobūdžio, o kartu neturi jokio skiriamojo požymio“, – rašoma LAT nutartyje.
Tačiau LAT pašalino iš nutarties motyvus, kad sąžiningoje ir nusistovėjusioje prekybos praktikoje žodinis elementas „Kaukazo“ yra tapęs bendrinis.
„Vis dėlto, priešingai nei teigiama skunde, šis pažeidimas nesudaro pakankamo pagrindo panaikinti skundžiamą nutartį“, – skelbia LAT.
Apeliacinis teismas anksčiau sprendė, kad „Biovela-Utenos mėsa“, žymėdama šašlykus ženklu „Kaukazo“ ir kitiems neleisdama taip jų žymėti, pasisavina iš esmės visų kaukazietiškų šašlykų gamintojų ir prekiautojų teises.
„Biovela-Utenos mėsa“ teismo prašė įpareigoti mėsos produktų gamintoją „Maag Lietuva“ (buvusi „HKScan Lietuva“) nutraukti žymens „Kaukazo“ naudojimą jos produktų pakuotėse ir reklamoje.
„Biovela-Utenos mėsa“ teismui aiškino šašlykų ženklą „Kaukazo“ pradėjusi naudoti 2011 metais. Tuo metu „Maag Lietuva“ nuo 2018 metų tokiu pat ženklu pradėjo žymėti savo šašlykus.
„Maag Lietuva“ teismui nurodė, kad žymenį „Kaukazo“ ji naudoja nuo 2016 metų, o jis reiškia geografinio regiono pavadinimą ir su tuo siejamas.
Vilniaus apygardos teismas pernai kovą nesutiko su „Biovela-Utenos mėsa“, kad ženklas pripažintinas įgijusiu skiriamąjį požymį dėl naudojimo. Teismas sutiko su „Maag Lietuvos“ argumentu, kad „Kaukazo“ reiškia geografinio regiono pavadinimą ir rodo sąsajas su minėtu regionu, o ne su konkrečiu gamintoju.
Apeliacinis teismas vertino, kad pakankamai informuotas ir protingai pastabus bei nuovokus vartotojas žymenį „Kaukazo“ suvokia tik kaip specialiu kaukazietišku būdu, pagal Kaukazo regiono virtuvę paruoštą mėsos patiekalą.