Taip pat viešasis transportas stos, jei vairuotojas matys stotelėse laukiančių žmonių. O tuščias stoteles vairuotojai galės tiesiog pravažiuoti nė nestabtelėję, nors anksčiau už tai sulaukdavo ir skundų, ir net baudų. Dabar taip planuojama sutaupyti.
Kauno troleibusuose ir autobusuose jau seniai esantys, bet iki šiol nenaudojami „Stop“ mygtukai nuo rugpjūčio 1 d. tampa itin svarbūs. Artėjant stotelei, kurioje norite išlipti, spaudžiate „Stop“ mygtuką ir vairuotojas jau žino, kad joje privalo sustoti.
Vienuolika metų autobusą vairuojantis Vytautas Sabaliauskas tokia naujove džiaugiasi, nes iki šiol tekdavo stoviniuoti visose stotelėse.
„Yra keletas stotelių, kur žmonių tikrai nebūna, ypač vakare arba anksti iš ryto, nu, nebūna tikrai. Nereikalingi tie sustojimai, pravažiuotume, lengviau būtų, bet reikia sustoti“, – sakė vairuotojas V. Sabaliauskas.
Nes jei nesustosi – laukia baudos.
„Sąlygos buvo tokios, kad visose stotelėse stotume. O jei nesustojome, palikome keleivį arba kažkas užfiksavo, tai buvome baudžiami“, – teigė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
O dėl tokių bereikalingų sustojimų – dalis keleivių pykdavo, ypač šaltu oru.
„Ypač keleiviams nepatikdavo, kad vėlai vakare važiuoja, stotelėje nėra nei įlipančių, nei išlipančių. Autobusas sustoja, šalto vėjo gūsis, o dar sninga – ir visi nepatenkinti. Tai ši įsigaliojanti tvarka pagerins komfortą”, – tvirtino M. Grigelis.
O štai dėl tokios naujovės keleiviai dalijasi į dvi stovyklas:
„Ilgiau važiuoja, vis tiek duris atidaro, sustoja... – Tai dabar bus gerokai patogiau? – Bus geriau.”
„Nu, nelabai, ne visada prieiti galima taip arti, kai daug žmonių. – Bet gal galima paprašyti kokio jauno vyruko, kad paspaustų mygtukėlį? – Nepatogu rėkti per visą autobusą.”
„Pripratome per priekines duris lipti, priprasime ir čia, aš nematau problemos. Jei užsisvajosi, tai tavo problema.”
O vairuotojai ir įmonės „Kauno autobusai“ vadovai ramina, esą stebės, kad užsisvajojusieji stotelių nepravažiuotų, ir net rengia kampaniją „Spausk – nesnausk“.
„Visą laiką stebime, yra kameros. Stebime, matome, mieste bet kokiu atveju stosime, nes nežinome, ar lips, ar ne, žmonių mieste kiekviename sustojime yra. Ten, kur už miesto, būna, išvažiuoji, tikrai tuščia, kartais vėluojant gerai nesustoti, nes sutaupai laiką iki kito sustojimo”, – sakė vairuotojas V. Sabaliauskas.
O norinčių įlipti irgi prašo nežaisti slėpynių, ypač tamsiu paros metu ar darganotu oru.
„Norėtumėme, kad tamsiu metu ar lietui lyjant, jie išlįstų ir pasirodytų apšviestoje zonoje, jog vairuotojas matytų kuo iš toliau, tuo geriau”, – teigė M. Grigelis.
Kauno savivaldybė skaičiuoja, kad kasmet ši naujovė padės sutaupyti daugiau kaip pusę milijono eurų.
„Iki 600 tūkstančių mes skaičiavome, kad galime į metus sutaupyti, buvo vertinamos ir kuro sąnaudos, elektros sąnaudos troleibusams bei eksploatacinės medžiagos. Tas pats durų atidarymas, naudojasi durys”, – sakė transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kelionės greitį, grafikus koreguos pagal srautus, tad viliamasi, kad ir keleivių daugės. Kaunas yra pirmasis miestas Lietuvoje, nusprendęs aktyvuoti „Stop“ mygtukus viešajame transporte.
Daugiau detalių ieškokite TV3 žinių reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.