Poliklinikos atstovė apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau pastebi, kad šeimos gydytojams pastaruoju metu išties tenka susidurti su išaugusiais pacientų srautais.
Teigia, kad vizito laikas vėlavo, ne medikės norėjo išgerti arbatos
Su portalu tv3.lt bendravusi skaitytoja Rasa (vardas pakeistas – aut. past.) sako prieš kiek daugiau nei savaitę užsiregistravusi vizitui pas šeimos gydytoją Šeškinės poliklinikoje. Vizito laikas buvo 16:15 val. Kaip ir įprasta, moteris į polikliniką atvyko 10–15 minučių anksčiau.
Prieš Rasą buvo atėjusi dar viena moteris, ji laukė vizito pas tą pačią gydytoją. Jai paskirto vizito laikas buvo 16:00 val. Rasa prisėdo palaukti. Jos pasakojimu, atėjus numatytam vizito laikui ji vis dar nebuvo pakviesta, pas gydytoją nebuvo užėjusi ir kita moteris.
„Nuo 15:30 iki 16:00 val. pas juos būna pietų pertrauka. Vadinasi, 16:00 val., iš karto po pietų petraukos turėjo eiti ta moteris pirma, o aš antra. Sėdime, 16:20 val., jos niekas nekvietė, ji vėluoja, reiškia, ir aš automatiškai vėluosiu. Ji užėjo 16:30 val., 16:40 ji išėjo, durys užsidaro.
Vėliau durys atsidarė, sesutė iškišo galvą ir sako: jūs nieko prieš, jei mes arbatos atsigersime, nes visą dieną nieko nevalgėme?“ – su nuostaba prisimena Rasa.
Rasa sako nesipriešinusi ir laukdama nuėjo pasivaikščioti koridoriumi. Moteris pasižiūrėjo, koks yra jos gydytojos darbo laikas, mat pagalvojo, kad medikai iš tikrųjų pavargę, nes tikriausiai dirba nuo pat ryto.
„Žiūriu, kad jos šiaip dirba nuo 13:00 val. Tai reiškia, 15:30 pietų pertrauka, o 16:30 val. – pietų pertraukėlė. Normaliai. Atėjo dar vienas vyras, paskui kitas, sėdime, laukiame.
Po 17:00 val. pamačiau, kad į kabinetą užėjo moteris. Nenorėjau rautis, sėdžiu toliau. Jai išėjus įėjau, sako man: o jūs kas? Sakau Rasa. Sako: tuoj, tai mes jūsų seniai laukėme. Sakau, tai sėdžiu valandą laiko prieš jus“, – tv3.lt pasakoja Rasa.
Patekus pas gydytoją, Rasai ji išrašė vaistų.
„Liepė gerti juos po pusryčių. Sakau: gerai, bet būtina po pusryčių, nes aš jų nevalgau? Sako: tai reikia valgyti, gal dėl to jūs tokia pikta? Kai pasakė, apstulbau. Ar prasėdėjusi valandą čia turiu būti patenkinta?“ – pasakoja Rasa.
Poliklinika: srautai pas šeimos gydytojus yra išaugę
Dėl komentaro tv3.lt kreipėsi į Šeškinės polikliniką. Jos atstovė Loreta Kliučininkienė teigia, kad poliklinikos darbuotojai supranta pacientės nepasitenkinimą ir yra nepatenkinti aprašyta situacija.
„Pagal nustatytas normas pas mus dirbantys šeimos gydytojai savo apylinkėse aptarnauja po 1550 prisiregistravusių pacientų. Nepaisant pandemijos iššūkių ir labai išaugusių pacientų srautų, tenka išsiversti su turimais žmogiškaisiais ištekliais ir tikėtis jų stiprybės“, – komentare tv3.lt rašo L. Kliučininkienė.
Nors Rasa nesutiko atskleisti savo tikro vardo ir pavardės, poliklinika situaciją išnagrinėjo pagal turimus duomenis. Kaip sako poliklinikos atstovė, Rasos minėta gydytoja savo pacientų yra labai vertinama ir mėgstama.
„Vasario 23 d. gydytojai teko pasirūpinti 53 pacientais, nors pagal šeimos gydytojo normą, vienam pacientui skiriant 15 min., jų turėtų būti 28. Vasario 23-oji, beje, nelabai skyrėsi nuo kitų dienų: vasario 22 d. pas šią gydytoją užregistruoti 55 pacientai, vasario 24 d. – 43, vasario 25 d. – 47.
O kad šeimos gydytojo kabinete jo darbo valandomis nėra užėjusio paciento, tai visiškai nereiškia, jog gydytojas nieko neveikia ar ilsisi – paprastai tuo metu jis telefonu konsultuoja nuotolinei paslaugai gauti užsiregistravusius pacientus.
Tokia yra visų Šeškinės poliklinikos, kaip ir visos Lietuvos, šeimos gydytojų pastarųjų pandemijos ženklu paženklintų metų kasdienybė“, – aiškina L. Kliučininkienė.
Pasak jos, minėta gydytoja dirbti tądien pradėjo ne 13 val., kaip teigė Rasa, o 12 val. Pacientus ji konsultavo nuotoliniu būdu.
„Suprantame, kad ponia Rasa, pralaukusi daugiau kaip valandą, neturėjo būti patenkinta, tačiau paminėtą neigiamą emociją greičiausiai nederėtų vertinti kaip įžeidimą ar asmenybės menkinimą. Anot psichologų, neigiamos emocijos juk taip pat turi prasmę ir yra mums reikalingos. Svarbu tik jas įvardyti.
Bet kuriuo atveju esame dėkingi pacientei už skirtą laiką, už įvardytą problemą ir apgailestaujame dėl jai sukeltų nepatogumų. Dar kartą analizuosime situaciją ir galimiems jos sprendimams, palankiems pacientams, skirsime papildomą dėmesį“, – rašo L. Kliučininkienė.
Portalas tv3.lt jau yra plačiai aprašęs eilių pas šeimos gydytojus problemą.
Paprašė leist išgert arbatos ir įsižeidei? Gėda. Gydytojai irgi žmonės.