„Vienas po kito pranešami atvejai rodo, kad dėl traukinių parko būklės laikas skambinti pavojaus varpais. LG vadovai, nesiskaitydami su priemonėmis, labiau rūpinasi pelnu (ir nuostoliais) nei keleivių interesais. Dėl galimai nekompetentingų geležinkelių vadovų sprendimų kyla pavojus eismo ir keleivių saugumui. Naikinami pareigybių etatai taip pat neprisideda prie kokybės gerėjimo.
Todėl kreipiamės prašydami įvertinti, ar LG eksploatuojami traukiniai dar gali užtikrinti saugumą ir patogumą klientams, nes kiekvienas važiavimas tampa tarsi loterija. Niekada nežinai, ar pasieksi kelionės tikslą. Kartu primename, kad LG, kaip valstybės įmonė, privalo siekti maksimalios naudos visuomenei“, – pranešime sakė Lietuvos socialdemokratų partijos Seimo frakcijos narys Eugenijus Sabutis.
Savo ruožtu Seimo narys socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžė, kad keleivių pervežimas yra dotuojamas mokesčių mokėtojų pinigais.
„Daugėjant gedimų ir avarijų, nieko negirdėti, ko žada imtis ministerija ir LG. Todėl kreipiamės reikalaudami atskleisti realią situaciją ir išdėstyti veiksmų planą. Taip tiesiog negali būti: moki mokesčius, o paskui tave ten tampo naktimis po 10 val., iš Plungės rajono perpildytu autobusu veža į Vilnių ir pan. Moderniame geležinkelių susisiekime to tiesiog negali būti“, – piktinosi G. Paluckas.
„Dėl geležinkelių ir ministerijos vadovų neveiksnumo kenčia labai konkretūs žmonės, kurie dešimtis valandų sugaišta tose avarijose, dėl gedimų ir sutrikimų yra vežiojami autobusais. Jeigu turime besikartojančius ir dažnėjančius gedimus važiuojant į Kauną ir Klaipėdą, tai pirmiausia reikia susitvarkyti čia, o tada jau mojuoti gražiais turistiniais lankstinukais“, – įsitikinęs parlamentaras.
Kreipimesi į LG ir susisiekimo ministrą socialdemokratai primena konkrečius atvejus, kai kelionė traukiniu žmonėms virto košmaru: pavyzdžiui, keliavusieji maršrutu Vilnius–Klaipėda savo namus pasiekė autobusu ir tik kitą rytą, nes kelionė užtruko beveik pusę paros.
„Tik per plauką išvengta katastrofiškos avarijos 2023 m. kovo mėn., kai keleivinis traukinys po susidūrimo su gyvūnu vos nesusidūrė su kitu keleivius vežusiu traukiniu. Incidentas įvyko šių metų kovo mėn., o informacija apie tai viešumą pasiekė tik 2023 m. gegužės mėn. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ pripažino, kad apie incidentą visuomenei nebuvo pranešta“, – rašoma kreipimesi.
Čia primenamas ir kitas incidentas, kai 2023 m. lapkričio 6 d. geležinkelio atkarpoje Vievis–Žasliai dėl techninio geležinkelio infrastruktūros gedimo buvo visiškai sustabdytas traukinių eismas maršrutais Vilnius–Klaipėda–Vilnius, Vilnius–Šiauliai–Vilnius, Kaunas–Šiauliai–Kaunas ir Vilnius–Mockava–Varšuva, o keleiviai buvo persodinti į specialiai užsakytus autobusus.
„Prašytume pateikti informaciją, kiek kartų 2022 m. ir 2023 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“, norėdama persodinti keleivius iš sugedusių traukinių į autobusus, pirko paslaugas iš privačių vežėjų, teikiančių tolimojo susisiekimo autobusais paslaugas, ir kiek už šias paslaugas bendrovė tiems privatiems vežėjams sumokėjo“, – klausiama kreipimesi.