Su lėktuvų saugumo problemomis „Boeing“ susiduria nuo tada, kai sausio mėnesį aviakompanijos „Alaska Airlines“ organizuoto skrydžio metu sprogo lėktuvo „Boeing 737 Max“ skrydžio durų užraktas ir lėktuvo šone liko žiojėti skylė, skelbia „The Daily Mail“.
Orlaivių gamintoja „Pratt & Whitney“ taip pat atšaukė šimtus variklių, naudojamų trumpojo nuotolio lėktuvuose „Airbus“, taip dar labiau padidindama lėktuvų trūkumą, kuris paveikė visą sektorių.
Didžiausia pasaulyje orlaivių nuomos bendrovė „Avia Solutions group“ dabar įspėjo, kad karštligiškai lėktuvų ieškantys oro vežėjai greičiausiai turės atšaukti skrydžių ir sumažinti vasaros skrydžių skaičių.
„Oro linijų bendrovės karštligiškai ieško lėktuvų dėl gamybos problemų, tačiau šulinys yra sausas, – laikraščiui „The Daily Telegraph“ sakė Dubline įsikūrusios ASG valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis. – Manau, kad esant tokiai išbalansuotai sistemai, skrydžių atšaukimas yra visiškai įmanomas.“
G. Žiemelis teigė, kad orlaivių pramonė susiduria su „superpaklausa“ po pandemijos, kurios nebuvo nuo tada, kai „aviacijos sektorius atsigavo po rugsėjo 11 d.“
Šią vasarą ASG tikisi išnuomoti 80 proc. iš savo 212 orlaivių oro linijų bendrovėms visoje Europoje, tačiau G. Ziemelis vis dar mano, kad kai kuriems vežėjams nepavyks įsigyti pakankamai lėktuvų planuotiems maršrutams išlaikyti.
ASG analitikai nustatė, kad tik aštuoni iš maždaug 250 lėktuvų, kuriuos visoje Europoje galima išsinuomoti trumpalaikei nuomai, dar nėra perduoti oro transporto bendrovėms. Įmonė prognozuoja, kad dėl to daugelis oro transporto bendrovių bus priverstos sumažinti vasaros skrydžių skaičių.
G. Žiemelis prognozuoja, kad dėl „Airbus“ ir „Boeing“ tiekimo grandinės problemų paklausos „burbulas“ išliks iki 2026 metų.