Naujienų portalas tv3.lt primena, kad šiame ruože vyksta didžiausi nuo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo kelių infrastruktūros statybų darbai. Visas apie 40 km ilgio kelias 2025 metais taps keturių eismo juostų automagistrale ir bus pritaikytas tiek civilinėms, tiek karinio mobilumo reikmėms, pranešė Susisiekimo ministerija.
Oficialioje ceremonijoje dalyvaus premjerė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis – bus įkasta kapsulė su laišku ateities kartoms.
Pradedamas rekonstruoti pirmasis beveik 16 km ilgio ruožas yra tarp Marijampolės ir Skardupių kaimo (56,8–72,5 km). Tai ilgiausias iš keturių ruožų tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos, jis bus atnaujintas iki 2024 metų pabaigos.
Ruožą nuo 56,83 iki 72,5 kilometro Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu už 223,6 mln. eurų (su PVM) atnaujins konkursą laimėjusios „Fegda grupės“ įmonės „Fegda“ ir „Tilsta“.
Ruožas, kaip ir visas kelias, bus pertvarkytas į keturias eismo juostas, bus įrengtos ar atnaujintos dviejų lygių sankryžos, tuneliniai pravažiavimai ir tiltai, nutiesta 45 km jungiamųjų kelių ir įrengta apie 8 km užtvarų nuo triukšmo.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad kartu su Lenkija jau priėmė sprendimą: tvarkys Kalvarijos savivaldybėje ir Lazdijų savivaldybėje esančius kelius. Anot jo, siekiama, kad Lietuva atrodytų reprezentatyviai.
„Tikiuosi, kad „Via Baltica“ statybas matėt, nes pravažiuojant tikrai visiems įspūdi daro. Su Lenkija mes turime labai aiškią komisiją, viceministras vadovauja, kaip tik ką tik buvo susitikę.
Mes su Lenkija esame sutarę dėl dvejų kelių tvarkymo – viena Kalvarijos savivaldybėje ir šiuo metu jis jau yra projektuojamas. Iš savivaldybės vyriausybė perėmė tą klausimą savo žiniai, kad galėtume projektuoti ir lygiai taip pat Lenkija iš savo pusės tvarko, ir tas vienas kelias Lazdijų savivaldybėje, kuris irgi šiuo metu yra projektuojamas.
Būtent visoje programoje mes išsirinkome du prioritetinius, kad galėtume susitvarkyti, yra ir daugiau, bet šitoje vietoje buvo suderinta su Lenkijos puse ką jie lygiai taip pat gali padaryti ir mato, kaip prioritetą.
Tai du keliai, nekalbant apie „Via Baltica“ ir nekalbant dar apie Lazdijų pasienį, kuris lygiai taip pat yra projektuojamas, kad susitvarkytume ir kad Lietuva atrodytų reprezentatyviai“, – vardija susisiekimo ministras.
Ties „Via Baltica“ ir Marijampolės–Kybartų kelio sankryža bus įrengta apie 11 ha ploto automobilių aikštelė, kurioje numatomos atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, poilsio infrastruktūra.
„Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos yra vienas intensyviausio eismo ruožų Lietuvoje. Per parą juo vidutiniškai pravažiuoja beveik 14 tūkst. automobilių, iš jų net pusę sudaro krovininis transportas.
Pernai darbai pradėti dviejuose magistralės ruožuose – nuo 72,5 iki 79 kilometro ir nuo 79 iki 85 kilometro. Pirmąjį ruožą rekonstruoja „Fegda“ – už 55,8 mln. eurų, o antrąjį už 66,7 mln. eurų – „Kauno tiltai“.
Ketvirtojo magistralės ruožo – nuo 85 iki 97,1 kilometro rangos darbų konkursą planuojama skelbti dar šiemet. Viso apie 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) darbus planuojama baigti 2025 metais.