Dėl itin pavojingų orų sąlygų meteorologai gyventojams rekomendavo išnešti iš balkonų ir kiemų daiktus, kuriuos gali pakelti vėjas, arba juos gerai pritvirtinti. Einant į lauką tinkamai apsirengti.
Nestatyti automobilių prie medžių, sandariai uždaryti pastatų langus, duris, stoglangius. Sutvirtinti laikinus statinius, konstrukcijas ir įrenginius. Būti atsargiems vairuojant automobilį ar vaikščiojant lauke.
Visgi praėjus audrai, kitą dieną vakare pasipylė žmonių pasipiktinimai, kurie sekmadienį taip ir nesulaukė pranešimų apie stiprią audrą, o apie ją sužinojo tik iš aplinkinių. Su naujienų portalu tv3.lt susiekė vilnietis Liudas (tikrasis vardas redakcijai žinomas), kuris su nerimu pranešė apie įspėjimų trikdžius.
„Žinau, kad kiti žmonės dėl kilusios audros gavo pranešimus į savo telefonus, tačiau aš tokio pranešimo negavau, realiai apie kilusią audrą sužinojau tik iš savo aplinkinio rato žmonių, kuriems ir pradėjo eiti pranešimai. Nežinau, dėl ko buvau išskirtas, bet tai priverčia jaustis šiek tiek nesaugiai, kodėl aš buvau paliktas už borto?“ – rašo pasipiktinęs vyras.
Gyventojas teigia, kad audra dar ne baisiausias dalykas, kuris galėjo nutikti, tačiau jį neramina tai, jog gali nesulaukti pranešimo, jeigu vyktų kažkas itin svarbaus ir reikėtų skubiai imtis veiksmų.
„Ačiū dievui, šį kartą pranešimas buvo tik dėl audros, tačiau, jei kiltų didesnis pavojus, pavyzdžiui, sprogtų Astravo elektrinė (gyvenu Vilniuje), tuomet negavęs garsinio įspėjimo, kuris iš karto tokių nelaimių metu būna siunčiamas į telefonus, galbūt iš karto to net nesužinočiau ir negalėčiau greitai sureaguoti bei pasirūpinti savo ir artimųjų saugumu“, – teigia jis.
Gyventojai sutrikę – ar tai mobiliojo ryšio operatoriaus klaida?
Socialiniame tinkle „Facebook“ pasirodė gyventojų diskusijos apie tai, kokio mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugomis naudojantis, gyventojai negavo pranešimo apie audrą.
Buvo sukurta apklausa, kurioje dalyvavo virš 3,3 tūkst. žmonių, iš kurių beveik 3 tūkst. pažymėjo, kad pranešimo negavo naudodamiesi „Tele2“ operatoriaus paslaugomis, 177 iš jų naudojasi „Bitės“ operatoriaus paslaugomis, 122 – „Telia“ ir kiti žmonės pažymėjo, kad negavo pranešimo iš kitų operatorių.
„Tele2“ beveik niekados neatsiunčia.... kažkokios bėdos pas juos, nuo Bitė visada gaunu“, – komentaruose rašė moteris.
„Turiu du paslaugų tekėjus „Tele2“ ir „Telia“. Telia atsiuntė pranešimą, bet is „Tele2“ įspėjimo nebuvo. Abu telefonai turi įjungtus pranešimus“, – antrino kitas vyras.
Organizacijos atsakymas: „Tele2“ pusėje sutrikimų nėra“
Naujienų portalui tv3.lt susisiekus su mobiliojo ryšio operatoriumi „Tele2“, šie pranešė, jog jų pusėje sutrikimų nėra ir sistemos veikia sklandžiai. Kaip teigia „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė, atsakingos tarnybos pačios sprendžia, kokiam gavėjų ratui pranešimas yra aktualus.
„Informaciją apie mūsų bazines stotis bei įvykdytus tinklo pakeitimus atnaujiname kasdien, kad tarnybos turėtų naujausią ir aktualią informaciją bei prireikus galėtų sklandžiai ištransliuoti įspėjamuosius pranešimus gyventojams. Tarnybos geriausiai gali atsakyti, dėl ko mūsų klientai galimai negavo pranešimų.
Jei siųsdamos pranešimus tarnybos panaudojo neatnaujintus stočių sąrašus, jos turi rasti sprendimą, kaip tokių situacijų išvengti ateityje. Rūpinamės klientais, ir prireikus padėsime tarnyboms techniniais patarimais“, – komentuoja A. Buitkutė.
PAGD apie įspėjimus: „Dėl galimų techninių sutrikimų jie pasiekė ne visus“
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) informuoja, kad gruodžio 15 d. nuo 15 val. 10 min. dėl stipraus vėjo šalyje gyventojams į mobiliuosius telefonus buvo išsiųsti perspėjimo pranešimai.
PAGD duomenimis, dėl galimų techninių sutrikimų jie pasiekė ne visus.
Kaip teigia departamento atstovai, šiuo metu yra aiškinamasi, kokios priežastys tai lėmė. Yra dedamos visos pastangos, kad būtų užtikrintas tinkamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos veikimas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
P.S. Paskutinio pranesimo negavau. Nei pries nei po.