• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas svarstys pataisas, kuriomis siūloma liberalizuoti alkoholio prieinamumą. 

Seimas svarstys pataisas, kuriomis siūloma liberalizuoti alkoholio prieinamumą. 

REKLAMA

Opozicijai pareikalavus Seimas praėjusią savaitę buvo padaręs pertrauką Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimų svarstyme. 

Grupė Seimo narių siūlo sumažinti alkoholio pirkėjų amžiaus ribą, bet tik silpniems svaigalams – nuo 18 metų leidžiant vartoti iki 15 proc. stiprumo gėrimus, o stipresnius – nuo 20 metų. Vyriausybė siūlo leisti jau nuo 18 metų vartoti ir turėti alkoholinius gėrimus, neatsižvelgiant į jų stiprumą.  

Prieš savaitę ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė kartojo, jog Vyriausybė pritaria siūlymui leisti įsigyti alkoholio asmenims nuo 18 metų. Tuo metu prekybos alkoholiu laiko sekmadieniais, anot jos, keisti nereikėtų.

Du Seimo komitetai siūlo nekeisti dabartinės tvarkos – apsvarstę pataisas, jie pritarė tik keliems palengvinimams. Dėl jų išvados Seimas balsuos, taip pat dėl komitetų atmestų pataisų. 

REKLAMA
REKLAMA

Siūloma sušvelninti ir alkoholio prekybą masiniuose renginiuose – suvienodinti prekybos tvarką mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose, leidžiant prekiauti tik natūralios fermentacijos gėrimais iki 15 laipsnių. Dabar parodose ir mugėse galima prekiauti alkoholiu iki 15 laipsnių, o masiniuose renginiuose – iki 7,5 laipsnio.

REKLAMA

Pritarta ir konservatorius Sergejaus Jovaišos siūlymui uždrausti prekiauti alkoholiu kiekvienų metų rugsėjo 1-ąją, išskyrus tada, kai rugsėjo 1-oji sutampa su laisvadieniais. Tokiu atveju draudimas galiotų artimiausią darbo dieną, pirmadienį.  

Taip pat skinasi kelią Laisvės frakcijos nario Vytauto Mitalo siūlymas, kad nuo kitų metų gegužės reklama nebūtų laikomi įmonių pavadinimai, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai, taip pat jų prekybos vietose esanti atributika, informacija apie alkoholį socialinių tinklų paskyrose ar internetinėse tarpininkavimo platformose bei ant gėrimo pakuotės esančios nuorodos į gamintojo interneto svetaines ar socialinių tinklų paskyras.

REKLAMA
REKLAMA

Reklama nebūtų laikoma ir pažintinė, mokslinė, istorinė informacija apie alkoholinių gėrimų vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, pelnytus apdovanojimus.

Viešasis maitinimas interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose taip pat galėtų teikti  informaciją apie alkoholinius gėrimus, kai informuojama apie maisto ir šių gėrimų derinimą, degustacijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų