Trečiadienį ministrų kabinetas turėtų įtvirtinti, kad 5–11 klasių moksleiviai į klases grįš ne vienu metu, o dėl to kiekviena savivaldybė apsispręs atskirai.
Didmiesčiams trūksta pajėgumų
Kaip Seimo Švietimo ir mokslo komitete trečiadienį kalbėjo J. Šiugždinienė, didžiųjų miestų savivaldybės ministerijai išsakė nuogąstavimą, kad neturės pajėgumų testuoti visus 5–11 moksleivius, jei jie į klases grįš vienu metu.
„Ką išsakė merai, pagrinde didžiųjų miestų, tai trūksta žmogiškųjų išteklių, nes vyksta vakcinacijos procesas labai aktyvus. Trūksta laboratorijų, testavimo pajėgumų. Jie mums aiškiai indikavo, kad jiems būtų sunku, jei vienu ypu išleistume 5–11 klases“, – komiteto posėdyje sakė ministrė.
Vyriausybės posėdžio išvakarėse J. Šiugždinienė teigė siūlysianti, kad šiuo metu nuotoliniu būdu besimokantys 5–8 klasių moksleiviai galėtų grįžti į mokyklas nuo pirmadienio, 10 ir 11 klasių moksleiviai – dar po savaitės, nuo gegužės 10-osios.
Grįžtantieji be dabar naudojamo kaupinių testavimo metodo galės būti tikrinami greitaisiais antigeno testais, juos atlikti galėtų ir patys moksleiviai prižiūrint mokyklos darbuotojui.
Siūlo mokytis lauke
Būtent dėl šios priežasties ketinama priimti sprendimą savivaldybėms leisti pačioms apsispręsti, kada ir kaip jos norėtų grąžinti moksleivius į mokyklas. Savo ruožtu Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia pasiūlymus, kaip galėtų atrodyti šių klasių ugdymas.
„Mes teikiame rekomendacijas – tai mišrus ugdymo būdas ir leisti grįžti dviem srautais, vykdyti ugdymą šachmatų principu.
Taip pat siūlome sudaryti galimybę vykdyti dalį ugdymo proceso projektiniu principu lauke, nereikalaujant testavimo, o tiesiog užtikrinant saugumo dalykus. Tai sudarys galimybes, ypač Vilniuje projektiniu principu tam tikras pamokas organizuoti lauke“, – siūlė J. Šiugždinienė.
Paklausta, kaip galėtų atrodyti ugdymas lauke, ministrė teigė, kad ministerija neketina kištis į ugdymo procesą, juo rūpintis palikta savivaldybėms. Vis dėlto J. Šiugždinienė ramino, kad pamokos lauke nereiškia to, kad moksleiviai ir lauke sėdės suoluose.
„Čia mes kalbame apie projektinį ugdymą lauke. Tai ne tai, kad stalai ir turėtų vykti pamokos lauke, tai yra daugiau inovatyvūs metodai. Galbūt net apjungiant fizinį lavinimą su matematiką. Arba, kai vyksta pamokos, savaitę vieną tą pamoką galima vykdyti lauke. <...>
Bet tikrai neplanuojame ilgų pamokų. Tai yra kelios pamokos ir tikrai ne visa diena. Dalis vyks nuotoliu, kaip ir vyko. Tačiau vienoje dienoje gali vykti viena paskutinė pamoka lauke“, – siūlė J. Šiugždinienė.
Vis dėlto, anot ministrės, būtent pačios savivaldybės turės nuspręsti, kaip užtikrinti vaikų saugumą.
„Kad nebūtų taip, kad kažkas sugalvos grįžti į klases, pabuvęs lauke. Tai šitie reikalavimai dėl lauko bus apibrėžti. Dėl tualetų, manau, mokyklos ir savivaldybės pasirūpins, kad būtų tinkama infrastruktūra“, – patikino J. Šiugždinienė.
Šimašius: tai sudėtinga tema
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius šią savaitę teigė, kad savivaldybė nagrinėja, kaip visus mokinius į mokyklas būtų galima grąžinti saugiai: „Labai norėtųsi, kad visi sugrįžtų į mokyklas, kaip buvo Švietimo ministerijos pasamprotavimas, bent kas antrą savaitę iš likusių savaičių. Mes irgi nagrinėjame tuos variantus, norus ir patys labai norime padaryti tai“.
Tačiau susiduriama su tam tikrais iššūkiais, tokiais, kaip medicinos darbuotojų trūkumas. Trūksta specialistų, galinčių testuoti ar prižiūrėti besitestuojančius mokinius.
„Jei būtų 5–11 klasių moksleiviai, tai tiesiog nebūtų, kam paimti tuos mėginius arba prižiūrėti, kaip tie mėginiai paimami ir suvesti į e.sveikatą. Noriu pabrėžti, kad tai nereiškia, kad apskritai žmonių nėra.
Tiesiog atsitinka tokie dalykai, kad net jei vaikas pats pasiima mėginį, jį turi stebėti visuomenės sveikatos specialistas. Įvesti duomenis į e.sveikatos sistemą, kas yra būtina, gali tik asmens sveikatos priežiūros specialistas. Aišku, kad niekur nėra tiek tokių darbuotojų“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo R. Šimašius.
Kaip sakė sostinės meras, svarstoma, ar nebūtų galima mokiniams kontaktiniu būdu leisti mokytis lauke, atviroje erdvėje. Vilnius esą turi daug tam tinkamų vietų, besimokydami vaikai kartu galėtų pažinti miestą.
„Vis dėlto gegužės mėnuo statistiškai yra pats saulėčiausoas mėnuo Lietuvoje, tai tikrai galima planuoti bent jau po savaitę panašiai kas antrą savaitę mokiniai galėtų grįžti mokytis, bet ne į mokyklos patalpas, kas negalima, o lauke.
Juo labiau, kad Vilniuje turime daug pasiūlymų, kaip galima lauke pažinti miestą ir kartu mokytis dalykų, kokie jie bebūtų – ar matematika, ar lietuvių kalba, ar istorija, ar bet kas kitas. Tai sudėtinga tema“, – teigė R. Šimašius.
Šiuo metu į mokyklas yra grįžusi didžioji dalis šalies pradinukų, nuo gegužės 3-iosios grįš abiturientai. Lietuvoje lapkričio 7-ąją paskelbus antrąjį karantiną, dauguma moksleivių buvo perėję į nuotolinį ar mišrų mokymąsi.