2019-aisiais į prezidentus kandidatavusi Ingrida Šimonytė tuomet nusileido Gitanui Nausėdai, antrajame rinkimų ture surinkusi perpus mažiau balsų.
O jau po dviejų mėnesių vyksiančiuose šalies vadovo rinkimuose premjerė I. Šimonytė laimę bandys antrą kartą.
Tačiau dar penktadienį paskelbtas konservatorių kandidatės į prezidentus I. Šimonytės rinkiminis šūkis sulaukė didžiulio atgarsio. Jos rinkimų kampanijos šūkis – „Stipri prezidentė – stipri šalis“.
Šimonytė sulaukė kritikos dėl šūkio
Pasirodo, labai panašų, praktiškai identišką šūkį prezidento rinkimuose 2018-aisiais naudojo V. Putinas. Internetas prapliupo juokais. Ir kandžia kritika.
„Ant kiek kraugerys turi būti Premjerės kraujyje įaugęs, kad ji į rinkimus eitų su to kraugerio šūkiu? Ir paskui po viso šito dar drįstų Lietuvos žmonėms į akis pažiūrėti?“ – sako Seimo narė Agnė Širinskienė.
„Na kaip taip. Na kaip galima būti tokiais glušais. Ir dabar reikės arba apsimesti, kad nieko neįvyko, arba teisintis, kad šūkiai skiriasi, nes pas mus „šalis“, o pas Putiną buvo „Rusija“, arba skubiai ieškoti kažko kito ir sugalvojus „Lietuva aukščiau visko“ vis dėlto pasitikrinti.
Gera pradžia tikrai“, – pastebi visuomenininkas Andrius Tapinas.
„Stiprus prezidentas – tai šalies ir jos piliečių gynyba. Tai naujos gamybos. Stiprus prezidentas – tai šeimos, motinystės ir vaikystės palaikymas“, – skelbė Vladimiro Putino kampanija.
O į audringus pasisakymus socialiniuose tinkluose sureagavo ir konservatorių partijos tarybos posėdyje dalyvavusi I. Šimonytė. Premjerė atkerta didelės bėdos netyčia sutapusiuose šūkiuose nematanti.
Sako – yra ir svarbesnių problemų.
„Išspręsim šitą klausimą, tai labai menkas klausimas visų klausimų sąraše“, – sako ji.
„Mano supratimu – ne šūkiai laimi rinkimus, o kandidatai laimi rinkimus, daug labiau bijočiau tų kandidatų, kurie nori būti panašūs į poną Putiną, o tai kad ponas Putinas kartais vartoja teisingus žodžius, bet visą laiką juos vartodamas meluoja, na, taip yra. Jis nėra nei stiprus prezidentas, nei Rusija yra stipri šalis“, – kalba I. Šimonytė.
Tačiau premjerė pripažįsta, kad toks sutapimas jai buvo naujiena.
„Ar jūs galvojate, kad aš seku Putino šūkius?“ – klausia ji.
Šūkį Šimonytės komanda keis
Tiesa, viešųjų ryšių specialistai kelia klausimą, ką veikia Ingridos Šimonytės viešųjų ryšių komanda?
„Visiškai suprantama, kad toks šūkio naudojimas, kurį naudojo Putinas – klaida, ir to neturėjo įvykti. Tam, kad to būtų išvengta, kuriant šūkį visada reikia įvertinti du dalykus. Vienas dalykas - tai kontekstą. A tas šūkis, ne tik ar nėra vienodas, ar netgi panašus į kitus šūkius, ar konkurentų, ar anksčiau naudoti. Ar nebuvo naudotas kitose šalyse, ypač artimesnėse šalyse“, – sako „INK agency“ vyresnysis partneris Kęstutis Gečas.
I. Šimonytės štabo vadovas Mindaugas Lingė tokį neapsižiūrėjimą dėl rinkiminio šūkio vadina žmogiškąja klaida.
„Vertinam, kaip apmaudų neapsižiūrėjimą. Kadangi turime idėją pačią principinę, kad mūsų kandidatė yra stipri, to niekas nepaneigs, kad trokštam stiprios valstybės – taip pat mūsų siekis“, – sako jis.
„Neapsižiūrėjimas, tiesiog elementarus, paprastas, žmogiškas neapsižiūrėjimas“, – komentuoja M. Lingė.
Anot M. Lingės, rinkiminį šūkį artimiausiu metu keis.