• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Užsukus į vaistinę įsigyti būtinų vaistų pasitaiko įvairių situacijų, kai pacientas sumoka daugiau, nei išties turėtų. Valstybinė ligonių kasa (VLK) primena – reikia atminti kelis dalykus, kad vaistinėje įsigydami kompensuojamųjų vaistų už juos nepermokėtume.

Užsukus į vaistinę įsigyti būtinų vaistų pasitaiko įvairių situacijų, kai pacientas sumoka daugiau, nei išties turėtų. Valstybinė ligonių kasa (VLK) primena – reikia atminti kelis dalykus, kad vaistinėje įsigydami kompensuojamųjų vaistų už juos nepermokėtume.

REKLAMA

Vilniaus TLK atstovė Trakuose Nijolė Neverovskienė visų pirma priminė, kad vaistininkas turi kompiuterio monitoriuje parodyti visus tos pačios veikliosios medžiagos skirtingų gamintojų vaistus, o pirmoje eilutėje yra rodomas vaistas su mažiausia priemoka.

„Vaistininkas pirmiausia turėtų pasiūlyti įsigyti to paties bendrinio pavadinimo, stiprumo ir farmacinės formos vaistą, už kurį priemoka yra mažiausia“, – socialiniame tinkle išplatintame priminime patarė specialistė.

Kasmet kaupiamas priemokų krepšelis

Taip pat svarbu žinoti, kad įsigyjant kompensuojamųjų vaistų su mažiausia priemoka, kasmet nuo metų pradžios iki pabaigos kaupiamas priemokų krepšelis. Kai sukaupta priemokų suma pasiekia 48,33 euro, vėliau kitų pirkimų metu už vaistus su mažiausia priemoka tais metais pacientui mokėti nebereikia.

REKLAMA
REKLAMA

Jei vaistinė tą dieną neturi reikiamo vaisto, kurio priemoka mažiausia, tai vaistininkas jį privalo užsakyti ir pristatyti į vaistinę: mieste – per 2 dienas, kaime – per 4 dienas.

REKLAMA

Būtinas asmens dokumentas

Portalas tv3.lt primena rašęs, kad taip pat ateinant į vaistinę svarbu turėti asmens dokumentą. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) neseniai priminė, kad pacientai gali įsigyti receptuose išrašytus vaistus ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones (MPP) tik patvirtinę savo tapatybę. Todėl keliaujant į vaistinę reikėtų nepamiršti paso arba asmens tapatybės kortelės.

„Vis dar pasitaiko atvejų, kai pacientai, atvykę į vaistinę įsigyti receptuose išrašytų vaistų ar medicinos pagalbos priemonių sau arba artimiesiems, vietoje asmens tapatybę patvirtinančio dokumento pateikia lapelį su užrašytu asmens kodu arba asmens kodą nori padiktuoti žodžiu. Norėtume priminti, kad prieš prisijungdamas prie E. sveikatoje esančių elektroninių receptų farmacijos specialistas turi patikrinti paciento tapatybę.

Tokiu reikalavimu siekiama apsaugoti paciento sveikatos duomenis bei užtikrinti, kad nebūtų pasinaudota kito paciento duomenimis, todėl turėdamas receptą ir atvykęs į vaistinę pacientas arba jo atstovas turi pateikti farmacijos specialistui pasą arba asmens tapatybės kortelę“, – aiškino SAM Farmacijos politikos departamento direktorė Anželika Oraitė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų