„Rytoj kviečiame rinkimų monitoringą atlikusios agentūros UAB „TNS LT“ (Kantar – ELTA) atstovus ir ekspertus. Mūsų pagrindinis tikslas yra išsiaiškinti kodėl yra didžiuliai skirtumai tarp lėšų, kurias skirtingi kandidatai išleido politinei reklamai, už tos pačios apimties turinį“, – Eltai teigė V. Bakas.
„Valstybės užsakymu, žiniasklaidos stebėsenos įmonė buvo atlikusi 2019 m. prezidento rinkimų reklamos monitoringą ir pateikė savo išvadas. Tos išvados prieštarauja paties kandidato, Gitano Nausėdos, pateiktoms deklaracijoms. Mes norime išsiaiškinti, kokios iš tiesų buvo reklamos apimtys“, – pridūrė jis.
Trečiadienį turėjusi vykti VSD vadovo pavaduotojo Remigijaus Bridikio apklausa yra perkeliama.
ELTA primena, kad Seimo įsteigta specialioji VSD pranešėjo komisija siekia atsakyti į klausimus, ar 2019 m. prezidento rinkimų kampanijos metu žvalgyba teisėtai rinko informaciją apie kandidatus, jų aplinką, kaip tvarkė ir ar kam nors perdavė tokią informaciją.
Taip pat siekiama išsiaiškinti, ar pastarojoje kampanijoje buvo panaudoti SEB banko klientų duomenys, kokias rinkimines išlaidas patyrė kandidatai. Keliami klausimai ir dėl rinkimus laimėjusio prezidento Gitano Nausėdos ryšių su Baltarusijos trąšų verslo atstovais. Be to, komisija nori išsiaiškinti, ar po pranešėjo kreipimosi teisėsaugos institucijos – Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) bei Generalinė prokuratūra – tinkamai įvertino gautą informaciją.
Pirmąjį kartą pranešėjo istorija sulaukė parlamento dėmesio 2019 m. Tuomet pranešėjo perduota informacija pasiekė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetą (NSGK), tačiau šis įvertinęs situaciją pripažino, kad VSD veikė savo kompetencijų ribose.
Pranešėjo istorija grįžo į politinių debatų epicentrą pasirodžius žurnalistų Dovydo Pancerovo ir Birutės Davidonytės knygai „Pranešėjas ir Prezidentas“, kurioje atskleidžiamas VSD vykdytas galimai neteisėtas duomenų rinkimas apie privačius asmenis prezidento rinkimų kampanijos metu.