Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo pataisomis siekiama numatyti, kad vidaus reikalų, vidaus tarnybos, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, muitinės sistemų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Vadovybės apsaugos tarnybos, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnams ir kariams į tarnybos laiką pensijai skirti būtų įskaitomas darbo laikas, dirbtas profesionaliosios priešgaisrinės apsaugos padalinio vadovu, operatyviniu budėtoju, profilaktikos instruktoriumi, sargybos viršininku, skyrininku, ugniagesiu (gaisrininku), vairuotoju, dispečeriu, dujų ir dūmų apsaugos tarnybos meistru (priešdūminės ir priešdujinės tarnybos meistru) darbo sutarties pagrindais, jeigu vėliau šis darbuotojas buvo paskirtas statutiniu priešgaisrinės apsaugos pareigūnu.
Kaip nurodo šiuos įstatymo pakeitimus siūlantis Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos atstovas Andrius Vyšniauskas, įstatymo projektu siekiama užtikrinti, kad pareigūnams, šiuo metu tarnaujantiems vidaus tarnyboje statutiniais pareigūnais, visi periodai, kai jie dirbo priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo darbus, būtų įskaitomi į tarnybos stažą pareigūno pensijai gauti.
Teisės akto pakeitimo aiškinamajame rašte atkreipiamas dėmesys į tai, kad dalis dabartinių priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo pareigūnų prieš priimant Vidaus tarnybos statutą 2003 metais dirbo priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyboje darbo sutarties pagrindais, tačiau keičiant pareigūnų statusą, šis laikotarpis ne visada įskaitomas į darbo stažą.
„Susidarė situacija, kai ne dėl pareigūnų kaltės, dalį laiko jie tarnavo priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyboje darbo sutarties pagrindu, nors vėliau tos pareigos buvo priskirtos statutiniams valstybės tarnautojams. Dar daugiau – pareigūnai, dirbdami darbo sutarties pagrindu negalėjo sukaupti teisės į pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatyme nustatytą pensiją. Pasitaiko ir gali pasitaikyti situacijų, kai pareigūnai pasiekę maksimalią vidaus tarnybos amžiaus ribą, nėra arba nebus sukaupę tarnybos laiko pareigūno pensijai gauti, nes dalis jų tarnybos laiko (darbo sutarties pagrindais) neįskaitoma į tarnybos laiką pensijai gauti“, – dėstoma įstatymo projekto aiškinamajame rašte.
Kaip nurodo A. Vyšniauskas, susidaro situacija, kad daliai asmenų, kurie prieš priskiriant pareigas statutinėms dirbo darbo sutarties ar valstybės tarnybos įstatymo pagrindu, yra įskaitomas laikas į pareigūno tarnybos trukmę valstybinei pensijai gauti, o ugniagesiams atsidūrusiems analogiškoje situacijoje – toks laikas neįskaitomas.
Dėl šios situacijos, kaip teigia konservatorius, būtina suvienodinti pareigūnų ir karių tarnybos laiką valstybinei pensijai gauti, ir užtikrinti, kad vidaus tarnybos pareigūnų, dirbusių vidaus reikalų įstaigose darbo sutarties pagrindais dar iki Vidaus tarnybos statuto priėmimo 2003 metais ir dalį laiko po Vidaus tarnybos statuto priėmimo, iki buvo užbaigtas pareigybių pertvarkymas.
„Pakeitus reguliavimą, neliktų teisinės spragos, dėl kurios pareigūnai negali tarnauti toliau vidaus tarnyboje, tačiau dėl nuo jų nepriklausančių aplinkybių ne visas jų tarnybos laikas yra įskaitomas į tarnybos laiką pareigūno pensijai gauti ir dėl to jie negali gauti pareigūno pensijos.
Taip pat šie pakeitimai leis užtikrinti, kad darbo užmokesčio pakeičiamumo norma valstybinę pareigūnų ir karių pensiją gaunančių asmenų tarpe bus didesnė – t. y. stažą sukaupusiems ir į pensiją išėjusiems pareigūnams bus mokama didesnė pensija“, – nurodoma įstatymo projekto aiškinamajame rašte.
Dokumentu pažymima, kad priėmus įstatymo pataisas, daliai valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos valstybinę pensiją gaunančių asmenų (apie 10 proc.) būtų padidintos pensijos. Preliminariais skaičiavimais, jei Seimas priimtų minėta pataisas, 2025 m. gali prireikti iki 100 tūkst. eurį papildomų asignavimų.
Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą, pareigūnų ir karių valstybinės pensijos už tarnybą gavėjui yra mokamas už tarnybos laiką, kai pareigūnas ėjo statutines vidaus tarnybos pareigūno pareigas, papildomai į šį laikotarpį įskaitant darbo sutarties įstatymo pagrindu eitas pareigas už laikotarpį iki 1995 metų.
Tarnybos Antrajame operatyvinių tarnybų departamente laikas darbo sutarties ir Valstybės tarnybos įstatymo pagrindais laikas yra įskaitomas visas, jeigu vėliau tos pareigos priskirtos statutinio tarnautojo pareigoms.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo pareigūnams į tarnybos laiką pareigūno pensijai gauti nėra įskaitomas laikas, kurį jie dirbo darbo sutarties pagrindais, net jei vėliau šios pareigos ir priskirtos vidaus tarnybai.