Verslininkai skelbia kad jų traškučiai „putės“ skonio. Lietuvių kalbos žodyne aiškinama, kad putė – lengvabūdė mergina, bet traškučių pardavėjai sako, kad traškučius jie taip pavadino omenyje turėdami liaudišką moters lytinių organų pavadinimą, yra moters kūno išaukštinimas.
„Žmogaus kūnas, ir apskritai body positivity trendas visam pasaulyje, kai žmonės teigiamai žiūri į kūną. Mes darom dalyką, kuris yra skanus ir mes išaukštinam kūną, ir kad skatinam žmones išbandyti naujus dalykus. Jeigu jie neišbandė. Jeigu jie išbandė, jiems nieko naujo nebus,“ – sako „Chazz“ bendraturtis Žilvinas Kulvinskis.
Tiesa, kaip vyko traškučių kūrimo procesas, su kuo lygino ir kaip atitaikė moters lytinio organo skonį, pardavėjai neatskleidžia.
Iš koto verčia ne tik traškučių pavadinimas, bet ir jų kaina. Už traškučius dėžutėje pardavėjai prašo net 10-ies eurų. Verslininkai aiškina, kad šie traškučiai – pokštas, kuriuos galima įteikti kaip smagią dovaną, ir jie buvo skirti užsienio rinkai.
„Susidomėjimas yra didelis, net ir Lietuvoj. Tai, ką buvom nusimatę jau išpirko. Kartą pildėm ir, ko gero, jų pritrūksim“, – teigia Ž. Kulvinskis.
Ką vilniečiai mano apie šiuos traškučius?
Vieni vilniečiai teigia šių traškučių jau ragavę – esą skonis niekuo nesiskiria nuo kitų traškučių. Kiti teigia, kad vien pavadinimas „putės skonio“ šleikštulį kelia.
„Fu. Nu pavadinkim, pavyzdžiui, šitą produktą pimpaliuks. Ar jūs valgytumėt?“, – teigia pašnekovė.
„O, viešpatie, pavadinimas gąsdina. Nu žinokit baisiai neskanus pavadinimas. – Net ragaut nesinori? – Nesinori su tokiu pavadinimu, ne“, – aiškina kita.
Vieni vilniečiai dėl pavadinimo kategoriškai atsisakė traškučių ragauti, tačiau kiti net neragavę kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri sulaukė 4 nepatenkintų žmonių paklausimų dėl traškučių reklamos.
„Nuo to, kad tai tiesiog žemina moterį, ar gali vaikai matyti tokią reklamą ir girdėti, tvirkina visuomenę. Na tokių gal ypač aukštų vertinimų, kad čia visuomenės moraliai nusižengiama nėra. Labai paprastai žmonės reaguoja – tai nėra tinkama girdėti ir matyti“, – nurodė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Goda Aleksaitė.
„Yra dalis visuomenės, kuri neigiamai reagavo ir mes žinojom, kad jie neigiamai reaguos, bet mes manom, kad tie žmonės, kurie neturi problemų savo asmeniniam gyvenime, kurie yra laisvi, šitą produktą užskaito, pasišypso ir būna tarkim, jeigu skaitytumėt komentarus tai yra žmonos užtagina savo vyrą, sako nu tai ką ragausim vakare? Tai čia tiesiog priima kaip juoką“, – teigia Ž. Kulvinskis.
Tad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pardavėjų paprašė traškučių nereklamuoti.
„Tai mus ten bando apkaltinti, kad mes reklamuojam. Mes nereklamuojam šito produkto. Jis niekur nereklamuojamas. Jeigu nori užeiti kažkas pažiūrėti į jį. Jis turi patvirtinti, kad jam yra 18 metų“, – nurodo jis.
„Siūlyčiau, iš tikrujų, verslui susimąstyti apie savo rinkodarą, nes yra ir pakankamai kitų priemonių, kurios, na neprasižengtų su mūsų vertybėmis ir morale. Ir net gi sakyčiau, kad matome kryptingą tendenciją, kad verslas naudojasi, blogąją reklama, tai yra, sukeldamas tokį ažiotažą“, – aiškina Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Goda Aleksaitė
Dėl tokio traškučių pavadinimo įsižeidė ir pasijautė pažemintos ir kai kurios moterys, tad kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą, kuri sulaukė 3-jų skundų: 2-iejų iš fizinių asmenų ir 1-o iš juridinio asmens.
„Asmenys skundžiasi dėl šios prekės apibūdinimo bei reklamos „Chazz“ internetinėje svetainėje, prašo atlikti tyrimus dėl galimai diskriminacinio reklamos turinio, moteris žeminančių žinučių,“ – atsakymą raštu pateikia tarnyba.
Tiesa, kaip skundus parašiusių žmonių manymu „putės skonio“ traškučiai žemina moterį, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba atsakymo nepateikė. Tarnyba dėl galimų diskriminacijos požymių žada atlikti tyrimą.