Apie pradėtą ikiteisminį tyrimą informavo LR generalinės prokuratūros komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė.
Pasak jos, šiuo metų gruodžio 11 d. pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl įtariamo sukčiavimo, pagal Baudžiamojo kodekso 182 str. 2 dalį.
Ikiteisminį tyrimą atlieka Vilniaus miesto 2 policijos komisariato pareigūnai, tyrimui vadovauja Vilniaus apylinkės prokuratūros prokuroras.
Pagal BK straipsnio 2 dalį, tas „kas apgaule savo ar kitų naudai įgijo didelės vertės svetimą turtą ar turtinę teisę, išvengė didelės vertės turtinės prievolės arba ją panaikino“ gali būti baudžiamas bauda, laisvės apribojimu, areštu arba laisvės atėmimu iki šešerių metų.
Naujienų portalui tv3.lt anksčiau pranešus apie galimai neteisėtą įmonės „Eimeta“ veiklą, tuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) buvo gavusi 100 skundų, susijusių su nesąžininga įmonės veikla – daugeliui klientų nebuvo pristatytos prekės ir nors įmonė žadėjo grąžinti pinigus, to nepadarė. Tik nedidelė dalis situacijų buvo išspręstos taikiai – klientams grąžinti pinigai.
Šiandien VVTAT yra sulaukusi beveik 200 skundų. VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės teigimu, VVTAT pradėjo tyrimą dėl nesąžiningos komercinės veiklos, šalia to nagrinėjami ir individualūs vartotojų skundai. Pasak jos, VVTAT skundus nagrinėja ne teismo tvarka, tačiau VVTAT sprendimus vykdyti įmonė privalės – jei sprendimai vykdomi nebus, VVTAT kreipsis į antstolį, dėl vykdymo užtikrinimo civilinio proceso tvarka.
Įmonė nepristatė prekių, negražino pirkėjams pinigų
Apie galimai neteisėtus įmonės „Eimeta“ veiksmus naujienų portalas tv3.lt rašė anksčiau. Daugelio skaitytojų liudijimuose figūruoja panašūs motyvai – prekes užsisakę ir už jas sumokėję klientai jų negavo mėnesius laiko, o pinigų susigrąžinti jiems nepavyko.
Pirma savo istorija su naujienų portalu tv3.lt pasidalino skaitytoja Ramunė (vardas pakeistas). Moteris naujienų portalui tv3.lt teigė, jog iš įmonės „Eimeta“ elektroninės parduotuvės įsigijo viryklę.
„Mes pirkome viryklę, sumokėjome pinigus, o jie kaip ir nieko. Prekių nepristatė, pinigų negrąžino. „Eimeta“ darbuotoja man sakė, kad grąžins pinigus, jei atsisakysiu viryklės, bet viskas tuo ir baigėsi. Jie mus apgavo, tiesiai šviesiai kalbant“, – pasakojo Ramunė.
Pasak skaitytojos, ji patyrė 279 eurų vertės nuostolius – tiek el. parduotuvėje kainavo užsakyta viryklė.
Panašiai buvo apgauti ir kiti su naujienų portalu tv3.lt susisiekę klientai. Savo istorija pasidalino ir daugiavaikės šeimos tėvas. Ši šeima buvo apgauta panašiu būdu, tiesa nuostoliai – kur kas didesni.
„Mūsų šeima taip pat nukentėjo. Užsakymą pateikėme rugsėjo 20 dieną ir pervedėme užsakymo sumą, siekiančią 2270 eurų. Užsakėme pas juos viską, nes pasiūlė geriausią kainą. Visą laiką maitino pažadais, mes naiviai tikėjome. Atrodė protu nesuvokiama, kaip gali tokio lygio machinacijos vykti, žmonės būti paliekami be nieko“, – pasakojo šeimos tėvas.
Jo teigimu, prarasti pinigai ypač neigiamai atsiliepė šeimos gyvenimui, tad jie tikisi teisingumo.
„Esam daugiavaikė, ne ypač pasiturinti šeima. Tai mums yra žiauriai dideli pinigai, o dabar likome ant ledo“, – apgailestavo skaitytojas.
Dalis pirkėjų pastebėjo, jog „Eimeta“ iš pradžių žadėjo grąžinti pinigus, o vėliau pradėjo pirkėjus ignoruoti.
„Įmonės darbuotojai užsakymo pradžioje bendravo atsakingai, paslaugiai, todėl nekilo jokių įtarimų, vėliau situacija keitėsi, nebuvo atsiliepiama į skambučius, neatrašoma į laiškus“, – pastebėjo viena skaitytoja.
„Eimeta“ sustabdė prekybą
Susisiekus su įmone „Eimeta“, įmonės atstovai naujienų portalui patvirtino, jog šiuo metu įmonė yra sustabdžiusi prekybą ir visą dėmesį skiria likusių užsakymų įvykdymui.
„Tuo pagrindu nedelsiant sustabdėme visą prekybą, jokių naujų pardavimų nevykdome, nėra galimybės užsakytų naujų prekių, kol neišsprendėme situacijos su visais likusiais užsakymais ir pinigų grąžinimu klientams“, – atsakyme rašė įmonės atstovė.
Įmonė taip pat teigė, jog kol nebus grąžinti klientų pinigai, prekybinės veiklos atnaujinimas nebus svarstomas.
„Įmonė kol kas neplanuoja atnaujinti prekybinės veiklos, kol yra neįvykdyti likę užsakymai, nes šiuo metu prioritetas yra pinigų grąžinimas ir esamų užsakymų pabaigimas“, – teigė įmonės atstovė.