• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmasis šių metų abiturientų išbandymas egzaminų sesijos metu buvo šį pirmadienį – dvyliktokai laikė lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą. Pedagogai džiaugiasi, nes temos šiemet lengvesnės nei praėjusiais metais, tačiau neslepia, kad pasigedo aiškesnio jų suformulavimo. Bijoma, kad dalis mokinių galėjo ne taip suprasti temas.

Pirmasis šių metų abiturientų išbandymas egzaminų sesijos metu buvo šį pirmadienį – dvyliktokai laikė lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą. Pedagogai džiaugiasi, nes temos šiemet lengvesnės nei praėjusiais metais, tačiau neslepia, kad pasigedo aiškesnio jų suformulavimo. Bijoma, kad dalis mokinių galėjo ne taip suprasti temas.

REKLAMA

Kaip pastebi naujienų portalo tv3.lt kalbintos lietuvių ir literatūros mokytojos, šiųmetinis egzaminas buvo kiek lengvesnis nei pernai, o temos pasirodė labiau atitinkančios programos turinį.  

„Tai, kad pernai temos buvo sunkios, nereiškia nieko daugiau, išskyrus tai, kad pernai temų rengėjai prasilenkė su programos turiniu ir neleido mokiniams atsiskleisti iš esmės.

Tačiau apie egzaminų lengvumą ar sunkumą prasmės kalbėti yra tada, kai mes gauname jų rezultatus, nes labai daug siurprizų įprastai pateikia vertinimas“, – pasakoja Vilniaus licėjaus lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Asta Karaliūtė Bredelienė. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasigedo apibrėžtumo 

Nors šiemet lietuvių ir literatūros kalbos egzaminas pasirodė lengvesnis, tačiau pačių temų formulavimas, anot A. K. Bredelienės, neapibrėžtos – abiturientas nėra tiesiogiai nukreipiamas į problemą. 

REKLAMA

„Pavyzdžiui, žiūri į temą „Ką viešiname, o ką pasiliekame sau?“ ir lieka neaišku, ko norima – ar norima kalbėti apie viešumo ir privatumo santykį visuomenėje, ar norima kalbėti apie asmenybės santykį su viešais ir privačiais dalykais. 

Ir jeigu būtų galima manyti, kad mokinys galės temą susiformuoti pagal save, būtų  svarbu tik tai, kad tas klausimas būtų iškeltas pagrįstai, tada viskas būtų gerai. Tačiau iš skaudžios daugelio metų patirties mes žinome, kad ne visi laisvumai yra priimami vertintojų. Tai šiokį tokį sumišimą kelią temų nekryptingumas“, – sako ji. 

REKLAMA
REKLAMA

Temos atitinka programos turinį

Pasak kalbintų mokytojų, temos buvo formuluojamos taip, kad ne tik du autoriai pasiūlyti galėtų leisti atskleisti temą, bet ir daugiau.

„Aš pati prisėdusi pažiūrėti susirašiau daugiau autorių. Manau, kad buvo sudarytos pakankamai geros galimybės parašyti egzaminą neblogai“, – sako Vilniaus Žemynos gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lena Miškinienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jai antrina ir A. K. Bredelienė, sakydama, kad ji atsikvėpė pasižiūrėjus, kad šiemet mokinys turėjo iš ko rinktis, ko nepasakytų apie pernai metus.

„Pačios teminės įvairovės šių metų egzamine tikrai yra daugiau nei įprastai būna. Temų pasiskirstymas apima programą ir leidžia programos turiniu pasiremti ir parašyti tekstą“, – teigia ji.

Abiturientai spėjo pasiruošti

Mokytojos džiaugiasi, kad nuotolinis mokymasis nesutrukdė paruošti abiturientų egzaminui ir svarsto, jog temų rengėjai atsižvelgė, kad buvo keblumų dėl pandeminės situacijos.

REKLAMA

„Gegužę, kai atėjome į mokyklą, apie šias temas kalbėjome. Galbūt tik literatūrinė tema „Tėvo vaizdinys lietuvių literatūroje“ buvo sunkesnė, tačiau ir čia tikrai buvome pasiruošę. Šiųmetinės temos tikrai neatrodė sunkios, bent jau jos mane džiugina.

Temų kūrėjai turbūt atsižvelgė, pagalvojo, kad buvo šiek tiek keblumų ruošiantis. Manau, kad temoms įtakos galėjo turėti pandeminė situacija“, – sako L. Miškinienė.

REKLAMA

Vyko lietuvių kalbos ir literatūros egzaminas

Pirmadienį vykusio lietuvių kalbos ir literatūros egzamino metu abiturientai turėjo pasirinkti vieną rašinio temą iš keturių – dvi temos yra literatūrinės, o dvi – samprotavimo. Literatūrinio rašinio temos buvo šios: „Tėvo vaizdinys lietuvių literatūroje“, „Kasdienybės vaizdinys lietuvių literatūroje“.

Samprotavimo rašinio temos:„Ką žmogus daro grėsmės akivaizdoje?“ ir  „Ką viešiname, o ką pasiliekame sau?“.

Nacionalinės švietimo agentūros duomenimis, šiemet valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą laikyti pasirinko 17,2 tūkst., mokyklinį – per 9,3 tūkst. kandidatų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų