• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vašingtone, netoli Reigano nacionalinio oro uosto ore su kariškių sraigtasparniu susidūrus ir į Potomako upę nukritus keleiviniam lėktuvui iš Kanzaso vykdoma gelbėjimo operacija, aiškinamos aplinkybės. Ilgametis pilotas, aviacijos ekspertas Kęstutis Zagreckas teigia, kad įvykio aplinkybės gana keistos bei tvirtina, kad panašūs atvejai yra labai reti.

Vašingtone, netoli Reigano nacionalinio oro uosto ore su kariškių sraigtasparniu susidūrus ir į Potomako upę nukritus keleiviniam lėktuvui iš Kanzaso vykdoma gelbėjimo operacija, aiškinamos aplinkybės. Ilgametis pilotas, aviacijos ekspertas Kęstutis Zagreckas teigia, kad įvykio aplinkybės gana keistos bei tvirtina, kad panašūs atvejai yra labai reti.

REKLAMA

K. Zagreckas naujienų portalui tv3.lt tvirtino, kad kol kas įvykio priežastis numatyti sunku. Jis teigė, kad svarbu atkreipti dėmesį, jog viskas įvyko naktį.

„Pabandykite įsivaizduoti, kaip skrendate virš vandens, kur nėra jokių šviesų, jokių gatvių šviesų, mašinų. Vanduo yra juodas, jis sugeria visą šviesą, ten nesimato nieko. Ore matosi tik vieno ir kito orlaivio šviesos. Beje, yra paskelbtas apsaugos kamerų įrašas, kaip orlaiviai susiduria, ir matosi, kaip jie skrenda vienas link kito. Taip pat paskelbtas skrydžių valdymo tarnybos pokalbis su tais orlaiviais įvykio metu.

Aplinkybės – gana keistos. Sraigtasparniui buvo užduotas klausimas, ar jie mato artėjantį lėktuvą, tačiau nėra nurodyta, ar jie atsakė, kad mato, ar nemato. Jiems buvo duota komanda praskristi už lėktuvo, tai yra, kai lėktuvas praskris, jie turėjo praskristi tą pačią trajektoriją link tūpimo tako. Bet tie orlaiviai kažkodėl nesusiderino, nors sraigtasparnis gali sustoti ore iki nulinio greičio, o lėktuvas nesustos ir nepalauks“, – komentavo pilotas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pridūrė, kad kyla klausimas, kodėl nesuveikė susidūrimų išvengimo sistema (TCAS), kuri jau seniai naudojama keleiviniuose orlaiviuose. Jei veikia orlaivių atsakikliai, sistema duoda komandą pilotui, kokį manevrą atlikti, kad būtų galima išvengti susidūrimo.

REKLAMA

Sistema veikia net artimame atstume ir suteikia apie 28 sekundes pilotui atlikti manevrą. Jei kitas orlaivis pakeičia kryptį, lieka 14 sekundžių, tačiau tai tikrai yra pakankamai laiko susigaudyti ir atlikti reikiamą veiksmą. Ši sistema veikia labai gerai, todėl klausimas, kodėl ji nesuveikė keleiviniame orlaivyje, kol kas neturi atsakymo.

Tai tikrai tragiškas įvykis, nes orlaivis nukrito iš mažo aukščio ir suskilo į dalis, nukrito į upę kartu su sraigtasparniu. Toje vietoje nėra labai gilu, tačiau vandens temperatūra buvo apie 1 laipsnį šilumos, ir kol kas nebuvo rastas nei vienas išgyvenęs asmuo, keletas kūnų jau ištraukta. Šiuo metu labai sunku pasakyti, kas sukėlė šią avakiatastrofą“, – tvirtino K. Zagreckas.

REKLAMA
REKLAMA

Panašūs atvejai labai reti

Tokie atvejai yra labai reti. Kaip praneša BBC, panašus įvykis įvyko JAV tik 2009 metais. K. Zagreckas teigė, kad dar apie 1990 metus buvo įdiegtos susidūrimų išvengimo sistemos visuose keleiviniuose orlaiviuose, o tai pilotams padėjo jaustis saugesniems.

„Ši sistema padeda susigaudyti situacijoje netikėtai pasikeitus aplinkybėms. Jei skrendama debesyse arba naktį, kiti orlaiviai nesimato, matosi tik jų šviesos. Pavyzdžiui, yra trys šviesos: žalia, raudona ir balta. Žalia šviesa rodo dešinį sparną, raudona – kairį, o balta – orlaivio uodegą. Jei matai tik baltą šviesą, reiškia, orlaivis skrenda nuo tavęs, o jei matai raudoną ir žalią šviesą, reiškia, orlaivis skrenda link tavęs. Tamsoje tikrai reikia keletos sekundžių susigaudyti, kur juda kitas orlaivis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokių incidentų nėra daug. Po sistemos įdiegimo buvo tik keli incidentai Europoje, ir dažniausiai jie įvyko dėl to, kad pilotai nesekė kompiuterio pateiktų komandų ir pasikliaudavo savo nuojauta“, – kalbėjo pilotas.

Trečiadienio vakarą vietos (ankstyvą ketvirtadienio rytą Lietuvos) laiku netoli Reigano Vašingtono nacionalinio oro uosto regioninis keleivinis „American Airlines“ lėktuvas ore susidūrė su JAV kariuomenės sraigtasparniu „Black Hawk“, pranešė pareigūnai. 

REKLAMA

Prie Vašingtono susidūrė keleivinis lėktuvas ir karinis sraigtasparnis

Trečiadienį apie 21 val. vietos laiku prie Ronaldo Reigano Vašingtono nacionalinio oro uosto priartėjęs „PSA Airlines“ lėktuvas, skridęs numeriu „American Airlines 5432“, susidūrė su JAV kariuomenės sraigtasparniu.

Beje, nufilmuota, kaip prie Vašingtono susidūrė orlaiviai. Vaizdo įrašas plinta socialiniuose tinkluose. Vaizdo įrašą galite pamatyti straipsnio pradžioje.

REKLAMA

Keleivinis lėktuvas „Bombardier CRJ700“ skrido iš Kanzaso valstijos. Juo skrido 60 keleivių ir keturi įgulos nariai. Sraigtasparniu „Black Hawk“ skrido trys JAV kariai.

Jau ištraukta 30 kūnų, skelbiama, kad upė kai kuriuos kūnus ir daiktus išplovė į Virdžinijos pusę. 

„Naktį toliau ieškant kūnų ir galimų išgyvenusiųjų, žmonių palaikai ir nuolaužos buvo išplauti Potomako upės Virdžinijos pusėje“, – sako CBS korespondentas Krisas Van Cleave.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau skelbta, kad lėktuvas sudužo į kelias dalis, yra po vandeniu 1,2–2,5 m gylyje. Sraigtasparnis esą liko praktiškai nepažeistas, vandenyje jis apvirto aukštyn.

Narams jau pavyko patekti į lėktuvo saloną, buvo rasta bagažo, rasta viena juodoji dėžė. Ieškoma antrosios juodosios dėžės.

Baiminamasi, kad aukų skaičius viršys 60.

Gelbėjimo operaciją vykdo apie 300 gelbėtojų, jų darbą sunkina šaltis, tamsa, vėjas ir ledas.

REKLAMA

Paskutinis panašus įvykis JAV – prieš daugiau nei 15 metų

Naujienų agentūra „Reuters“, remdamasi JAV Nacionalinės transporto valdybos ir Skrydžių saugos fondo aviacijos saugos tinklo duomenimis, pateikia informaciją apie dešimt paskutinių mirtinų aviakatastrofų Jungtinėse Valstijose:

2009 m.

Ruošdamasis tūpti Bafale (Niujorkas) sudužo „Colgan Air“ turbosraigtinis lėktuvas, žuvo visi 49 juo skridę žmonės ir dar vienas žmogus ant žemės.

REKLAMA

„Colgan Air“ turbosraigtinio lėktuvo tragedija 2009 metais (nuotr. SCANPIX)

2006 m.

Kildamas iš Leksingtono (Kentukis) regioninis „Comair“ lėktuvas išvažiavo iš kilimo ir tūpimo tako ir sudužo, žuvo 49 iš 50 juo skridusių žmonių.

„Comair“ lėktuvo avarija 2006 metais (nuotr. SCANPIX)

2005 m.

„Chalk‘s Ocean Airways“ turbosraigtinis lėktuvas sudužo po pakilimo iš Majamio (Florida), žuvo visi 20 juo skridusių žmonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iškeliamos „Chalk‘s Ocean Airways“ lėktuvo nuolaužos (nuotr. SCANPIX)

2004 m.

Ruošdamasis leistis Kirksvilyje (Misūris) sudužo „Corporate Airlines“ turbosraigtinis lėktuvas. Žuvo 13 iš 15 juo skridusių žmonių.

Sudužęs „Corporate Airlines“ turbosraigtinis lėktuvas (nuotr. SCANPIX)

2003 m.

„US Airways Express“ turbosraigtinis lėktuvas sudužo po pakilimo iš Šarlotės (Šiaurės Karolina), žuvo 21 juo skridęs žmogus.

REKLAMA

„US Airways Express“ lėktuvo nuolaužos (nuotr. SCANPIX)

2001 m. lapkritis

Lapkričio mėnesį po pakilimo iš Johno F. Kennedy‘io tarptautinio oro uosto Niujorke sudužo „American Airlines“ lėktuvas, žuvo visi 260 juo skridusių žmonių ir penki žmonės ant žemės.

2001 po pakilimo iš Johno F. Kennedy‘io tarptautinio oro uosto Niujorke sudužo „American Airlines“ lėktuvas (nuotr. SCANPIX)

REKLAMA

2001 m. rugsėjo 11 d.

Užgrobtas „American Airlines“ lėktuvas pakilo iš Bostono ir įsirėžė į Pasaulio prekybos centro (angl. World Trade Center) pastatą Niujorke, žuvo visi 92 juo skridę žmonės. Ant žemės taip pat žuvo apie 1 600 žmonių.

Iš Bostono pakilęs užgrobtas „United Airlines“ lėktuvas taip pat rėžėsi į Pasaulio prekybos centrą, žuvo visi 65 juo skridę žmonės. Ant žemės žuvo apie 900 žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

2001 m. rugsėjo 11 dienos įvykiai (nuotr. SCANPIX)

Užgrobtas „American Airlines“ lėktuvas, kuris pakilo iš Vašingtono-Daleso tarptautinio oro uosto, įsirėžė į Pentagoną, žuvo visi 64 juo skridę žmonės. Ant žemės žuvo maždaug 125 asmenys.

Iš Niuarko (Naujasis Džersis) pakilęs užgrobtas „United Airlines“ lėktuvas nukrito lauke Pensilvanijoje, žuvo visi 44 juo skridę žmonės.

1 bideno dermokratai kenkia Trumpui
2 xoxolai kersija Trumpui del nutrauktu moketi grosu
Tai 100 procentu Rusu darbas
man ekspertai stanai ir bunkės- ką jie šiuo klausimu??????
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų