Moteris prie nuotraukos paliko tokį įrašą: „Nutariau pasidalinti kaip „Lietuvos paštas“ sugadina staigmenas, kurias nori padaryti mūsų artimieji. Gyvename Ispanijoje ir iš Lietuvos gavome registruotą siuntinuką-staigmeną paštu.
Siuntinukas buvo suplėšytas, atidarytas... Teko skambinti siuntėjai ir klausti, kas jame buvo. Šį penktadienį dukra gavo sveikinimą – registruotu laišku... Vokas buvo atplėštas..
Atvirukas buvo įdėtas į antrą voką, kuris buvo irgi atplėštas... Norėjau paklausti, kokia yra situacija? Ar ir jums nutinka kažkas panašaus, o gal tik man čia taip nesiseka.“
Nuomonės išsiskyrė
Iš to, kiek daug komentarų sulaukė šis įrašas, galima teigti, kad problema iš tiesų yra aktuali. Žmonės pradėjo dalintis asmenine patirtimi. Tiesa, nuomonės dėl daiktų siuntimo paštu išsiskyrė.
„Siunčiau siuntinį į Lietuvą. Dingo... Buvo labai gaila, nes vyro dukrai siunčiau batus. Absurdiška situacija. Taip pat į Angliją siunčiau draugui vaistų, tai siuntinys sugrįžo kažkur po pusės metų“, - pasakojo internautė Aušra.
Tuo tarpu Vaida pasakojo, kaip, anot jos, pašto darbuotojos vogdavo tai, kas būdavo siuntinyje: „Iš Didžiosios Britanijos kelis kartus siunčiausi kosmetikos, bet atkeliaudavo ne viskas, ką įsigydavau. Aiškiai buvo matoma, kad siuntinį kažkas praplėšdavo ir vėliau užklijuodavo. O prieš 10 metų draugė savo sesei siuntė 700 svarų, tai tik 20 pasiekė adresatą. Tiesa, tos vagiliaujančios pašto darbuotojos buvo po tų įvykių atleistos.“
Problemos - vienetinės?
Tokių ir panašių komentarų pasitaikė dešimtimis. Tik vienas kitas internautas teigė, kad jokių problemų su siuntiniais nėra kilę. Naujienų portalas kreipėsi į „Lietuvos paštą“ ir paprašė pateikti komentarą dėl sugadintų siuntų situacijos.
Komentuoja „Lietuvos pašto“ Strategijos ir plėtros departamento vadovas Mikas Jovaišas:
„Per metus Lietuvos paštas išsiunčia dešimtis milijonų siuntų: 2017 metais per Lietuvos paštą iš viso gauta ir išsiųsta beveik 57 mln. pašto siuntų, o per šių metų pirmąjį ketvirtį gaunamų ir siunčiamų daiktų srautas, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 m., augo apie 20 proc.
Per 2017 metus dėl apgadintų siuntų sulaukėme 425 skundų, iš kurių pagrįsti buvo 147. Šiemet iki gegužės 30 d. buvo pateikti 125 skundai, iš jų pagrįsti – 46. Kitaip tariant, lyginant nuo viso išsiunčiamų ir gaunamų siuntų skaičiaus, dėl apgadintų siuntų sulaukiame tik apie 0,001 proc. skundų.
Transportavimo metu ar dėl įvairių išorės veiksnių siunta gali būti pažeista. Dažniausiai skundų dėl sugadintų siuntų teikėjai įvardija, kad siunta buvo sudaužyta, sutraiškyta arba suglamžyta. Incidentų galima išvengti pasirinkus tinkamą pašto siuntos pakuotę ir kruopščiai, tvirtai siuntą supakavus, ypač siunčiamus dužius daiktus.
Tai yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių saugų ir kokybišką siuntų pristatymą. Taip pat visada savo klientams rekomenduojame apdrausti siuntą nuo nelaimingų atsitikimų. Siunčiant apdraustuosius pašto siuntinius, jų dingimo atveju, siuntėjui kompensuojama nurodyta siuntinio įvertinimo suma bei siuntimo išlaidos.
Lietuvos paštas nagrinėja visus pašto paslaugų naudotojų skundus ir aiškinasi aplinkybes. Nustačius kaltę, žala siuntų siuntėjui atlyginama teisės aktų nustatyta tvarka, t. y., pagal Lietuvos Respublikos Pašto įstatymo nuostatas. Siekdami nustatyti piktybinius atvejus vykdome tyrimus, tačiau šiai dienai tokių viešų duomenų neturime.“