Nesulaukia atsako
Į naujienų portalą „Jūsų Panevėžys“ kreipėsi skaitytoja Regina (tikrasis vardas redakcijai žinomas). Ji pareiškė, kad jau kelias dienas niekaip negali prisiskambinti į Panevėžio miesto poliklinikos registratūrą.
„Prisiskambinti mėginu jau keturias dienas. Niekas neatsiliepia, o nuo Naujųjų metų atsirado naujovė – robotas, kuris teigia „mes jums perskambinsime“, tačiau, štai jau savaitė, kaip nei prisiskambinu pati, nei sulaukiu skambučio iš jų“, – laiške rašė skaitytoja.
Taip pat moteris atviravo, kad po šitiek nepavykusių pastangų prisiskambinti, pati nuėjo į polikliniką. Manė, jog pavyks užsiregistruoti, tačiau niekas jos į gydymo įstaigą neįleido. Tad teko apsigręžti nieko nepešus.
Istoriją paneigė
Miesto poliklinikos vadovas Karolis Valantinas naujienų portalui JP paneigė tai ir tikino, kad nepavykus prisiskambinti, pacientai tikrai sulaukia pakartotinio skambučio.
„Mes nuo šiol turime skambučių centrą, kuris padeda užfiksuoti praleistus skambučius, jei nepavyko atsiliepti tą akimirką. Tikrai 100 proc. perskambiname visiems, tačiau reikia turėti kantrybės“, – sakė jis.
Prašymas – laukti
Susisiekus su poliklinikos registratūros vedėja Rasa Kokaliene, ji teigė, kad registratūros darbuotojai šiuo metu dirba visu pajėgumu.
„Pirmadieniai registratūroje visada katastrofiškai užimtos dienos. Visi skambina dėl biuletenių, ypač dabar, kai darželinukai ir pradinukai neina į mokymo įstaigas, tad tėvams tenka likti namuose. Tikrai pripažįstu, kad šios dvi dienos po Naujųjų be galo užimtos. Jau fiziškai neįmanoma suspėti.
Štai ir dabar, dar tik 12 valanda, pietūs, o jau ant stalo guli 8 praleistų skambučių lapai. Kiek jų buvo vakar, nė pati nežinau. Išties, labai atsiprašome žmonių, bet stengiamės, kaip tik galime. Labai norėtume paprašyti, kad tie, kurie nori išsirašyti vaistus, skambintų ne pirmadieniais, o palauktų antradienio ar trečiadienio, nes pirmoji savaitės diena visada būna darbingiausia“, – atviravo R. Kokalienė.
Išgirdę robotą – numeta ragelį
Registratūros vedėja taip pat paaiškino, kad ir patys skambinantieji dažnai apsunkina jų darbą, nes paskambinę ir išgirdę roboto balsą, jie tiesiog numetą skambutį, nespaudę skaičių 1-2-3, kurie padeda užfiksuoti, kokiu klausimu skambinate. „Jei žmonės skambindami bent paspaustų skaičių, tuomet būtų mums lengviau susigaudyti dėl ko skambinama ir galėtume greičiau perskambinti“, – sakė ji.
Skambučio nesulaukė
Vis dėlto, nors poliklinikos atstovai tikino, kad kiekvienam pacientui perskambinama, dar kartą susisiekėme su laišką rašiusia Regina ir pasiteiravome, ar praėjus dar savaitei jai perskambino registratūros darbuotojos.
„Ne, skambučio iš jų dar nesulaukiau. Pati irgi nustojau skambinti. Matyt, tik ir laukia, kada čia numirsim be medikų pagalbos“, – piktinosi ji.
Sutrukdė gerti kavą
Kita naujienų portalo JP skaitytoja Vaida (tikrasis vardas redakcijai žinomas) yra įstaigos „MediCA klinika“ pacientė. Ji taip pat tikino, kad kelias dienas mėgino skambinti į kliniką, tačiau nesulaukusi atsako, nutarė pati ten nueiti.
„Situacija tokia, kad medikų paslaugų reikėjo mano dėdei. Skambino jis kelis kartus – niekas neatsiliepė. Tada skambinėjau aš. Irgi atsako jokio. Galiausiai, nuėjusi į kliniką, paskambinau į duris, nes jos buvo užrakintos. Mačiau, kad administratorės sėdi ir geria kavutę, bet durų nedarė. Supykusi, pradėjau įnirtingai belsti į duris. Ko gero, neapsikentusios, atidarė, tačiau buvo labai nemalonios. Jaučiausi, lyg būčiau sutrukdžiusi joms gerti kavą“, – rašė skaitytoja.
Atliktas vidinis tyrimas
Tuo tarpu „MediCA klinika“ veiklos kokybės ir efektyvumo vadovas Edgaras Balaika tikino, jog po naujienų portalo JP užklausos, klinikoje atliktas vidinis tyrimas.
„Paskutinėmis 2020 m. gruodžio mėn. dienomis ir pirmosiomis 2021 m. sausio mėn. dienomis galėjo nepavykti iš pirmo karto susisiekti telefonu su klinika dėl smarkiai išaugusio pacientų skambučių srauto. Patikrinimo metu nustatyta, kad visiems pacientams, kurie neprisiskambino į klinikos padalinį, tačiau pasirinko perskambinimo funkciją, buvo perskambinta ir suteiktos jų pageidaujamos paslaugos. Atkreipiame dėmesį, kad klinikos pacientai užsiregistruoti gydytojo konsultacijai gali ir internetu“, – sakė E. Balaika.
Ekstremalūs sprendimai
Pasak veiklos kokybės ir efektyvumo vadovo, paskelbto karantino metu klinika savo veiklą vykdo vadovaudamasi Ekstremalios situacijos valdymo ir Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo planais.
„Siekiant užtikrinti efektyvią infekcijų kontrolę ir tinkamą pacientų srautų atskyrimą, pacientai, kuriems reikalinga gydytojo apžiūra tiesioginio kontakto būdu, į kliniką yra priimami po vieną ir tik užsiregistravę iš anksto. Pažymėtina, kad visi pacientai, registracijos metu bei atvykę į kliniką, yra įspėjami apie taikomus patekimo į gydymo įstaigą apribojimus, pacientų prašoma atvykti ne anksčiau kaip likus 10 min. iki numatyto vizito. Pacientui atvykus prie klinikos durų budintis darbuotojas, patikrinęs, kokiu tikslu pacientas atvyko, jį įleidžia į patalpas, atlieka kitus reikalingus veiksmus: patikrina temperatūrą, išduoda vienkartinę medicininę kaukę, dezinfekuoja rankas ir kt.“, – pasakojo E. Balaika.
Už įvykį atsiprašo
„Apgailestaujame dėl susidariusios situacijos ir atsiprašome pacientės už galimai suteiktą nemalonią patirtį. Į visus pacientų skundus žiūrime atsakingai, kad galėtume ieškoti būdų problemoms išspręsti ir tobulėti ateityje“, – apgailestavo „MediCA klinika“ atstovas.
Šaltinis: www.jp.lt