„Jų daug gražių – kas antra. Palangoje dabar kaip kokiame zoologijos sode – vieni atvažiuoja save pasirodyti, o kiti – į žmones pasižiūrėti. Visokių mandrysčių yra“, – naujienų portalui tv3.lt tvirtina Petru prisistatantis taksistas.
Į gražias moteris „paveizėt“ sako smagu, ne tik jam, bet ir 35-erius metus taksistu dirbančiam Benediktui.
„Pasėdi, pasižiūri, pasišneki, į mergaites pasižiūri, kurios vaikšto. Nesvarbu, kad senas esu – širdis jauna, kaip sako liaudis. <...> „Paveizėt“ smagu, o jei dar ir pavežt“, – besijuokdamas sako jis.
Visgi vyrai baigia juokauti vos tik pradėję atvirauti, kaip jiems sekasi jiems dirbti šį vasaros sezoną.
„Vasaros nėra, darbo nėra – nieko nėra. Taksistų taip pat nėra. Tik visi pavėžėjai. Nėra ką veikti. Mes nedirbame, mes tik budime, imituojame“, – teigia Benediktas.
Jų abiejų tvirtinimu, šis vasaros sezonas taksistams Palangoje pats blogiausias: „Keletas [iškvietimų per dieną] gal būna. Keturis kartais išspaudžiame. Ir viskas. Nebe tie laikai… Juk nėra rusų, nėra baltarusių. Tuščia“.
Benedikto teigimu, iškvietimų padaugėja tik penktadienio ir šeštadienio naktimis, kai baigia dirbti naktiniai klubai, ir pasilinksminę poilsiautojai nori grįžti ilsėtis namo.
„Dienos metu guli visi prie jūros, o mes tik stovime taksi aikštelėje, kad vaizdo nesugadintume ir parodytume, kad taksistų yra. <…> Pavyzdžiui, šiandien pradėjau darbą apie devintą valandą ryte. Dar tik vieną sykį [iki 12 valandos] išvažiavau. O apie ketvirtą jau važiuoju namo, nes nepasimoka. Žiūriu televizorių, po obelimi sėdžiu ir viskas. Tai tik apsimetame, kad dirbame“, – nurodo jis.
„Gerai, kad mes visi pensininkai ir dar turime galimybę išeiti ir grynu oru pakvėpuoti ar į moteris gražias pažiūrėti“, – vėl pajuokauja taksistas.
Petro ir Benedikto teigimu, taksi kainos Palangoje nesikeičia jau daugelį metų. Anot jų, norintiems nuvažiuoti iš vieno miesto galo į kitą, daugiausiai tenka 5 eurus sumokėti. Bet klientai derasi, nori važiuoti pigiau.
„Šiuo metu nieko nėra pigiai, viskas yra pabrangę. <…> Buvo laikai, kai mūsų (taksi paslaugų – aut. past.) kainos buvo vienodos tiek Vilniuje, tiek čia. O mes nieko nekeičiame, nes brangiai kainuoja taksometrus perprogramuoti. Važiuojame senomis kainomis ir viskas“, – sako jis.
Didžiausia problema – pavežėjai
Tačiau ne tik šie, bet ir keli praėję metai taksistams nebuvo itin puikūs. Atsiradus pavežėjams, poilsiautojams vis rečiau prireikia taksi paslaugų.
„Jiems sąlygos palengvintos, jokių licencijų nereikia, kompetencijos egzaminų – dirba kas tik nori. Tik turėk dviejų metų stažą. <…> Mes tai tų pavežėjų nematome, mašinos gi nepažymėtos. Velnias žino, kiek čia jų yra“, – piktinasi Benediktas.
„Kodėl taksistams reikia pažymų, o kiti gali ir iš gatvės atėję atsisėsti ir važiuoti? Jų netikrina, o mus knisa už tai“, – jam antrina ir Petras.
Pasiteiravus jų, ar patys nesvarstė iškeisti taksisto darbo ir pradėti dirbti pavežėjais, jie tvirtina nė tokios minties neturėję.
„Pavežėjams vis tiek prie kažko reikia pasijungti. Ten technologijos“, – kaip pagrindinę priežastį įvardija pašnekovai.
Dėl konkurentų jie taip pat tvirtina norintys kreiptis ir į Seimo narius.
„Ir paklausčiau, kodėl mus taip „dulkina“, o jiems nieko“, – nurodo Petras.
„Mums draudimas yra du ar tris kartus brangesnis nei paprastam vairuotojui. Mums reikia turėti taksometrus, technikę kas pusę metų praeiti. Visiems yra lengvatos, o mus nori išėsti, nori, kad mūsų nebūtų“ , – įsitikinęs Benediktas.