Rezultatų suvestinė rodo, jog lietuvius labiausiai domino informacija apie balsavimą rinkimuose, aukštas tendencingiausių paieškų užklausas užima prezidentas Gitanas Nausėda, Ingrida Šimonytė. Taip pat lietuviai ieškojo informacijos apie tymus, kadangi pavasarį Lietuvoje buvo užfiksuotas šios ligos protrūkis.
Kaip ir praėjusiais metais, didelio susidomėjimo sulaukė „Eurovizijos“ dainų konkursas, nacionalinės atrankos nugalėtojas Jurijus Veklenko, tačiau tendencingiausiai ieškotų renginių sąrašo viršūnėje – pasaulio krepšinio čempionatas.
Kino juostų mėgėjai aktyviai domėjosi serialu „Černobylis“, kuris Vilniuje buvo filmuojamas 60 iš 88-ų filmavimo dienų. Populiarumu negalėjo skųstis 4 „Oskarų“ statulėles pelnęs filmas „Bohemijos rapsodija“, apie kurio pagrindinį veikėją Freddy Mercury taip pat metų eigoje tendencingai domėjosi didelė dalis lietuvių.
Pasak „Google“ vadovo Baltijos šalims Vytauto Kubiliaus, šių metų lietuvių paieškos tendencijos atspindėjo vietinės svarbos įvykius: prezidento rinkimus ir su jais susijusius asmenis, lietuvius muzikos atlikėjus, Lietuvoje vykusius renginius ir kitus šalyje vykusius reiškinius. „Tiesa, neatsilikome ir nuo pasaulinių „Google“ paieškos tendencijų. Pavyzdžiui, lietuviai domėjosi viena klausomiausių pasaulyje atlikėjų Billie Eilish, vienu spalvingiausių „blogiukų“ kino istorijoje – „Joker“ (liet. Džokeriu), klimato aktyviste Greta Thunberg ir laukė paskutinio „Sostų karų“ sezono“,- sakė V. Kubilius.
Apie tyrimą
Kompanija „Google“ jau 19 metų pristato apžvalgą apie tai, kokių žmonių, temų, renginių, vietų ir kitų dalykų pasaulio gyventojai ieškojo internete. 2019 metų „Google“ paieškoje tyrimas apima daugiau nei 70 šalių, tarp jų – ir Lietuvą.
Tyrimo metu nustatomos naujos, per kalendorinius metus, didžiausią paieškos srautą sugeneravusios frazės. Iš apžvalgos automatiškai eliminuojamos pasikartojančios ankstesnių metų paieškos, siekiant nustatyti kuo būtent šiais metais internautai domėjosi labiausiai.