Dalis gyventojų tokius mokesčius vertina skeptiškai, o kavinių savininkai viliasi, kad lankytojams bus patogiau.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Bėga paskutinės savaitės, kai trumpinantys kelią ir Kauno Senamiestį kertantys vairuotojai tai daro nemokamai. Po ilgų kalbų Kauno politikai senamiestį paskelbė mažų emisijų zona ir nusprendė, kad jį tiesiog pravažiuojantieji nuo rugpjūčio 1 d. privalės susimokėti.
„Sumažintos taršos zona, į kurią įvažiavimas kainuos 2 eurai. Tą labiausiai pajaus, kas važiuos tranzitu, koks ir buvo projekto tikslas. Tai net 2019 m. darnaus judumo plane buvome nusimatę“, – teigia transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Sako, kad valdžia tik pelnosi
Sako, 11 kamerų jau kurį laiką stebėjo automobilių srautą. Paaiškėjo, kad gausybė mašinų Senamiestyje neužsibūna, o riedėdamos per jį trumpina kelią.
„Per dieną įvažiuoja apie 1500 automobilių į Senamiestį, iš kurių pusė yra trunkančių mažiau negu valandą“, – sako M. Matusevičius.
Žinią apie naujus mokesčius žmonės sutinka nepalankiai ir sako, kad valdžia tenori pasipinigauti:
„Nesuprantama, o Jėzus, daug bus problemų. Kauno valdžia „pasistengė“, nori nuplėšt.“
„Nemažai, vien už įvažiavimą nemažai.“
„Aš koncentruojuosi su vaikais, tai nueini į kavinę ir turi skubėti, kad išvažiuotum, tai toks spaudimas yra, norėtųsi kad bent Kauno gyventojams būtų neapmokestinta.“
„Žinom, kad sostinėj padarytas irgi kilpinis važiavimas. Tai yra kažkas baisaus. Piko metu važiuot per sostinę yra tragedija, tai jei čia bus tas pats, tai...“
Žmonės net sutaupys
Kauno valdžia atkerta, kad žmonės, Senamiestyje praleidžiantys daugiau kaip valandą, netgi sutaupys. Nebeliks brangiausios oranžinės, pustrečio euro kainavusios, parkavimo zonos. Dabar valanda atsieis 2 eurus.
„Kas atvažiuos į teritoriją praleisti laiko, nueiti į kavinę, pasivaikščioti, jiems niekas nesikeis. Mes du eurus numatėme kainą, kaip ir parkavimo kaina bus toje zonoj. Tai atvažiavęs žmogus susimokės už sumažintos taršos zoną 2 eurus ir bus įskaičiuota 2 eurai parkavimo, jei norės ilgiau parkuotis tiesiog bus sumokama pagal parkavimo tvarką kas 15 min. po 50 centų“, – pasakoja transporto skyriaus vedėjas.
Žmonių pavėžėjimo ar maisto pristatymo paslaugas teikiančios įmonės sunerimusios. Gali brangti paslaugos.
„Tiksliau situaciją galėsime įvertinti, kai priimti pokyčiai bus visiškai aiškūs. Jeigu vis dėlto išimčių nebus, tai neabejotinai atsilieptų tiek kelionių su pavežėjais, tiek trumpalaikės automobilių nuomos, tiek maisto pristatymo kainoms“, – komentuoja „Bolt“ atstovė Margarita Sargautytė.
Kai kurioms transporto priemonėms – išimtys
O nuolat Senamiestyje veikiančios kavinės viliasi pokyčių, mat jų klientai, ypač vasarą, kvėpuodavo automobilių išmetamosiomis dujomis, kęsdavo triukšmą.
„Neturėsim pastatų trūkinėjimo, vibracijos, mes tikimės geresnių rezultatų. 17 val. didžiausia problema yra, kai baigiasi darbai, galbūt kamščių tada daugiausia, ir kiekvienas ieško skylutės, kur galima apvažiuoti“, – kalba „Medžiotojų užeigos“ vadovas Ričardas Mačiulaitis.
„Patrauklumas Senamiesčio tik padidės, automobilių kiekis bus mažesnis, automatiškai ir tarša bus mažesnė, ir triukšmo tarša bus mažesnė“, – tikina M. Matusevičius.
Išimtys bus taikomos elektromobiliams, motociklams, specialiosioms tarnyboms, Senamiestyje esančio turto valdytojams ir gyventojams.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje.