Neseniai naujienų portalas tv3.lt gavo dviejų skaitytojų pasakojimus. Abu jie nesidarę koronaviruso testo gavo jo atsakymus.
Nesityrė, bet gavo atsakymą
Skaitytojas Andrius (vardas pakeistas – aut. past.) pasakoja savo giminaičio istoriją. Andriaus giminaitis koronaviruso testui nė nesiregistravo, tačiau gavo neigiamą testo atsakymą. Kaip pasakoja vyras, iš pradžių artimasis gavo žinutę, kad yra užregistruotas testui.
„Jis gyvena Klaipėdoje, gavus pirmą žinutę, kad registruotas į testą Kaune, net nereagavo, nes pagalvojo, kad tai tiesiog klaida“, – tv3.lt pasakoja Andrius.
Tačiau vėliau vyro giminaitis gavo antrą žinutę, pranešančią, kad jo testo rezultatas yra neigiamas. Tai vyrui sukėlė įtarimą ir savo istorija jis pasidalino socialiniuose tinkluose.
Kita skaitytoja Dalia testui registravosi, tačiau, kaip pati pasakoja, pasikeitus aplinkybėms testo pasidaryti nenuvyko.
„Po poros dienų gavau [teigiamą] atsakymą. Pirma reakcija tai pasimetimas. Ką? Juk aš jo nesidariau“, – tv3.lt pasakoja Dalia.
Teigiamą testo atsakymą Dalia gavo SMS žinute. Pranešusi apie tai savo gydytojai, buvo patikinta, kad e.sveikatos sistemoje testo atsakymo nebuvo.
Įsivėlė klaidos
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) tv3.lt pakomentavo abu šiuos atvejus. Pagal Andriaus atsiųstą žinutę, SAM patikrino testui užsiregistravusio žmogaus duomenis. Paaiškėjo, kad besiregistruojantis žmogus suklydo įvesdamas savo telefono numerį. Būtent klaidingai nurodytu numeriu kitam asmeniui atėjo žinutė, kviečianti tyrimui, o vėliau ir atsakymo informacija.
SAM pasakoja, kad tokių atvejų yra pasitaikę ir anksčiau, o tai tėra žmogiška klaida.
„Tokių žmogiškos klaidos atvejų, kai asmuo, kuris registravosi tyrimui mobiliajame punkte, padiktavo arba operatorius, registravęs jį, įvedė neteisingą telefono numerį, yra pasitaikę ir anksčiau. Gavus ne sau adresuotą žinutę, nieko daryti nereikia, juolab nereikia važiuoti tirtis, nes tokie atsitiktiniai tyrimai nėra atliekami“, – tv3.lt rašo SAM.
Tačiau jei testui registravotės, o žinutės negavote, pergyventi taip pat nereikėtų.
„Tuo atveju, kai registravotės, tačiau galimai buvo klaidingai įvestas jūsų telefono numeris, dėl ko negavote žinutės, tyrimas vis tiek atliekamas. Į mobilų punktą kartu su savimi žmogus turi pasiimti tapatybę patvirtinantį dokumentą bei A4 formato lapą su užrašytu mobilaus telefono numeriu, kurį, atvykus į mobilų punktą, reikės padėti koordinatoriaus nurodytoje vietoje automobilio salono viduje.
Šiuo automobilio salone padėtu numeriu bus susisiekiama ir sutikrinami atvykusio žmogaus duomenys“, – komentuoja SAM.
Skaitytojos Dalios situacija SAM specialistams atrodo kiek neaiški. Spėjama, kad čia gali būti įsivėlusi techninė klaida, tačiau užsiregistravusius darytis testą, specialistai skatina jį ir atlikti.
„Jeigu moteris nėra dariusi testo, natūralu, kad jai reikėtų pasidaryti testą ir vadovautis tuo atsakymu, kurį gaus jį pasidariusi“, – komentuoja SAM.
Registruotis galima internetu
SAM primena, kad asmenys, pajutę Covid-19 simptomus testui gali registruotis ir internetu, adresu 1808.lt.
Besiregistruojantys testui savo duomenis pildyti yra skatinami itin atidžiai. Pranešama, kad užsiregistravus internetu ir teisingai nurodžius savo telefono numerį ir el. paštą, informacija jus turėtų pasiekti abiem šiais kanalais.
Šiuo metu Lietuvoje yra įvestas karantinas. Jo ribojimai ir kita informacija yra pateikta tv3.lt iliustracijoje: