Apie tai skelbia portalas LRT.
Kaip skelbiama, tarp numatomų siūlymų – ribojimas gauti / pasikeisti vairuotojo pažymėjimą ar pasą, panaikinta automobilio techninė apžiūra ir pan.
Nesumokėtų baudų suma 2021 metais siekė pusę milijono
VRM pateiktais duomenimis, 2021 metais skirta per 1,4 mln. eurų baudų už pavojų eismo saugumui keliančius Kelių eismo taisyklių pažeidimus, iš jų sumokėta vos beveik 514 tūkst. eurų (36 proc.).
2022 metais skirta 1,7 mln. eurų baudų, iš jų sumokėta beveik 477 tūkst. eurų (28 proc.). Šiemet iki lapkričio 1 dienos buvo skirta apie 2,6 mln. eurų baudų, iš jų sumokėta 409 tūkst. eurų (16 proc.).
Savo ruožtu Policijos departamentas pažymi, kad minėti 16 proc. baudų šiemet buvo sumokėta tik už kelis pačius šiurkščiausius pažeidimus, tuo metu bendrai už Kelių eismo taisyklių pažeidimus sumokėtų baudų rodiklis šiais metais siekia beveik 70 procentų.
Policijos duomenimis, už greičio pažeidimus baudų mokėjimo procentas vienas aukščiausių – jis per pastaruosius kelerius metus siekia 86-88 procentus. Panaši dalis pažeidėjų sumoka baudas ir už draudimo sustoti ar stovėti ženklų nesilaikymą – šiemet tokių baudų sumokėta 88 procentai.
Vangiausiai pažeidėjai moka baudas, skirtas už pakartotinį vairavimą esant neblaiviems ar apsvaigus nuo narkotikų – jų sumokama apie ketvirtadalį, taip pat tik apie trečdalį baudų sumoka asmenys, bausti už transporto priemonės vairavimą neturint tam teisės ar kai ji yra atimta.
Atsižvelgdama į prastėjančią situaciją, VRM siūlo keisti baudų išieškojimo mechanizmą. Už tai būtų atsakinga Finansų ministerija ir Valstybinė mokesčių inspekcija. Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis taip pat siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų ribojimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus.
VRM nuomone, siekiant pagerinti eismo saugumo situaciją, reikia peržiūrėti ir tam tikrų baudų už KET pažeidimus dydžius, kurie, ministerijos teigimu, nebuvo peržiūrėti nuo 2008-ųjų.